Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Backup maken voordat shutdown begint*

Pagina: 1
Acties:

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Daar een van mijn gebruikers zijn database is kwijtgeraakt nadat zijn hard disk gecrashed was wil ik nu een backup maken van zijn data als hij zijn PC uitzet.

Volgende bat-file in elkaar gezet:

cd \
net use y: /del
net use y: \\Server-01\backup$

Rem Start logging
echo Backup started from computer: %computername% > "c:\wb\iwsbackup.log"
echo Backup started by user : %username% >> "c:\wb\iwsbackup.log"
echo Backup started at date : %date% >> "c:\wb\iwsbackup.log"
echo Backup started at time : %time% >> "c:\wb\iwsbackup.log"
echo. >> "c:\wb\iwsbackup.log"

Rem Start copy data
xcopy c:\wb y:\backup /d/i/s/c/f/r/y/h >> "c:\wb\iwsbackup.log"
echo Backup ended at time : %time% >> "c:\wb\iwsbackup.log"

Rem Copy logging
xcopy "c:\wb\iwsbackup.log" y:\backup /y

Rem Delete mapping
net use y: /del

Deze file in c:\Program Files\ bat files gezet en vervolgens met group policy aangegeven dat voordat de shutdown uitgevoerd wordt, eerst deze bat-file uitvoeren

Doe ik dit handmatig, geen probleem.

Doe ik een shutdown dan zegt Windows XP dat hij het script uitvoerd maar de log-file zegt dat er niets is gekopieerd.

Als je een shutdown doet, worden dan misschien alle netwerk verbinding verbroken zodat de backup nooit zal werken.

Als dit niet kan werken, welke ander mogelijkheid heb ik dan om dit automatisch te doen zonder input van de gebruiker?

Cloggie

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Denk dat je meer succes hebt met "offline files" en SyncToy 2.0

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

cobian backup
Mooi (gratis) pakket, ik gebruik het om 's-nachts automatisch files van de pc van mijn ouders (die dus ook een keer gecrashed is) te backuppen naar mijn FTP server bij mij thuis, maar het kan uiteraard ook backuppen naar netwerkschijven, en meer.
Weet niet waarom je de backup precies voor een shutdown wil doen, aangezien een schijf op ieder moment kan crashen.

If you choose to criticise you choose your enemies

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Wellicht een optie om de shutdown functie uit te schakelen via GPO en de gebruiker aangeven dat hij de PC moet afsluiten via een snelkoppeling op het bureau blad, deze na de backup de PC laten afsluiten.. wanneer de PC niet afgesloten word weet je dus dat er iets met de backup mis gegaan is..