Henzoyourphoto.com Uitstel van betaling

Pagina: 1
Acties:

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-01 13:49
Let op op dit moment is er een probleem bij www.Henzoyourphotos.com.

Nadat een bestelling van mij al weken openstaat zonder noemenswaardige reden en na vooruitbetaling heb ik contact opgenomen met de serviceafdeling. Deze heeft mij medegeeld dat er uistel van betaling is aangevraagd en de situatie op dit moment onduidelijk is.

Waarom deze post?

Op de website is hierover geen enkel bericht te lezen en kan er ogenschijnlijk nog gewoon besteld worden. Erger nog zou zijn als vooruitbetaling nog steeds mogelijk is!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Ik neem aan dat je http://www.henzoyourphotos.com/ bedoelt...

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 10:37
Zie o.a. http://news.google.com/ne...=henzo&btnG=Nieuws+zoeken

http://www.limburger.nl/a...IONIEUWS01/839233548/1056
De fabrikant van foto-albums Henzo in Roermond heeft uitstel van betaling gekregen. Dinsdagmiddag zijn de tachtig werknemers van Henzo geïnformeerd.

De rechtbank in Roermond heeft naast Henzo International Group BV nog negen dochtervennootschappen surseance verleend. De surseance houdt in dat Henzo de komende weken schuldeisers niet hoeft te betalen. Gedurende die tijd kunnen twee bewindvoerders proberen orde op zaken te stellen.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15

YellowCube

Wait...what?

FGA --> SF

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-01 13:49

Verwijderd

Dit wordt een faillissement en dan zie je niks van je geld terug. Surséance staat bekend als het voorportaal van faillissement en het komt vrijwel nooit voor dat een onderneming na surséance alsnog succesvol een faillissement kan afwenden.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
offtopic:
ter overleg even weggeweest en weer terug

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 10:37
http://www.l1.nl/L1NWS/_r...ckpage/1_1013/_pid/links4
Henzo maakt doorstart

Henzo BV in Roermond maakt een doorstart, met 45 van de 80 medewerkers. Eerder deze week werd duidelijk dat het bedrijf dat zich bezighoudt met digitale fotografie en het maken van foto-albums, problemen had.

Volgens de bewindvoerders is het vooral de concurrentie uit het Verre Oosten die het bedrijf parten speelt. Twee jaar geleden ging het productiebedrijf van Henzo al failliet.

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37
Er stond laatst een artikel over Henzo in de intermediair in het kader van familliebedrijven. Pa had de zaak aan zijn zoon verkocht, maar bleef op de achtergrond veel te veel aanwezig. Pa werkte ook nooit met pc's of andere moderne apparatuur en gaf ook veel te veel spullen weg aan zakenrelaties.

Uiteindelijk heeft zoonlief de toko maar verkocht van pure ellende...

Hierbij het volledige artikel:
Ruimte krijgen van je vader

'Ook al ben je vijftig, je blijft voor je vader een snotneus.' Etienne Hendrickx (43) nam eind jaren negentig het in Roermond gevestigde Henzo fotoalbums over. ‘Mijn vader en oom zijn er jarenlang prat op gegaan dat ze geen pc's hadden en dat alles bij het oude bleef. Terwijl de fotobranche in rap tempo digitaliseerde. Ik wilde zo snel mogelijk vernieuwingen doorvoeren, een nieuwe marketingstrategie kiezen en besparen op de overdreven servicekosten aan bepaalde klanten. Pa bleef ondertussen geld storten aan de carnavalsvereniging en albums weggeven aan relaties. "Ik heb hier veertig jaar voor gewerkt, jij gaat mij toch niet vertellen wat ik wel en niet mag doen?", kreeg ik te horen als ik daar iets van zei.

'Als zoon wil je altijd alles goed doen. Ook de fiscalist, accountant en de advocaat van mijn vader en oom, dansten allemaal naar het pijpen van hun trouwe opdrachtgevers. In de afbetaling van de overnamesom zat geen enkele rek. Ik moest coûte que coûte dokken.' De oude adviseurs inwisselen, wilde Etienne niet. Bang om de situatie verder op de spits te drijven.

Kinderen die geen ruimte krijgen om het bedrijf naar eigen inzicht te leiden, komt Duitman geregeld tegen. ‘Dat komt doordat een ouder-kind relatie altijd is verweven met gezag. Kinderen zijn gewend aan dat gezag te voldoen', legt Duitman uit. Een reorganisatie, strategische keuzes of het inschakelen van een team verse adviseurs kunnen het bedrijf weer nieuw leven inblazen. Krijgt een opvolger die vrijheid niet? Dan kan dat alsnog een reden zijn af te haken, volgens de adviseur familiebedrijven.
Bron: Intermediair

[ Voor 70% gewijzigd door Sabelhout op 02-12-2008 09:38 ]

.....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32
Staat dit er echt zo?
Ook de fiscalist, accountant en de advocaat van mijn vader en oom, dansten allemaal naar het pijpen van hun trouwe opdrachtgevers.
Dan verklaart dat heel veel...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37
StevenK schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:41:
Staat dit er echt zo?

[...]

Dan verklaart dat heel veel...
Damn...da's wel heel erg dubieus... Was mij nog niet eens opgevallen _/-\o_

.....

• DJSmiley