Jamo S606 Waar te luisteren?

Pagina: 1
Acties:

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 08:50

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Hallo,

Ik ben erg gecharmeerd van de Jamo S606 serie en dan wel in de Black Ash kleur uitvoering. Nu heb ik al van diverse sites informatie gevonden en ook wat reviews en tests (o.a. hifi.nl). Over het algemeen worden deze speakers goed tot zeer goed beoordeeld. Nu wil ik eigenlijk niet in het wilde weg zomaar iets bestellen zonder het eerst geluisterd te hebben. Ik zoek dus een winkel in de regio gouda die deze speakers heeft staan.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31pY22zI9jL._SL500_.jpg

Ik heb al bij diverse zaken gekeken o.a. MediaMarkt, BCC, Expert, De Block, IT`s. Maar daar vind ik alleen de staandaard homecinema sets. Bij Expert in Gouda al wel de Pure Acoustic Dream77 set geluisterd alleen mist die set de lage tonen.

Afbeeldingslocatie: http://www.eternal.com.tr/_prod/_img/m/3c1ae48735_Dream-77.jpg

Wie weet een goede zaak in de regio gouda die de Jamo`s heeft staan?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Je kan op de Jamo website de dealers bekijken die er in NL zijn.
Maar heb de hele set van Jamo hier staan en ben erg tevreden.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Heb je de S606 set met subwoofer erbij of zonder?

Ik ben vanavond gaan luisteren in de MediaMarkt in zoetermeer. Nu vind ik het al geen fijne winkel maar goed het was de enigste die deze speakers had staan. Ik heb aan de verkoper gevraagd of hij alleen de S606`s aan kon zetten. Nu viel mij echt op dat er uit de zuilen echt geen bas kwam, totaal niet zelfs. Nu kan het zijn dat er een HPF ingesteld was en alle bas direct naar de subwoofer ging.

Hoe is jou ervaring met de bas uit de jamo s606?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 14:04
De plaatsing van zulke zuilen beinvloedt de klank enorm. Te dicht / te ver van de muur etc. Verderweg van de muur betekent doorgaans meer bas en bij deze schijnt het zelfs zo te zijn dat als je de woofers naar elkaar toe richt er meer bas uit komt.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

normaal krijg je trouwens meer laag als de speakers dichter bij de wand / muur staan. wel opvallend dat deze anders zouden reageren. waar heb je die info vandaan ?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

De plaatsing van zulke zuilen beinvloedt de klank enorm. Te dicht / te ver van de muur etc. Verderweg van de muur betekent doorgaans meer bas en bij deze schijnt het zelfs zo te zijn dat als je de woofers naar elkaar toe richt er meer bas uit komt.
Subwoofers horen normaal juist dichtbij een muur te staan liefst in de buurt van een hoek. Kan zo 6dB schelen.

Normaal gesproken als die woofers naar elkaar gericht staan cancelen ze elkaars geluidsgolven. Lees: staande golven. In het midden hoor je dan juist zeer weinig bas.
Ik denk dat de woofers juist naar buiten toe gericht moeten zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door KneppaH op 21-11-2008 23:58 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• gebruikershaes
Ray schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:32:
normaal krijg je trouwens meer laag als de speakers dichter bij de wand / muur staan. wel opvallend dat deze anders zouden reageren. waar heb je die info vandaan ?
Omdat ik heb lopen klagen over te weinig bas bij de audio winkel waar ik mijn speakers vandaan heb en toen is mij verteld dat over het algemeen dan de speakers te dicht op de muur staan. Ik heb de mijne nu een meter van de muur gehaald en is idd een significante verbetering. (Zijn gewone zuilen dus geen woofer)

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 22-11-2008 00:46 ]

• gebruikershaes
KneppaH schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:55:
[...]

Subwoofers horen normaal juist dichtbij een muur te staan liefst in de buurt van een hoek. Kan zo 6dB schelen.

Normaal gesproken als die woofers naar elkaar gericht staan cancelen ze elkaars geluidsgolven. Lees: staande golven. In het midden hoor je dan juist zeer weinig bas.
Ik denk dat de woofers juist naar buiten toe gericht moeten zijn.
Ik heb het ff weer opgezocht en je hebt gelijk het zou idd andersom moeten zijn.

Verwijderd

Van Jamo hoef je niet zoveel bas te verwachten, zeker niet met een 8 inch woofer erin. Jamo heeft een nogal vlak beeld als speaker en moet het meer hebben van hun midden toon speakers, is nooit anders geweest. Maar goed, over smaak valt nu eenmaal niet te twisten en is induvidueel maar persoonlijk zou ik voor dat geld naar iets anders op zoek gaan, zeker omdat de moordend is qua concurrentie de afgelopen jaren qua speaker segment :) Misschien een tip, als je al gaat luisteren neem dan 5 favoriete cd's van jezelf mee en ga zelf stoeien met instellingen, waarbij ik zelf een neutrale versterker setting verkies.

Misschien leuk om eens deze serie te gaan beluisteren, vind het persoonlijk de beste speaker op het moment qua prijs/prestatie verhouding, zeker als je van het specifieke warme Amerikaanse geluid houd :

http://www.raf.nl/webshop...345_342&products_id=10019

Edit = toevoeging

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 01:13 ]

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
De bas speakers moeten idd uit elkaar staan en niet naar elkaar toe wijzen.

Voor het luisteren neem ik altijd eigen muziek mee. Ik hou inderdaad meer van de amerikaanse klank, dus de wat volle warme klank. Ik zal eens naar die Monitor speakers kijken of dat wat is, maar dat is al een aardige stap duurder als de Jamo of Pure Acoustics versie.

