Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL of Kabelinternet?

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 09:14
Is er nog toekomst voor ADSL? Ik las in de krant dat volgend jaar Ziggo op een nieuwe techniek overstapt waarmee 100 mbps downstream mogelijk is (en ook veel meer upstream dan de 1 mbps van ADSL).

Weet iemand of in 2009 ook nieuwe technieken te verwachten voor internet over de telefoondraad? Anders zie ik het slecht in voor de ADSL providers en lijkt het me verstandiger nu niet mijn XS4ALL abonnement te verlengen met een jaar met het doel zo een Fritz modem van ze te krijgen. Wat namelijk als straks blijkt ergens in 2009 dat je met kabelinternet voor dezelfde prijs 5 keer zo snel kunt downloaden (en uploaden)?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zo dat zou erg zijn, dan zit je max een jaar vast aan een verkeerd abonnement. En de kans lijkt me ook heel reeel dat kabelaars (die nu fors duurder zijn dan ADSL-providers) ineens voor EUR 20 per maand 100mbit internet gaan aanbieden, waar je nu meestal 1,5mbit voor dat geld krijgt.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:35

mphilipp

Romanes eunt domus

€20 voor 100Mb? Dan tikken ze wel een heleboel af op hun abo's... Ziggo vraagt nu bijna €70 voor 20Mb, terwijl ik dat nu heb bij Telfort voor €20 (ook daadwerkelijk 20Mb in mijn geval). Lijkt me niet reëel dat men zo ver zal dalen.

Je hebt overigens ook nog glasvezel en er zijn aanbieders die 100Mb aanbieden voor €50/mnd. Maar zolang dat nog niet landelijk is, zal er verder aan de prijzen niets veranderen. Geef het een klein jaartje.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kabel met Docsis 3.0 is een interesante optie. Maar voordat het helemaal is uitgerold zit je waarschijnlijk al aan eind 2009. Dus een jaartje verlengen met een gratis Fritz(modem/router) is voor jouw, denk ik, een goede optie. Maar je kunt goedkoper met meer snelheid(Telfort, Alice, etc.).

ADSL heeft zo'n zijn beperkingen en persoonlijk denk ik dat deze techniek over een jaar of 3-5 een minderheidsaandeel heeft tov. Kabelinternet of glasvezelinternet.

Deze laatste wordt op het moment in hoog tempo uitgerold.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mphilipp schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:09:
€20 voor 100Mb? Dan tikken ze wel een heleboel af op hun abo's... Ziggo vraagt nu bijna €70 voor 20Mb, terwijl ik dat nu heb bij Telfort voor €20 (ook daadwerkelijk 20Mb in mijn geval). Lijkt me niet reëel dat men zo ver zal dalen.

Je hebt overigens ook nog glasvezel en er zijn aanbieders die 100Mb aanbieden voor €50/mnd. Maar zolang dat nog niet landelijk is, zal er verder aan de prijzen niets veranderen. Geef het een klein jaartje.
Zijn reactie was sarcastisch bedoeld. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@MensionXL: Thnx, dacht dat het er wel redelijk dik bovenop lag, maar kennelijk nog niet genoeg ;)

@Thombias: Volgens mij internet het gros van de mensen met snelheden van een paar mbit en 8mbit ADSL bestaat ook al iets van 8 jaar, dus ik denk dat het wel meevalt dat ADSL zo snel een minderheidaandeel zou gaan hebben. Veel overstappers zijn er volgens mij ook niet. Verder heb je vooralsnog meer dan genoeg aan snelheden van een paar mbit (nee, ik ga geen uitspraken doen dat we 640k geheugen voldoende is ;) ), laat staan snelheden tot 20 mbit.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 12:33

qless

...vraag maar...

Upgrade path bij DSL is ook al duidelijk, 2009/2011 iedereen over naar VDSL2 / fiber. (Het KPN All-IP plan) waarschijnlijk in een aantal gebieden fiber, de rest VDSL2.

VDSL2 kan tot 100 Mbps symmetrisch...

[ Voor 11% gewijzigd door qless op 21-11-2008 10:22 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

beany

Meeheheheheh

ADSL heeft ook last van het afstanden probleem. Ik heb een ADSL 20mbit abonnement, maar ik haal slechts 12mbit. En dus zit ik nu in de overstap naar kabel. Daar wordt (hoop ik) 20mbit wel gehaald.

