Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mijn emailadres misbruikt voor registratie sites (spam)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad met hotmail. Maar op 9 okt. kreeg ik ineens drie vreemde emails. In deze emails stond dat ik geregistreerd was voor de volgende 'interessante' sites:

email van noreply@hornymatches.com (21:01:21): a free registration for www.hornymatches.com
email van help@incrediblesupport.com (21:05:46): a registration for www.latinbootygirls.com
email van support@localbillinglimited.com (21:21:05): a registration for blackcockchallenge.com

Voor twee sites zou ik dus moeten betalen (of dat heeft iemand betaald ofzo).
Ik heb me voor deze sites afgemeld. In één van de emails werd het IP-address genoemd: 67.87.79.224. Dit adres is afkomstig van optimum.com geloof ik. Ik heb hier ook een mail naar toe gestuurd, maar geen reactie ontvangen. Verder werd de naam genoemd van iemand: "Dear Rob Lowe" (gefingeerde naam).
Van de bovengenoemde sites heb ik geen last meer. Maar ik krijg sindsdien wel steeds iedere dag zo'n 7 spamberichten. Allemaal seksueel getint en met een vreemde afzender ('dissonant Lord', chant Mock' etc., etc.). De adressen eindigen volgens mij allemaal op @yahoo.com (met verwijzing naar 'groups.google.com')
en @live.com (met verwijzing naar 'www.esnips.com').
Ook de naam "Rob Lowe" (dit is dus niet de echte naam) komt zo nu en dan weer terug. Ik heb iemand met deze naam kunnen traceren via Facebook, maar ik weet natuurlijk niet of dit de dader is(?).
Ik heb weinig verstand van dit soort dingen. Maar het lijkt me wel dat er wel echt een menselijk persoon achter zit (en niet gewoon bots), aangezien ik eerst voor 3 sites (met 'echte' afzenders) geregistreerd werd en daarna pas al die mailtjes afkomstig van vreemde emailadressen kreeg (deze zullen wel afkomstig zijn van bots). Of niet?
Sinds kort kan ik www.hotmail.com ook niet meer openen in Explorer (foutmelding); wel met Mozilla Firefox en ik kan dan zelfs inloggen.
Kan iemand me hier wat meer over vertellen of hoe ik er wat aan kan doen?

PS: ik heb het beleid gelezen over het plaatsen van topics. Ik heb ook zoektermen ingevuld, maar kan er niks over vinden. Dat ligt waarschijnlijk ook aan mijn grote gebrek aan kennis hierover etc. Dus neem 't me niet kwalijk; ik ben echt een leek.

Verwijderd

Je had de berichten gewoon moeten blokkeren, door je 'uit te schrijven' heb je het bestaan van je email adres (en je activiteit) bevestigd... Je kan alleen maar je spamfilter op hoog instellen en mailtjes 'ongewenst' rapporteren

Verwijderd

Je hebt jezelf nu netjes bij hun aangemeld toen je (volgens jou) afmelde. Deze mailtjes worden lukraak verstuurd en men hoopt dat er een simpele ziel is die zich probeerd af te melden. Hierdoor zien de spammers dat ze beet hebben met jou email adres en zal je vannaf nu steeds meer spam ontvangen.

By the way: Rob lowe is een B movie acteur (google maar even ;-))

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dat was dus lekker stom van mij om me af te melden. Weet ik veel... 8)7
Bedankt voor het antwoord iig. Maarre om nu uit te schelden voor simpele
ziel vind ik weer wat ver gaan. Omdat ik toevallig weinig weet heb van dit
soort dingen (ik heb in tien jaar ook nog nooit spam gehad), wil nog niet
zeggen dat ik in het algemeen simpel ben. Ik wil tenminste toegeven
dat het een stomme zet was, maar ik kan in iig niet van arrogantie beticht
worden zoals sommige andere personen... O-)

PS: Rob Lowe was een gefingeerde naam die lijkt op de naam die werkelijk
in de emails stond. Maar hoe komen ze dan aan die naam, die dus echt
bestaat? Heeft deze persoon zich dan niet aangemeld onder mijn
emailadres ofzo?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tsja, hoe kom je aan de naam "Jan van Dijk", "John Smith", "Jane Doe"? Kwestie van een lijstje voor- en achternamen hebben of de naam gebruiken van een andere "simpele ziel" die zich heeft "afgemeld".

[ Voor 24% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 21-11-2008 14:18 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 14:01
Vanaf nu negeer je deze berichten gewoon en blokkeer je ze. Klaar!
Dan stoppen ze vanzelf met spammen. En anders heb je ook je spambox en filter nog...
Ik krijg dagelijks van deze zut, gewoon negeren die handel. Als je reageert of een mailtje opent weten ze dat het adres wordt gebruikt en zullen ze meer sturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:13:
Oké, dat was dus lekker stom van mij om me af te melden. Weet ik veel... 8)7
Bedankt voor het antwoord iig. Maarre om nu uit te schelden voor simpele
ziel vind ik weer wat ver gaan. Omdat ik toevallig weinig weet heb van dit
soort dingen (ik heb in tien jaar ook nog nooit spam gehad), wil nog niet
zeggen dat ik in het algemeen simpel ben. Ik wil tenminste toegeven
dat het een stomme zet was, maar ik kan in iig niet van arrogantie beticht
worden zoals sommige andere personen... O-)

PS: Rob Lowe was een gefingeerde naam die lijkt op de naam die werkelijk
in de emails stond. Maar hoe komen ze dan aan die naam, die dus echt
bestaat? Heeft deze persoon zich dan niet aangemeld onder mijn
emailadres ofzo?
Mijn excuses voor het "simpele ziel verhaal" :)

Niemand heeft zich aangemeld. Normaliter staat er een niets zeggende text in het mailtje met bij elkaar verzonnen info. De helft van de tijd zie je in het verzonden aan veld een mail adres staan wat lijkt op dat van jou, maar dan net iets anders is.

Kortom niets mee doen verwijderen en onder geen beding op reageren. En nu je spam filter aanpassen met de spam mailtjes die je nu hebt gekregen.
Pagina: 1