[ Visio 2002] Stapjes scrollwheel zoom instellen

Pagina: 1
Acties:

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 23:37
Ik heb Visio zo ingesteld dat deze met het scrollwheel zoomt in plaats van scrollt. Dit ben ik gewend van Autocad en vind ik heerlijk werken. Nu is het in Autocad zo dat hij met kleine stapjes zoomt, dus ik een paar keer goed moet draaien om helemaal in/uit te zoomen. In Visio kan ik geen instelling vinden om het zo in te stellen als in Autocad. De stappen die Visio nu neemt zijn mij te groot (19%, 38%, 75%, 150%, 300%, 500%).

Is hier iets aan te doen?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb je dat in Visio zelf ingesteld?

De instellingen van het scrollwheel gaan volgens mij altijd via de driver van de muis.
In ieder geval moet je daar de stap in kunnen stellen.

Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Muis.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Leolinedance
bverstee schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:47:
Heb je dat in Visio zelf ingesteld?

De instellingen van het scrollwheel gaan volgens mij altijd via de driver van de muis.
In ieder geval moet je daar de stap in kunnen stellen.

Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Muis.
Dat is inderdaad in Visio ingesteld. Wat ook jammer is, als je instelt dat het scrollwheel voor zoomen moet worden gebruikt (zonder die instelling is het ctrl-scrollwheel) werkt shift-scrollwheel ook niet meer, dat is vertikaal scrollen.

Je instelling in het configuratiescherm werkt overigens niet, dat heb ik geprobeerd (aantal regels per 'tikje').

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Signature

• Leolinedance
Heeft iemand misschien nog een idee?

• Leolinedance
Leolinedance schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:02:
Heeft iemand misschien nog een idee?

Verwijderd

ik heb zelf geen visio, en kan de details dus niet aanreiken.
er bestaan vzikz geen bijkomende instellingen in bv de windows registry die de vergrotingsstap kunnen aanpassen.
een omslachtige manier zou kunnen zijn het afvangen via vba van het het window_changed event, en daar eigen code voorzien om de zoom in kleinere stappen uit te voeren. maar het zou omslachtig zijn want :
- eerst wordt de standaard vergrotingsstap uitgevoerd
- de code in de gebeurtenisafhandelaar stelt de gewenste vergrotingsstap in.

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:24:
ik heb zelf geen visio, en kan de details dus niet aanreiken.
er bestaan vzikz geen bijkomende instellingen in bv de windows registry die de vergrotingsstap kunnen aanpassen.
een omslachtige manier zou kunnen zijn het afvangen via vba van het het window_changed event, en daar eigen code voorzien om de zoom in kleinere stappen uit te voeren. maar het zou omslachtig zijn want :
- eerst wordt de standaard vergrotingsstap uitgevoerd
- de code in de gebeurtenisafhandelaar stelt de gewenste vergrotingsstap in.
Hmm dat klinkt wat omslachtig. Ook zou ik niet weten hoe ik dat moet regelen. Ik denk dat het gewoon niet mogelijk is, google en got boden al geen uitkomst. Jammer maar helaas, misschien iets voor een nieuwe versie dan maar :)
Pagina: 1