Ik zie eigenlijk alleen nog maar echte toekomst voor kabel en glas.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

De VDSL evolutie is ook pas van start gegaan in Belgie. Belgacom heeft dit gisteren officieel voorstelt al zijn de prijzen ook wel om *u* tegen te zeggen. Het gaat hier om de VDSL2 standaard die BGC nu al gebruikt voor hun digitale televisie:

Belgacom introduceert internet via VDSL2
De specificaties van deze abonnementen zijn als volgt:
- Belgacom Internet Pro Compact: 20Mbit downstream, 1,4Mbit upstream, onbeperkte trafiek, 86,70 EUR (104,91 EUR inclusief BTW)
- Belgacom Internet Pro Compact [L]: 20Mbit downstream, 1,8Mbit upstream, onbeperkte trafiek, 143,70 EUR (173,88 EUR inclusief BTW).

Deze abonnementen zullen aangesloten kunnen worden vanaf 8 december.

Over consumenten abonnementen is tot op heden niets bekend.
De alternative provider Dommel zal binnekort met eenzelfde aanbod op de markt komen aangezien Belgacom recentelijk is verplicht om hun infrastructuur open te stellen voor andere ISP's.

Mijn inziens is er dus zeker nog wel wat mogelijk op die goeie oude koperdraad .... :+

Edit: Wat Dommel betreft, is trouwens al een keer gepasseerd op de FP (link) maar Belgacom is zo geweldig geweest om de zaken een beetje te vertragen .... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ravefiend op 21-11-2008 10:43 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00
Ravefiend schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:38:
De VDSL evolutie is ook pas van start gegaan in Belgie. Belgacom heeft dit gisteren officieel voorstelt al zijn de prijzen ook wel om *u* tegen te zeggen. Het gaat hier om de VDSL2 standaard die BGC nu al gebruikt voor hun digitale televisie:

[...]

De alternative provider Dommel zal binnekort met eenzelfde aanbod op de markt komen aangezien Belgacom recentelijk is verplicht om hun infrastructuur open te stellen voor andere ISP's.

Mijn inziens is er dus zeker nog wel wat mogelijk op die goeie oude koperdraad .... :+
OMG, wat een woekerprijzen :X

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Ravefiend schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:38:

[...]

Edit: Wat Dommel betreft, is trouwens al een keer gepasseerd op de FP (link) maar Belgacom is zo geweldig geweest om de zaken een beetje te vertragen .... :P
Mooie ADSL2+ snelheden. De prijs maakt het er ook niet beter op _O-

• Thombias
  • Niet online
qless schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:21:
Upgrade path bij DSL is ook al duidelijk, 2009/2011 iedereen over naar VDSL2 / fiber. (Het KPN All-IP plan) waarschijnlijk in een aantal gebieden fiber, de rest VDSL2.

Ik heb zitten googlen maar misschien niet goed genoeg.
Dat upgradepath...2009/2011 waar heb je die informatie vandaan?

• SinergyX
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

qless schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:21:

KPN loopt al langer achter feiten aan, 2009 zie ik ook geen VDSL2 verschijnen, mogelijk een start maar landelijke dekking zeker niet. Zover het mijn nog bijstaat stamt het All-IP plan uit 2006, rond de tijd dat adsl2 grote opkomst kreeg. In de tussentijd is er weinig gedaan, buiten wat lokale fiber-testen en vorig jaar de start van verkoop oude centrales.

nieuws: KPN maakt begin met uitrol nieuwe wijkkasten voor vdsl
Hier nog wat meer info over de uitrol van oude centrales.

Simpel gezegt, neem nu kabel en kijk over een jaar ofzo hoe dan de analoge lijnen ervoor staan. Voorbeeld uit mijn situatie:
Ik had adsl 20mbit, maar ben nooit boven de 11mbit meer uitgekomen (950-980kb/s). Goedkoopste abbo momenteel is 20 euro. Nu heb ik caiway 25mbit en ik haal bijna nonstop 2,8MB/sec, dat is bijna 3x sneller dan mijn adsl lijn en betaal 'maar' 50 euro.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

beany schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:26:
ADSL heeft ook last van het afstanden probleem. Ik heb een ADSL 20mbit abonnement, maar ik haal slechts 12mbit. En dus zit ik nu in de overstap naar kabel. Daar wordt (hoop ik) 20mbit wel gehaald.
Ik zit gelukkig om de hoek van de centrale ;) vandaar dat ik de volle mep haal (ok... 19.9Mb/s)

Ik zie fibre ook wel zitten. KPN is er groot op aan het inzetten iig. Ik hoop alleen dat ze de prijzen een beetje normaal houden. Ik wil wel €50/mnd betalen voor 100Mb symmetrisch.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

mphilipp schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:42:
[...]

