Toon posts:

[PC][Adventure] A Vampyre Story

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51cPArdzgfL._SL500_AA280_.jpg

Vandaag verschijnt er in de Nederlandse winkels eindelijk weer eens een adventure game. Geweldig natuurlijk om de donkere winterdagen mee door te komen. Het betreft de game: A Vampyre Story gemaakt door ex-Lucasarts medewerkers. Het is dus een traditioneel point-n-click adventure.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/418caPw2fgL._SS400_.jpg

Het verhaal

A Vampyre Story is een adventure game die het verhaal vertelt van de beeldschone, getalenteerde operazangeres Mona De Lafitte. Haar leven wordt abrupt tot een einde gebracht door een vampierbaron genaamd Shrowdy Von Kiefer. Voortaan is ze verdoemd tot het leven als een wezen van de nacht in Von Kiefer’s sombere kasteel.

Achtervolgd door haar hopeloze lot besluit ze weg te rennen en haar droom te vervullen als zangeres bij het Paris Opera. Vergezeld door haar ondeugende vleermuis Froderick moet Mona verschillende uitdagingen aangaan in een lange, avontuurlijke reis. Ze moet leren accepteren om te gaan met het vampier zijn en leert zo dat deze krachten ook in haar voordeel kunnen werken.

De game is gemaakt door Bill Tiller en zijn studio Autumn Moon Entertainment. Hij was voorheen een werknemer bij Lucas Arts en werkte door aan adventure titels zoals The Dig, Indiana Jones en het legendarische The Curse of Monkey Islani.
(bron: Bol.com)

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200711/1194305175_0_4.jpg

De Gameplay

A Vampyre Story was created by a number of former LucasArts adventure game developers, and so is understandably similar to some of their previous classics (such as The Curse of Monkey Island (CMI) or The Dig) in presentation and style. As such, the game will utilise a point-and-click interface with a context-sensitive radial cursor, much the same as Curse of Monkey Island. Upon clicking an interactive item, a graphic menu will appear around the object, displaying the available actions and abilities. As the game progresses, Mona will gradually learn how to use her new supernatural abilities. Consequently, her newfound powers (and weaknesses) will play a large role in the game's puzzles, requiring Mona to use her abilities to overcome certain challenges and progress through the game.
(bron Wikipedia)

Halloween 2008 Trailer:

Demo en screenies

[Let op: in de demo zit een bug waardoor de stem hoger gepitched is dan in de full - in de full is haar stem prettiger]

http://www.avampyrestory-game.com/cms/news.htm

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41aBm-NofuL._SS400_.jpg

Samengevat
  • A point-and-click adventure game created by former LucasArts employees.
  • Over 50 hand-painted locations, in part over several screens, to explore and investigate.
  • Over 20 characters, from plain weird to downright terrifying.
  • Over 20 hours of brainteasing fun.
  • Vampire abilities influence game events.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Cool!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:42

H3llSiNG

Meh.

Erg goede muziek als ik zo die trailers bekijk. Dit spel kan een topper worden, eerst maar eens zien hoe de gameplay en het verhaal uitgewerkt word.

Ik ga de demo eens proberen.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
H3llSiNG schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:12:
Erg goede muziek als ik zo die trailers bekijk. Dit spel kan een topper worden, eerst maar eens zien hoe de gameplay en het verhaal uitgewerkt word.

Ik ga de demo eens proberen.
De game is gemaakt door ex-Lucasarts medewerkers, waaronder Bill Tiller (van Monkey Island, The Dig), dus op zich zal het wel goed zitten met de kwaliteit :) Maar ze hadden voor deze game wel een stuk minder budget beschikbaar dan in de vroegere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand het spel al gespeeld? Ik zit vast :(

Ik vind het een leuke adventure game, die me meteen weer eens greep en niet in 5 minuten op uit gekeken ben...Deze adventure game verdient echt de aandacht, aangezien het genre bijna dood is...De game krijgt overal goeie ratings...Nog een paar screenies:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200705/1180026185_3_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200705/1180026185_0_3.jpg

En dat van ex-Lucasarts medewerkers!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 20:08 . Reden: pix resized ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48
Die laatste screen is erg oud volgens mij: geen 3D-model voor Mona. edit: is nu weg

Maar goed, ik ga het spel rond de Kerst wel ergens halen, heb het nu te druk, Left 4 Dead is het enige waar ik nog aan toe kom :p

[ Voor 3% gewijzigd door GreatDictator op 23-11-2008 15:17 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Titelfix + enorm grote afbeeldingen weggesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*laatste kick* spelen mensen dit spel nog en weet iemand waar de savegame files staan, ik kan het namelijk nergens vinden :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Ik ben nu het kasteel uit. Tot nu toe is het een goede adventure; zeker een van de betere van de afgelopen paar jaar. Hopelijk gaat het de rest van het spel zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook al erg lang te wachten op dit spel .. blijkt hij al uit te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:42

H3llSiNG

Meh.

Ja helaas hoor je er maar erg weinig over!

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
cool! ik ga eens even zoeken als het ergens is te krijgen.. (trouwens, filmpje doet 't ook niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:34
Ik speel hem ook, vind het een erg leuk spel :) Alleen echt wel lastig, heb nu met die potion table een roze drankje gemixed, maar die moet ik verwarmen, vraag me alleen af hoe :X Elke keer als je denkt verder te komen, is er wel weer iets waardoor je vast zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Ondertussen al een tijdje uitgespeeld. Groot minpunt is dat het einde gewoon ontbreekt... Als je een half spel maakt geeft dat dan tenminste ergens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Dat komt omdat er nog 2 delen komen. Deel 2 komt in het vierde kwartaal van 2009 en ze verwachten dat dan eind 2010, begin 2011 ergens deel 3 uitkomt. Voor mensen die dit spel spelen en vastzitten, er is:
1. een patch beschikbaar die problemen in het stadion en de parfum oplossen
2. er is al een walkthrough beschikbaar.

Ook ik heb hem gespeeld en hij deed weer ouderwets monkey island aan. Ik ben helemaal fan van de nuchtere Froderick :D

[ Voor 9% gewijzigd door xxfile op 21-12-2008 23:52 ]

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48
Ik moet deze toch nog eens halen. Net nog een review gelezen in de PC Gameplay en die geven hem 80/100 _/-\o_

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Inderdaad een erg stoere adventure game!

Een beetje OT, maar aangezien jullie adventure liefhebbers zijn... :)

Hier een titel die je zeker in de gaten moet gaan houden:

http://www.the-whispered-world.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon hem in de winkels nergens vinden, maar nu heb ik hem bij een wedstrijd gewonnen, dus ben benieuwd. Het is wel de Duitse versie die ik gewonnen heb. :D (was een Duitse site, dus ik wist het van te voren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

O netjes. Is het in de geest van de oude LA games, of kan je Sierragewijs elke drie stappen die je zet negentig keer sterven, of - ergerlijker nog - niet verder omdat je in een vorige scène iets over het hoofd gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Je kunt iig niet dood gaan in dit spel, maar je kunt wel goed vastzitten, omdat je iets over het hoofd ziet. Maar daarvoor zijn er walkthroughs uitgevonden :P

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Walkthroughs hou ik niet zo van. Geeft veel minder voldoening en doet je ja na het uitspelen afvragen waarom je er in Gods naam geld voor neergelegd hebt. Maar da's een andere discussie :P

Anyway, dank voor het antwoord, ik heb hem besteld...
Pagina: 1