Toon posts:

3d mark 06

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3d mark 06 gedraaid met het volgende systeem:

x2 4400@2,21 ghz
2 gb
x195o pro

Ik heb verder niks overclockt. Mijn score was 4491 punten. Is dit een goede score?

Verwijderd

Is dit een goede score?
Heb je al eens gegoogled naar een soort gelijk systeem? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:48:
[...]

Heb je al eens gegoogled naar een soort gelijk systeem? :)
Ja, maar de scores zijn toch erg verschillend. Ik heb het gevoel dat mijn score wat aan de lagere kant is.
Volgens mij zou ik in de 5000 moeten kunnen zitten of heb ik dat mis. (zonder overklokken)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt AMD, die scoren op dezelfde clocks als Intel sowieso lager, verder zeg je dat je 2GB hebt, maar is dit DDR1 of DDR2, draait het in Dual Channel of in Single Channel? Is het een AGP X1950 pro of een PCI-e?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Wiethoofd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:53:
Je hebt AMD, die scoren op dezelfde clocks als Intel sowieso lager
Core 2 Duo is klok voor klok sneller maar de Pentium was dat zeker niet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:53:
Je hebt AMD, die scoren op dezelfde clocks als Intel sowieso lager, verder zeg je dat je 2GB hebt, maar is dit DDR1 of DDR2, draait het in Dual Channel of in Single Channel? Is het een AGP X1950 pro of een PCI-e?
Ik heb 2 GB DDR en het draait in dual channel.
Ik heb de PCI-E versie.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

3DMark scores zijn niet bepaald de heilige graal op het gebied van performance vergelijkingen. Het antwoord op je vraag is simpelweg gewoon te aanschouwen op de vergelijkingsite van Futuremark, de zogenaamde ORB.
Of het een goede score is kun je daar zien.

3DMarks zijn niet representatief voor de algehele performance van een systeem. Als je denkt dat je systeem onder de maat performeert, doe dan een aantal goede vergelijkende tests door naast 3DMark ook andere applicaties/games te testen. Daarna kun je gaan proberen de oorzaak van de mindere prestatie te achterhalen, andere drivers proberen, je Windows installatie opschonen, etc.
Als je er dan niet uit komt kun je altijd nog een uitgebreidere topicstart maken waarin je je complete systeemspecs vermeldt, wat je getest hebt, wat je geprobeerd hebt om het op te lossen en mogelijk vermoedens waar het aan ligt zet.
Nu is je topicstart erg summier en heb je maar één vraag die je prima zelf kunt beantwoorden, daarom dicht.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.