Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb op mijn computer 2 keer windows XP geinstaleerd. nu ben ik van 1 versie het paswoord kwijt. Hoe kan ik via de andere versie het paswoord achterhalen of reseten?

Vasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
Modbreak: *knip*. Achterhalen = niet de bedoeling op GoT, dat werkt misbruik in de hand.

[ Voor 90% gewijzigd door F_J_K op 21-11-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:30:
Hallo

ik heb op mijn computer 2 keer windows XP geinstaleerd. nu ben ik van 1 versie het paswoord kwijt. Hoe kan ik via de andere versie het paswoord achterhalen of reseten?

Vasco
Is het niet zo dat jij niet de eingenaar bent van deze pc en dat je nu bij de data wil proberen te komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt het admin-password resetten, zie oudere topics zoals bijvoorbeeld [WinXP en Vista] Gebruikers wachtwoord kwijt, [XP Pro] password recovery en [XP] Admin password recovery*

Dat is dus wel resetten en niet achterhalen. Op die manier kan je niet ongemerkt toegang krijgen, maar dat lijkt me geen probleem.

Welkom op GoT trouwens! Zoals je merkt zijn er over veel onderwerpen al antwoorden te vinden door even rond te zoeken, zo vond ik dus ook bovenstaande topics. (Al speel ik vals, want weet zo'n beetje wel de juiste termen te bedenken :+ )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de screen saver in een comando scherm veranderen maar de screensaver staat af. Het probleem is dus niet dat ik nie aan bestanden geraak dat is geen enkele probleem het is alleen dat ik niet meer aangemeld geraak en voor bepaalde programma's is dat echt wel noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik op de eerste versie totaal niet meer aangemeld geraak dus vrees ik dat bevenstaande oplossingen niet echt bruikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Als je iets niet probeert weet je ook niet of het werkt. Dus gewoon proberen, en dan pas weer vragen stellen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt al vanalles geprobeert maar ik geraak niet aangemeld dus kan ik ook niks installeren van programma's of tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het gaat om bestanden, knoppix CD erin en gaan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:55:
ik heb echt al vanalles geprobeert maar ik geraak niet aangemeld dus kan ik ook niks installeren van programma's of tools
Heb je uberhaupt wel gekeken naar de links van F_J_K in "Wachtwoord windows XP"

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Haan schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:59:
[...]

Heb je uberhaupt wel gekeken naar de links van F_J_K in "Wachtwoord windows XP"
volgens mij niet :+ in namenlijk in het eerste topic wat hier wordt aangehaald staat al een heel mooi programmatje dat je admin account reset zonder dat je toegang tot de PC nodig heb. en het is GRATIS :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Er hoeft niets geinstalleerd te worden als je mijn links volgt: Petter Nordahl's bootable CD/diskette. Toegang tot bestanden krijgen kan via take ownership en daarna de rechten aanpassen: zie het FAQ-topic dat bovenaan Windows Clients staat. Ook dan geldt natuurlijk dat het niet onopgemerkt kan gebeuren. Zie dus GGS_206 in "Wachtwoord windows XP" en niet meteen roepen dat het niet werkt, verdiep je er eerst in ;)

offtopic:
Overigens zijn je reacties beter leesbaar als je hoofdletters en leestekens gebruikt, en via de edit-knop je post aanvult i.p.v. meteen een tweede reactie te zetten als je iets wilt toevoegen.

Edit: zoals ik nu dus doe. Ik reageer blijkbaar wat traag, want men had hierboven al aangegeven nog eens goed te lezen :+

Over onderstaande, die discussie ga ik wel buiten dit topic aan.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 21-11-2008 16:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 23:07
eX0duS schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:34:
[mbr]Modbreak: *knip*. Achterhalen = niet de bedoeling op GoT, dat werkt misbruik in de hand.[/]
Het programma is gewoon via een normale manier beschikbaar, en is ook gewoon al snel met Google te vinden, dus dan zouden er hier ook hééél wat topics geclosed kunnen worden natuurlijk...

Het antwoord wat ik gaf is dé oplossing voor hem, jammer dat het het weer eens niet "mag"...

En achterhalen doet precies hetzelfde als resetten uiteindelijk natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 21-11-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uw oplossing cd/floppy werkt dus echt niet of heb ik de verkeerde oplossing gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Wat werkt niet, waar loop je vast als je wat deed? <-- zo zonder info valt er zo weinig te helpen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door F_J_K op 21-11-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Gebruik Active password changer, hier heb ik al meerdere malen passwords van xp/vista machines meer gereset :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen floppy drive op mijn computer da is het eeste probleem mijn tweede probleem is dat mijn passwoord nu wel "vertaalt" is maar da ik 29 dollar moet betalen. het was toch de link http://www.loginrecovery.com/ die ik moest volgen nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn versie waar ik niet meer in geraak staat dus op mijn d schijf gevolg die user geeft hij nie weer als ik het zoek via http://www.loginrecovery.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:19:
ik heb geen floppy drive op mijn computer da is het eeste probleem mijn tweede probleem is dat mijn passwoord nu wel "vertaalt" is maar da ik 29 dollar moet betalen. het was toch de link http://www.loginrecovery.com/ die ik moest volgen nie
Beetje weinig inspanning. Op google vind ik op enkele minuten tijd hele hapklare oplossingen. En ivm bovenstaande, als je x-uren wacht moet je niets betalen. Het staat op de EERSTE pagina van de site die je zelf geeft :-|

