Toon posts:

sata controller SiI 3132 niet opstartbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb onlangs 2 nieuwe hardeschijven gekocht (samsung spinpoint HD753LJ) en wou die aan mijn computer hangen.
Nu heb ik daarvoor een sata controller gekocht. sitecom esata pci-express xc-043.
driver geinstalleerd, kaart erin gestoken en hij werkte. Bij opstart zie je netjes de Silicom 3132 bios (versie 7.4.01) en de 2 aangesloten schijven.
Ook in windows zelf kon ik ze zien, converteren en formateren ed.. Tot zover dus geen problemen.

Ik wou ipv mijn huidige opstartschijf gebruik gaan maken van mijn 2 nieuwe hardschijven, dus ik netjes de winxp pro cd erin, kom je bij het scherm waar je kunt kiezen waarop je winxp geinstalleerd wilt hebben, staan ze daar niet bij. Mijn oude hardschijven ziet hij wel netjes maar degene aangesloten op esata controller niet.
Na die poging heb ik met nlite me xp installatie ff geupgrade met de drivers van mijn SiI 3132 kaartje en opnieuw proberen. Helaas werkte dat ook niet. ( miss verkeerde drivers gesliptstreamt??)
Met andere woorden, heb al een boel geprobeerd gelezen ed maar het wil niet echt lukkken.

Ook heb ik ergens gelezen dat de bios van de SiI 3132 kaart upgraden kan helpen, staat netjes beschreven hoe je dat kunt doen ed. Maar het probleem is dat ik het tabblad "flash bios" niet te zien krijg. :| ook via de cmd wil het niet.

can anyone please help me..??

alvast zeer vriendelijk bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg er in elk geval voor dat je de juiste drivers te pakken hebt (soms zit er nog verschil in RAID en nonRAID drivers). Als je niet de juiste drivers hebt, dan zul je de schijven in de setup niet zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is ook een klein probleempje, heb nu dus al 4 cd gebrand.. met elk een andere driver... maar geeneen doet het.. weet dus niet precies welke driver het moet zijn en of het al daaraan ligt..
Naar mijn inziens kan het ook eventueel aan de bios liggen maar het updaten daarvan wil ook al niet.. of klopt dit niet?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Waarom gebruik je DriverPacks Base niet? Met het programma kan je een set/pack drivers slipstreamen naar je xp cd. Hou rekening mee dat je slipstream methode 1 doet zodat je drivers van te voren geladen worden.

Je kan het programma en de packs downloaden van http://driverpacks.net/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je het al eens geprobeerd via een normale diskette? Of ontbreekt er een diskette station? In iedergeval moe je wel de textmode drivers hebben, deze functioneren alleen in de Windows XP setup mode. Waarmee slipstream je de drivers eigenlijk mee? nLite misschien, dat zou namelijk moeten werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

volgens mij kan je van deze kaart niet booten....
had deze ook gekocht.... :'(

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:13:
ik kon van deze kaart ook niet booten....ik gebruikte hem i.s.m. een dfi cxf 3200 dr , waarop een sil 3114 en een ULI M1575 zat...met 2 16mb raptors... heb echt van alles geprobeerd....nou stond dit moederbord al bekend om een slecht werkende silicon chip met de raptors... Toch wens ik je succes.. ;)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kaart is waarsch ook niet bootable. maar de driver die je download bij Sillicon image ( de package waarmee je de kaart in XP aan de gang krijgt ) bevat als het goed is ook de textmode driver voor de XP setup? :)

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie, kon even niet bij een computer.
Via driverpacks kon ik inderdaad even de hardeschijf zien(nadat ik de hardeschijf als legacy schijf had geformateerd via de sataraid5manager. maar nu ik ze via de bios van silicon heb geformateerd als 2 gewone hardeschijven zag winxp setup ze niet meer.

Ik gebruikte idd nlite voor de slipstream..

maar met andere woorden ik kan wel ophouden te proberen want het is niet mogelijk?? En de bios van het apparaatje upgraden zou ook niet helpen??
ik heb ook de drivers van silicon gedownload.. paar drivers geprobeerd (4 bootcd's gemaakt) maar hij zag ze niet.

oja diskettedrive heb ik niet maar dat was denk ik al wel duidelijk omdat ik de drivers moest slipstreamen.

iemand anders nog tips??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:13:
volgens mij kan je van deze kaart niet booten....
had deze ook gekocht.... :'(
kon jij de bios wel flashen dan? ik heb nu weer het update programma draaien.. en hij blijft hangen. kijk ik via configuratie scherm bij silicon image sata controllers dan staat het tabblad "flash bios"er ineens wel bij en lijkt het net of hij de bios aan het flashen is.. maar zo staat hij nu al zon 45 min.. zonder enige reactie...
stomme kaart... :(

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik weer. Ben wel weer stukje verder gekomen.. heb inmiddels bij de xpsetup me hardeschijven aan de praat. Na hem eerst snelgeformateerd te hebben start hij met kopieeren van de bestanden. (as usual) daarna wil ie de computer opnieuw opstarten. Krijg ik netjes het logo van XP in beeld met dat groene balkie. dan knippert het beeld een keer en krijg ik zon blauw scherm met foutmelding enz.. dat er iets mis is gegaan met de hardeschijf oid met een foutcode eronder..
Iemand daar ervaring mee? op dit moment ben ik de harde schijf gewoon aan het formateren met xp setup (duurt een eeuwigheid..) maar vrees dat dat ook niet gaat helpen..

Verwijderd

Heb ik niet geprobeert... nadat ik er achter was dat hij niet kon booten was voor mij de kous af.....heb toen besloten om maar een hele nieuwe configuratie aan te schaffen....een beetje raid controler kost ook al meer dan 100 .....ruim 150 erbij en je hebt een nieuwe config.... succes.... mocht je nog eventueel intresse in de kaart van mij hebben....een tientje is hij van jou...... ;) :9

kon jij de bios wel flashen dan? ik heb nu weer het update programma draaien.. en hij blijft hangen. kijk ik via configuratie scherm bij silicon image sata controllers dan staat het tabblad "flash bios"er ineens wel bij en lijkt het net of hij de bios aan het flashen is.. maar zo staat hij nu al zon 45 min.. zonder enige reactie...
stomme kaart... :(
[/quote]
Pagina: 1