Vertragingen met wireless bridge, WET54G verbonden aan WRT54

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de volgende setup thuis:

Internet -> WRT54G -> Laptop 1 & 2 & XBox 360
|
|-> WET54G -> Switch -> TV
|
|-------> Blu-Ray
|
|-------> Harddisk Recorder
|
|-------> NAS

Alle apparaten die aangesloten zijn op de WET54G staan in de woonkamer, ook de XBox staat in de woonkamer. De rest in de studie kamer. De XBox is wel wireless die die verbind rechtstreeks, de rest werkt met kabels dus vandaar dat daar een bridge op zit.

De NAS zit via de switch, omdat de NAS alleen maar video en audio materiaal bevat wat ik wil kunnen gebruiken op mijn TV, zo heeft mijn TV een 100Mbit verbinding met de NAS en geen vertragingen.

Maar als ik nu content van mijn laptop naar mijn NAS wil kopieren dan gaat dit behoorlijk traag, zeg maar 128 Kbit tot 300 Kbit.

De route die het dus aflegt is als volgt:

Laptop -> WRT54G -> WET54G -> Switch -> NAS

Waarom kan dit zo traag zijn?

Ook de verbinding via de switch gaat veel trager als rechtstreeks via de WRT54G, dus:

Traag: Laptop aangesloten op switch -> WET54G -> WRT54G -> Modem -> Internet
Snel: Laptop -> WRT54G -> Modem -> Internet

Zijn er bepaalde instellingen waar ik op moet letten wat veel invloed geeft?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft niemand een idee waar ik op zou moeten lette?

Mischien wat anders, kan het probleem veroorzaakt worden als er twee verzenders in de buurt van elkaar staan. Mijn XBox heeft zelf wireless en de bridge (die eigenlijk ook een client is) staat er vlak bij (+/- 30 tot 35 cm)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line