Ik zit gelukkig om de hoek van de centrale ;) vandaar dat ik de volle mep haal (ok... 19.9Mb/s)

Ik zie fibre ook wel zitten. KPN is er groot op aan het inzetten iig. Ik hoop alleen dat ze de prijzen een beetje normaal houden. Ik wil wel €50/mnd betalen voor 100Mb symmetrisch.
... en dan te bedenken dat we in Belgie toch nog zover af zijn van dat stukje glasvezel tot in de huiskamer ... :+

Dat gaat ongetwijfeld nog een paar jaar duren vooraleer dit een landelijk iets wordt maar voorlopig ben ik al erg tevreden met de volle 12mbps op ADSL2+ zolang ik maar dicht bij de centrale blijf wonen.

Wat er ook van moge zijn, mij lijkt het nog steeds het meest interessent te kiezen voor dat medium waarop je de meeste ISPs en dus genoeg concurrentie hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ravefiend op 21-11-2008 14:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien zinnig als je meldt waar je exact woont, dat is voor zowel EuroDOCSIS 3 als evt VDSL mogelijkheden wel zo relevant :o

Je noemt Ziggo uit de krant, niet omdat je er nu al klant bent. Misschien woon je helemaal niet in Ziggo gebied...

UPC heeft iig in A'dam en Almere al 120/10 uitgerold via ED3.0, allicht dat tegen 2009 meer gebieden volgen. En idd is er op zat plekken ook glasvezel dat alles van 30/3 tot 100/100 aanbiedt afhankelijk van plaats en abo.

Iig hoef je van xDSL geen astronomische verhogingen te verwachten, DSL zit nu al aardig tegen de limieten aan van het koperpaartje. Coax kan voorlopig nog even (4Gbit/s is qua bandbreedte theoretisch haalbaar, al ga je dat niet met ED3.0 redden), glasvezel uiteraard >10Gbps - kortom, met coax en glasvezel zitten de bottlenecks voorlopig niet in de local loop :z

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 21-11-2008 17:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

SinergyX schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:40:
[...]

KPN loopt al langer achter feiten aan, 2009 zie ik ook geen VDSL2 verschijnen, mogelijk een start maar landelijke dekking zeker niet. Zover het mijn nog bijstaat stamt het All-IP plan uit 2006, rond de tijd dat adsl2 grote opkomst kreeg. In de tussentijd is er weinig gedaan, buiten wat lokale fiber-testen en vorig jaar de start van verkoop oude centrales.
Ruim een jaar geleden heeft KPN hier bij mij in de buurt al glasvezel gelegd naar de wijkverdeelkasten voor VDSL2. Enige tijd daarna was ook Breda aan de beurt, enkele maanden hierna zag ik ook mensen bezig in Etten-Leur. Enige tijd geleden is hier de laatste wijk van Oudenbosch aangesloten met glasvezel op de wijkverdeelkast, enige tijd later ook de laatste kast in Etten-Leur (afaik). Vorige week zag ik ze ook bezig in het gehucht 'Hoeven', hier vier kilometer vandaan.
Als ze dus al bezig zijn in gehuchten met het aansluiten van de infrastructuur voor VDSL, denk ik dat eind 2009 best haalbaar is. Nu weet ik uiteraard niet hoe dit verder in Nederland werkt, maar als ik hier kijk zijn 4 plaatsen, van stad tot gehucht, aangesloten.
Enkele tijd geleden is een spec-sheet uitgekomen van KPN waarop ze aangeven welke snelheden ze aan gaan bieden op het VDSL-netwerk.
Ik heb hier wat dingen uitgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ew600OaG15iejfS03WBoC1pu/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dh2gXDGGEhjUWUtykYjIXssF/full.png

