Draadloos adapter gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik zit hier met een Sony Vaio TZ11XN en de draadloze adapter ervan doet heel erg vreemd. WLAN lampje aan de voorzijde brandt niet, terwijl schakelaar wel goed staat (op 'ON' namelijk) en de in configuratiescherm > netwerkverbinding staat de draadloze netwerkverbinding ook ingeschakelt. Zo gauw ik echter naar het bij die draadloze netwerkverbinding zeg 'probleem vaststellen' zegt hij dat de draadloze voorziening is uitgeschakeld en dat die doorgaans kan worden ingeschakeld met een schakelaar aan de voorzijde. Maar zoals gezegd staat die schakelaar al goed. Daarnaast als ik diagnostics doe van de meegeleverde intel pro wireless tool zegt hij dat het radiosignaal UIT staat en daardoor niet functioneert. En hetzelfde krijg ik in het mobiliteitscentrum van windows. Daar staat ook dat het draadloos netwerk is uitgeschakeld. De knop 'inschakelen' eronder, is echter niet aanklikbaar. Op een of andere manier wordt mijn antenne/adapter dus uitgeschakeld maar ik zie niet waar ik hem inschakel. Of ik hem nou aan de stroom hang of niet, het werkt allebei niet.
Maar ik ben met de laptop vanochtend terug gegaan naar de RAF, en daar hebben ze hem getest op hun wifi en daar werkte het direct. Daar ging ook gelijk het wlan lampje branden. Maar het licht niet aan het draadloze netwerk hier want de andere laptop hier kan prima verbinding maken en mijn iphone ook.
Iemand die hier raad mee weet?
Bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Dan vraag ik me af, wat heeft de RAF gedaan wat jij niet doet?
Als het wlan lampje brand betekend dat deze ingeschakeld is en dat ze dan verbinding kunnen maken is niet zo vreemd.Je moet er dus eerst voor zorgen dat het lampje brandt.

Ga toch nog eens met die schakelaar spelen. Soms is zo'n schakelaar verwarrend en schuift schuifje over het woord "on" heen. De tekst on is dan verdwenen, maar je hebt hem wel ingeschakeld.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 21-11-2008 12:29 ]

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Het kan ook aan wpa/2 instellingen in de modem liggen, en of wireless zero aan of uit staat in apparaatbeheer, zit er een apart sony programma voor draadloze verbindingen bij ? soms werkt dit slecht ism vista.

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Heb het al gevonden. Was sony vaio control center, daar moest ik wlan nog aanzetten.
Wel erg goed verborgen allemaal. Dank.