Bij het opzetten van onze postfix-mailserver, welke gekoppeld wordt aan ldap, ben ik tegen een probleem opgelopen.
In LDAP heb je groups, met zogenoemde members. Echter, kun je ook lid zijn van een group door de gid in het userobject (je primaire groep).
Nu probeer ik een postfix ldap-group.conf te maken, met de juiste instellingen. De ldap query heb ik al wel, maar dit heeft 2 parameters, welke ik niet in de config heb.
code:
1
| (&(objectClass=posixGroup)(|(gidNumber=%{gid})(memberUid=%{user}))) |
Hoe kan ik nu een goede lookup doen die zowel de members van de group opzoekt, als iedere gebruiker met het gid selecteerd?
Mogelijke oplossing is (vies, niet mijn voorkeur) een cronjob schrijven die de gebruikers afloopt, gid opzoekt en de user als member maken van de group, maar dat loopt a-synchroon.
Mogelijke oplossing nummer 2 is in phpldapadmin een of andere hack in de templates maken die bij het wijzigen van een user de user automagisch in de group zet als member.
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net