[ Voor 26% gewijzigd door EntonoX op 22-11-2008 09:13 ]

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Even een update van mijn kant:

Vanmiddag bij een audio zaak in Bodegraven (waar ik toevallig langs kwam) geluisterd naar de diverse sets. 1 set kwam echt naar voren qua geluid, dit was de Tannoy Fusion set, Mijn god wat een geluid kwam daar uit! De set kost daar compleet 899,- maar de man wist mij te vertellen dat het een uitlopende serie is. Ik denk dat ik dus deze serie ga kopen.

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb de hele set dus ook de subwoofer vindt het wel wat toevoegen die sub maar die zuilen alleen al geven ook aardig wat bass. In zo'n mediamarkt is het denk ik niet echt aan te raden een luister test te gaan doen.
Vind de Jamo qua geluid erg goed en zijn zeker qua prijs erg leuk.

Review : klik hier

[ Voor 11% gewijzigd door mr_density op 22-11-2008 22:01 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

EntonoX schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:11:
De bas speakers moeten idd uit elkaar staan en niet naar elkaar toe wijzen.

knip....
Misschien dat dit zo bij de jamo's is maar als algemene stelregel is dit niet waar. Ik heb zelf luidsprekers gebouwd met een basluidspreker aan de zijkant en die functioneren het best indien zij naar binnen zijn gericht. Het is ook zo ontworpen. Cancelation in het midden kan vele oorzaken hebben en kan zowel met naar binnen gerichte luidsprekers als met luidsprekers waar de zijbas naar buiten is gericht.

Er zijn veel meer merken die een smalle zuilluidspreker maken waarbij een basluidspreker in de zijkant het laag voor zijn rekening neemt.

Verwijderd

EntonoX schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:18:
Even een update van mijn kant:

Vanmiddag bij een audio zaak in Bodegraven (waar ik toevallig langs kwam) geluisterd naar de diverse sets. 1 set kwam echt naar voren qua geluid, dit was de Tannoy Fusion set, Mijn god wat een geluid kwam daar uit! De set kost daar compleet 899,- maar de man wist mij te vertellen dat het een uitlopende serie is. Ik denk dat ik dus deze serie ga kopen.
Gebruik zelf al jaren Tannoy Fusion in mijn studio, de monitoren en ze geven een mooie neutrale klank weer en zijn niet schreeuwerig met een mooie laag weergave zonder snel te gaan vervormen.

Maar zo zie je maar, even luisteren naar wat verschillende sets geeft meer "inzicht" dan rauwe specs :)

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
@Parabellum:

Precies, en niet overhaast iets kopen. Ik ging eigenlijk naar een andere winkel toe, toen ik langs een speciaalzaak kwam. Ik dacht ach waarom ook niet en ben even naar binnengelopen. Lekkere rustige winkel, en met de verkoper even wat sets geluisterd. Omdat hij wat voor mij na moest vragen aan de importeur even meegelopen naar de balie en onderweg kwamen we langs de Tannoy set.

Dus ik tegen de verkoper, "ow en deze set?" nou even luisteren dan maar. Ben blij dat ik dat gedaan heb :9~

Dus eigenlijk per ongeluk deze set gevonden, hoe raar kan het lopen :P ...

Verwijderd

Op audio gebied kun je al gauw een winkel onderscheiden door dat verkopers aanraden om zelf te testen met eigen cd's, zonder dat ze feitelijk zeggen wat goed of beter is, aangezien het gehoor bij ieder mens verschild.

Heb wel eens voor de gein een MediaMarkt daarin gek gemaakt, die alleen maar kwamen met adviezen waar ze de meeste provisie op maken. Ben uit eindelijk weggeaan met de vraag of dat ze snacht's wel goed kon slapen om mensen een grote uitgave te laten doen, gebasseerd op winst. En dat kunnen ze wel, zal hun boeien of dat je nu werkelijk geniet :)

Feitelijk koop ik audio alleen maar in speciaalzaken omdat je de gelegenheid krijgt om rustig en op je gemak te luisteren en owk, je betaald wat meer dan bij een gewone winkel of online aanschaf maar het is wel de reden waarom deze zaken nog steeds een bestaansrecht hebben. Ik begrijp de jongeren tendens wel, alles zo goedkoop mogelijk door af te gaan op recensies maar dat is een verkeerde insteek, buiten computer speakertjes om.

Maar goed, je zal er een leuke set aan hebben maar ik adviseer je om toch nog een keer terug te gaan en opnieuw te gaan luisteren en tevens wat meer speakers te gaan beluisteren, after all, je doet vaak +/- 10 jaar of langer met een set en dan moet het ook echt naar je zin zijn :)

Verwijderd

Een goede winkel die serieus audio verkoopt en dan vooral speakers, heeft een goede luisterruimte waar je het verschil rustig kan horen tussen de verschillen in je prijsklasse.
Jamo heb ik persoonlijk nooit gekocht omdat ze niet echt bijzonder goed klonken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 00:37:
Een goede winkel die serieus audio verkoopt en dan vooral speakers, heeft een goede luisterruimte waar je het verschil rustig kan horen tussen de verschillen in je prijsklasse.
Jamo heb ik persoonlijk nooit gekocht omdat ze niet echt bijzonder goed klonken.
Ben ik met je eens maar door de loop der jaren zijn de goeie winkels met luisterruimte's schaars geworden, puur omdat grote panden nu eenmaal wat kosten. Als ik kijk naar de MM in Amsterdam Zuid Oost dan hebben ze wel een ruimte maar niet conform specificatie's. Verder is Jamo geen slecht merk maar is geen merk voor verfijnde oortjes maar een leuk laternatief voor mensen met minder budget of kleinere ruimte's :)
Pagina: 1