[css]hoogte middelste div "zo hoog mogelijk"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor mijn neus staat een ontwerp met 3 kolommen. De "wrapper" bevat 2 sidebars (sidebar-left en hoe verrassend sidebar-right) en een middengedeelte (met "content" en daarin "main") waarin de content van de site staat. De sidebars bevatten een menu en een aantal feeds.

Nu is de middelste div door de content niet altijd even hoog als zijn linker en rechterbuurman. De beide sidebars zijn langer (vaak +/- 600px). Ik wil aan de midden-div de opdracht meegeven dat hij net zolang moet worden als dat hij nog ruimte over heeft in de wrapper. Min-height heb ik geprobeerd. Met px ben ik niet flexibel genoeg. Op 100% reageert hij niet echt :?

Met welk css commando kan ik ervoor zorgen dat de content de hoogte aanneemt van zijn buren?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dB90
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 17:28
Dat gaat denk ik niet lukken met een 'css commando'. Misschien moet je hier even naar kijken. :)

Webberry Webdevelopment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
dB90 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:50:
Dat gaat denk ik niet lukken met een 'css commando'. Misschien moet je hier even naar kijken. :)
Bedankt, maar ook weer niet. Het ziet er naar uit dat ik heel mijn thema opnieuw moet opbouwen :p

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
Waarom wil je dat de content meegroeit met de wrapper? Als het puur is vanwege achtergrond, dan moet je even zoeken naar faux-columns

bijvoorbeeld

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ja, vanwege achtergrond. Middenblok heeft een iets geel tintje. Staat behoorlijk stom als het op een pagina met 5 regels zomaar ophoudt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Faux columns inderdaad.

Eigenlijk heel makkelijk: de parent div geef je een achtergrondafbeelding die je in de y-richting herhaalt. In jouw geval dus in het midden geel en aan de zijkanten een andere kleur. De kolommen zelf geef je geen achtergrondkleur.

Dat de div niet tot onderaan doorloopt maakt dan niet meer uit, niemand ziet het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Pagina: 1