Nog even een quote van Wikipedia:
VDSL2 verzadigt zeer snel van een theoretisch maximum van 250 Mbit/s bij de 'bron' tot 100 Mbit/s tot op 0.5 km en 50 Mbit/s tot op 1 km, maar verzadigt veel trager vanaf daar en is dan nog steeds veel beter dan VDSL. Beginnende vanaf 1.6 km is de prestatie gelijk aan die van ADSL2+.
Aangezien de meeste wijkkasten binnen de 500 meter staan, heb je dus bijna gegarandeerd 100mbit, wellicht hoger.
Ik verwacht dat BBNed zeker wel snel uitkomt met hogere snelheden voor minder geld dan KPN.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 11:48

psy

krvabo schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:45:
[...]
Aangezien de meeste wijkkasten binnen de 500 meter staan, heb je dus bijna gegarandeerd 100mbit, wellicht hoger.
Ik verwacht dat BBNed zeker wel snel uitkomt met hogere snelheden voor minder geld dan KPN.
Pfff wat een fluttechniek...laat me niet lachen. Dat is toch geen vooruitgang. Ik haal nu ook slechts 7 Mb/s met ADSL2+, op 2,4km van de centrale. Ik ga er dan dus helemaal niet op vooruit. Dan is kabel toch stukken beter. Alleen die prijzen he :|

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

psy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:10:
[...]

Pfff wat een fluttechniek...laat me niet lachen. Dat is toch geen vooruitgang. Ik haal nu ook slechts 7 Mb/s met ADSL2+, op 2,4km van de centrale. Ik ga er dan dus helemaal niet op vooruit. Dan is kabel toch stukken beter. Alleen die prijzen he :|
Wijkverdeelkast is geen centrale.
De wijkverdeelkast staat bij zo'n beetje iedereen die niet op het platteland woont op minder dan 500 meter.
Het zijn die kleine grijze kastjes die veel lijken op die van de kabelaars.
Dus: jij gaat er ook zeer zeker op vooruit

Afbeeldingslocatie: http://www.ethernet.nl/files/IMG_0567.gif
(Er zijn ook smallere)

[ Voor 10% gewijzigd door krvabo op 21-11-2008 21:03 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 11:48

psy

krvabo schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:55:
[...]

Wijkverdeelkast is geen centrale.
De wijkverdeelkast staat bij zo'n beetje iedereen die niet op het platteland woont op minder dan 500 meter.
Het zijn die kleine grijze kastjes die veel lijken op die van de kabelaars.
Dus: jij gaat er ook zeer zeker op vooruit

[afbeelding]
(Er zijn ook smallere)
Weet je, dat zou dan inderdaad goed nieuws zijn, ALS dit ook snel gebeurt. Maar wie zegt dat ze ook daadwerkelijk alle kasten op korte termijn gaan vervangen?
Die coax kabel LIGT al in mijn meterkast, al 6 jaar, en daar kan ik al 20 Mb/s op krijgen, NU al. Dus het blijft afwachten hoe snel ze het voor elkaar krijgen, ADSL heeft nu in deze (nieuwbouw)wijk qua snelheid in ieder geval een flinke achterstand.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
mphilipp schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:42:
[...]

vergeet dat maar bij kpn,goedkoopste abbo in almere voor glas was 60 euro voor een 3/30 Mbit abbo,wel met tel. en tv erbij.de duurste 6/60 Mbit kwam op dacht 110 euro per maand uit.en dan nog niet eens symetrisch

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
krvabo schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:45:
[...]

Ruim een jaar geleden heeft KPN hier bij mij in de buurt al glasvezel gelegd naar de wijkverdeelkasten voor VDSL2. Enige tijd daarna was ook Breda aan de beurt, enkele maanden hierna zag ik ook mensen bezig in Etten-Leur. Enige tijd geleden is hier de laatste wijk van Oudenbosch aangesloten met glasvezel op de wijkverdeelkast, enige tijd later ook de laatste kast in Etten-Leur (afaik). Vorige week zag ik ze ook bezig in het gehucht 'Hoeven', hier vier kilometer vandaan.
Als ze dus al bezig zijn in gehuchten met het aansluiten van de infrastructuur voor VDSL, denk ik dat eind 2009 best haalbaar is. Nu weet ik uiteraard niet hoe dit verder in Nederland werkt, maar als ik hier kijk zijn 4 plaatsen, van stad tot gehucht, aangesloten.
Enkele tijd geleden is een spec-sheet uitgekomen van KPN waarop ze aangeven welke snelheden ze aan gaan bieden op het VDSL-netwerk.
Ik heb hier wat dingen uitgehaald:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nog even een quote van Wikipedia:

[...]