Ik begrijp niet aan welke data je aan zou willen, als je nog op een andere Windows wél kan inloggen, en zo aan je andere installatie zou kunnen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

£12.95+vat ( $29.95 ) for instant access
or... FREE service (takes 72 hours)

Even goed lezen ;)
Nogmaals, wat heb je nodig uit die 2de XP installatie? Via take ownership kan je in alle bestanden, verder zou ik niet weten wat je nog uit een account zou willen halen.

edit: ik was te laat :X

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2008 16:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel hoe je een Windows XP password kan kraken. Hint, het zijn dezelfde lui van dit artikel http://www.schneier.com/crypto-gram-0108.html#6 . Hun software is niet gratis en gericht op professionals. Ze waren ook in het nieuws met nieuws: Elcomsoft-software kan wpa2 snel kraken door gebruik gpu (oeps, dat ligt wel erg voor de hand maar kijk eens naar de bron van het bericht).

Punt is, als je de windows directory van de install op D: wist, dan blijft er niets over dan een 128 bit sleutel te kraken. Ik hoop dat je dit nog niet gedaan hebt want dan kun je het achterhalen van je gegevens wel vergeten.

In de Windows XP professional versie van Windows (kan je eventueel ernaast zetten zonder te activeren) is er een heel omslachtige manier om ownership van een andere windows gebruiker terug te krijgen. Zie de site van microsoft hiervoor. Ook hier geldt, wis je windows directory en je kan 128 bits gaan brute forcen (onmogelijk met huidige technologie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alle zal het nog eens uitleggen ik heb twee HD op beiden staat Windows XP geïnstalleerd 1HD drive 1HD voor het werk. ik ben de wachtwoorden vergeten voor de versie van Windows voor het werk (met andere programma's). ik geraak totaal niet meer aangemeld.
ik vind ook oplossing als er een mogelijkheid bestaat om al aan te loggen maar dat is dus niet het geval.
De oplossing die voor gesteld wordt help niet aangezien het programma alleen mijn c schijf controleert en mijn versie van Windows voor het werk staat op de D schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dan zul je dus moeten uitwijken naar een oplossing die wél het verschil kan zien/maken tussen twee verschillende installaties :)
Met wat gericht zoekwerk via Google vind je vast wel een afdoende oplossing als je gaat [google=nt password reset disk], waaronder dus de oplossing die F_J_K je al gegeven heeft.

Als dat een installatie betreft die van je werkgever is (en het een domain account is waar je het wachtwoord van kwijt bent zit er maar één (GoT-poliy-compliant) oplossing op: een password reset aanvragen bij je werkgever.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:48:
alle zal het nog eens uitleggen ik heb twee HD op beiden staat Windows XP geïnstalleerd 1HD drive 1HD voor het werk. ik ben de wachtwoorden vergeten voor de versie van Windows voor het werk (met andere programma's). ik geraak totaal niet meer aangemeld.
ik vind ook oplossing als er een mogelijkheid bestaat om al aan te loggen maar dat is dus niet het geval.
De oplossing die voor gesteld wordt help niet aangezien het programma alleen mijn c schijf controleert en mijn versie van Windows voor het werk staat op de D schijf
misschien ook handig om wat duidelijker eea te beschrijven.

Anyway. :)
Haal de HDD uit de computer die niet nodig is.. Stop hierna de repair/recovery CD in je machine. En je probleem is opgelost ;)
Mocht je dat niet kunnen/weten hoe dit moet? Dan raad ik je aan of naar de systeembheerder te lopen met je PC, indien je thuis werkt op prive PC dan even contact opnemen met een computer zaak in de buurt.

Probleem is als jij geen/onvoldoende kennis in huis heb om onze aanwijzingen te kunnen opvolgen wij dan ook niets voor jou kunnen betekenen hoe graag wij jou ook willen helpen. Wat je niet snapt kan je ook niet doen. Wat je wel kan doen is je goed inlezen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ik denk dat de TS met twee HD's bedoelt dat ie twee partities / Logische stations heeft - een C en D schijf in Windows.
En dat zijn Werk-Windows op de D: staat (op dezelfde fysieke hdd).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

dat soort geintjes kan ook in safemode wel O-)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offline nt password recovery

Als je daarop zoekt in Google, ga je zeker een oplossing vinden. Lees wel even goed de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb gisteren een linuxdistro (livecd) gedownload. Het enige wat je hierbij hoeft te doen, is een CDtje branden, vanaf deze CD te booten en je krijgt de wachtwoorden van de geinstalleerde Windows XP/vista installatie te zien.

Ook per mail gaan we niet helpen bij het kraken van een beveiliging.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRED
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Kom eigenlijk nergens in dit topic tegen of je deze nu al geprobeerd hebt...

Mijn weblog

Pagina: 1