Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-01 10:46
Beste FTDers,

ik heb Windows XP opnieuw geïnstalleerd maar op een of andere manier ziet hij mijn netwerkkaart niet meer. Ik heb dezelfde installatie CD gebruikt die ik altijd gebruik(waar het op werkte) maar nu zie ik in Apparaat beheer mijn Netwerkkaart niet meer.
Als ik mijn Driver CD erin doe is de netwerk kaar optie ook niet meer te zien.
Ik installeer hem dan handmatig, en zegt 3COM dat mijn NIC succesvol is geïnstalleerd. Maar als ik in netwerk verbindingen ga kijken zie ik geen LAN-verbinding.
Het lampje brandt wel als ik een UTP kabel is mijn PC stop. Maar Windows geeft geen teken dat er een netwerk kaart is. In de bios heb ik gekeken of daar ergens iets te doen is, maar daar kan ik ook niets vinden. Heb Windows 3x opnieuw geïnstalleerd maar elke keer geeft ie geen netwerk kaart aan.
Ik heb een andere versie van Windows XP geprobeerd te installeren maar die zegt dat Windows geen HD kan vinden wat gek is omdat de eerste versie hem wel ziet. Weet iemand hoe ik een LAN verbinding kan maken, en ervoor zorgen dat Windows mijn netwerkkaart weer vind? Het heeft altijd gewerkt.
Of zou het zo zijn dat mijn netwerk kaart kapot is?
ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Rick Badal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Heb je de kaart er al een keer uit en in gehad eventueel? Ziet apparaatbeheer de kaart wel als je geen drivers zou installeren? Zitten er op deze XP service packs geïnstalleerd eventueel?

offtopic:
FTDers ? verkeerd forum :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Aanvulling: Heb je de kaart in een ander PCI slot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

staan er bij apparatenbeheer toevallig geen onbekende apparaten, want dat kan je netwerkkaart zijn,
check ook je BIOS (indien integrated) of je onboard NIC niet disabled staat.
ook al eens geprobeerd door op het icoontje hardware te klikken in configuratiescherm, dan krijg je de wizard en laat die eens lopen mss heeft hij je netwerkkaartje per ongeluk overgeslagen ofzo.

en anders zou ik zeggen probeer eens met een andere netwerkkaart, heb al gemerkt dat XP standaard meestal weinig of geen drivers heeft voor 3Com wat ik af en toe wel irritant vind.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:59

michael21

Shrimp

Is het een onboard netwerkkaart of is het een extern netwerkkaartje?

Trouwens: Beste FTDers?

[ Voor 19% gewijzigd door michael21 op 22-11-2008 14:47 ]

Gewoon Michael