Die info is zeker al 2 jaar oud,dus kan je wel vergeten.kpn blijft erg stil met het uitzetten van zulke gegevens.

ze zetten wel steeds wat op de2ze site: http://www.kpn-wholesale.com/nl/1672-All_IP.html ,maar denk niet dat je zo alle gegevens hebt.dan zal je toch een inlog account moeten hebben

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vincedd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:57:
[...]

vergeet dat maar bij kpn,goedkoopste abbo in almere voor glas was 60 euro voor een 3/30 Mbit abbo,wel met tel. en tv erbij.de duurste 6/60 Mbit kwam op dacht 110 euro per maand uit.en dan nog niet eens symetrisch
WTF? Dat is gewoonweg niet concurrerend :o

Almere is net een van de plekken waar UPC ED3.0 uitgerold heeft, zij bieden 60/6 aan voor EUR 60. Welke markt denkt KPN hier exact mee aan te boren? Als ze XMS-achtige snelheden/prijzen (EUR 50 voor 50/50 bijvoorbeeld) zouden bieden zouden ze een troef in handen hebben, maar nagenoeg dubbele prijs tov concurrent...?

Oslik blyat! Oslik!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:16:
[...]

Het is niet ontzettend scherp inderdaad, maar slecht is het ook niet te noemen. TV, Telefoon en radio krijg je er bij he. En je TV signaal gaat niet van je internet snelheid af.
UPC als aanbieder... ik weet het niet hoor, ik zou daar ook niet graag meer naar terug willen.

🌞🍃

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

vincedd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:02:
[...]

Die info is zeker al 2 jaar oud,dus kan je wel vergeten.kpn blijft erg stil met het uitzetten van zulke gegevens.

ze zetten wel steeds wat op de2ze site: http://www.kpn-wholesale.com/nl/1672-All_IP.html ,maar denk niet dat je zo alle gegevens hebt.dan zal je toch een inlog account moeten hebben
De informatie komt van de site welke jij aangeeft, juni 2008.
En uiteraard heb ik niet alle gegevens, maar als ze nu al bezig zijn met gehuchten aan te sluiten, is 2009 best haalbaar. Twee jaar geleden was het echter al bekend dat kpn dit wilde gaan doen, dus erg snel is het uiteraard niet.
Waarschijnlijk worden de prijzen van KPN wel weer om te huilen, dus is het hopen dat BBNed zich op een flink aantal plaatsen heeft geplaatst zodat we in ieder geval normalere prijzen kunnen krijgen. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

dion_b schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:16:
[...]

Dat komt vanzelf goed hoor. Ook KPN moet knokken om nieuwe klanten. Ze hebben een sterk merk (jazeker :)), maar zullen vanzelf marktconform worden. Als ergens concurrentie wel goed gewerkt heeft, is het wel bij internetverbindingen (waarbij KPN met hun budgetmerk Telfort nog eens de beste deal heeft ook).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Datafeest schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:28:
[...]
Het is niet ontzettend scherp inderdaad, maar slecht is het ook niet te noemen. TV, Telefoon en radio krijg je er bij he. En je TV signaal gaat niet van je internet snelheid af.
Maar ik wil geen TV van KPN...ik heb al TV. Telefoon wil ik al helemaal niet.
Ik weet dat KPN idd niet heel erg concurrerende prijzen heeft. Alhoewel: zij gaan natuurlijk in gebieden zitten waar anderen niet zitten, zodat je netto helemaal geen concurrenten hebt en im Prinzip geen keuze hebt.
Er zijn dacht ik hier en daar aanbieders die op 100Mb zaten voor een tientje of 5. Maar ik kan ernaast zitten.

Voorlopig is 20Mb voor mij even voldoende. Ik heb nog niet genoeg opslagcapaciteit om het vol te rammen met 100Mb... ;)

• Thombias
  • Niet online
Er is ook een site die bij houdt welke centrale is geupgrade van adsl1 naar adsl2+. Maar daar gebeurd al maanden niks meer. Ik ben benieuwd of kpn dat ALL-IP door zet of met zijn partner reggefibre heel nederland verglaast.

Verwijderd

UPC download snelheden met Fiber Power zijn heel goed en nog het meest belangrijk: heel stabiel. Zowel downloaden als uploaden. UPC heeft nu zelfs een test om je downloadsnelheid te testen: UPC Speedtest
Pagina: 1