Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 01:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Mijn Shure E2c oordopjes hebben het begeven.
Althans, de dopjes zijn A-ok, maar de draden zijn aan beide kanten gebroken (door het vele buigen om je oor).

Nu lijken die dopjes vrij goed dicht gelijmd/gesmolten maar is het doodzonde om het weg te gooien, ze waren en zijn nogal prijzig en alleen het goedkoopste deel is stuk.

Heeft iemand hier al eens E2c's gehad met gebroken draden of weet iemand hoe die te fixen zijn?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar als ze onder de 2 jaar oud zijn heb je er garantie op.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Voor garantie opsturen is de enige manier..., wat vast wel moet lukken bij dopjes van deze prijs (met winstmarge van meer dan 1000%) ..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• LED-Maniak
  • Nu online
Hoe kom jij bij die 1000%? Beetje overtrokken...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
LED-Maniak schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:21:
Hoe kom jij bij die 1000%? Beetje overtrokken...
Op een beurs een keer gratis gehad..., ze hebben ook enorm veel last van draad breuk.., dus hebben ze echt niet meer dan een dollar aan productie kosten gekost....

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt twee jaar garantie dus claimen als het kan.
Hier het adres.
Shure Europe GmbH
Attn: Service Department
Wannenackerstr. 28
DE-74078 Heilbronn

Phone: +49-7131-7214-30
Fax: +49-7131-7214-14
E-mail: support@shure.de
Indien ze buiten de garantie vallen zou ik een nieuw kabeltje halen bij een electro zaak. Vervolgens de kabel 1cm van de oortjes los knippen en een gedeelte strippen. Dit moet je ook bij de nieuwe kabel doen en beide met elkaar verbinden.
Vergeet niet om eerst een krimpkousje aan te brengen om er voor te zorgen dat het niet uit elkaar valt en je je zelf niet bezeert als je ze weer gebruikt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-11 15:07

DataGhost

iPL dev

Ditzelfde heb ik ook gehad met mijn E2c's... eerste keer was na een maand of tien. Ik heb ze teruggestuurd en dat ging al moeizaam, volgens de winkel was het sowieso al coulance dat het gefixt zou worden en ik zou direct de eerste zijn met een dergelijk probleem. Ik kreeg min of meer te horen dat het mijn eigen schuld was, maar ja. Toen ik ze terugkreeg leek het wel of ze open waren geweest en gerepareerd (in plaats van vervangen) en ja hoor, vier maanden later hetzelfde probleem. Ditmaal geen coulance meer omdat de garantie verlopen was enzo. Helaas heb ik niet wat meer moeite gedaan, hoewel ze het dan waarschijnlijk echt op user abuse gegooid hadden.

Ik heb ze nog geprobeerd zelf te repareren, je kan ze voorzichtig langs de rand openmaken met een dun mesje, een schroevendraaiertje en wat kracht. Daarna kon ik de kabel vervangen en de boel weer dichtlijmen, helaas hielp het niet echt. Uiteindelijk heb ik ze weggemikt en na een paar maanden E3c's gekocht, waarmee ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad :).

Als je nog garantie hebt zou ik dat zeker proberen te claimen, hoewel het de vraag is of ze het lang blijven doen, tenzij ze vervangen worden.

• The Dolf
  • Niet online
@Dataghost

Heb je er bij de tweede keer dat je garantie claimde vermeld dat ze het de eerste keer slecht hadden gerepareerd ?

Gezocht!
Router

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-11 15:07

DataGhost

iPL dev

The Dolf schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:39:
@Dataghost

Heb je er bij de tweede keer dat je garantie claimde vermeld dat ze het de eerste keer slecht hadden gerepareerd ?
Uhuh maar daar wilden ze niet aan. Sowieso wordt doorgaans op een reparatie niet meer dan de resterende garantieperiode (of 1 maand) garantie gegeven dus dat had ook niet veel zin. Ik ben waarschijnlijk inderdaad niet echt grondig genoeg geweest maar ja... dat is nu alweer een paar jaar geleden en je blijft in de tussentijd toch bijleren, he?
Ik ben eigenlijk stiekem ook wel blij met m'n E3c's, ze zitten een stuk fijner (standaarddopjes) en gaan nu al een stuk langer mee. Het is alleen dat ik een beetje zure smaak aan de garantieafhandeling heb overgehouden.

Met 'ze' bedoel ik trouwens de winkel waar ik de dopjes heb gekocht, geen idee of ik direct via Shure aardiger mensen aan de lijn gehad zou hebben. Het kan dus best zijn dat ze bij die winkel geen zin in mij hadden.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 21-11-2008 00:49 ]

• The Dolf
  • Niet online
DataGhost schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:48:
[...]

Uhuh maar daar wilden ze niet aan. Sowieso wordt doorgaans op een reparatie niet meer dan de resterende garantieperiode (of 1 maand) garantie gegeven dus dat had ook niet veel zin. Ik ben waarschijnlijk inderdaad niet echt grondig genoeg geweest maar ja... dat is nu alweer een paar jaar geleden en je blijft in de tussentijd toch bijleren, he?
Ik ben eigenlijk stiekem ook wel blij met m'n E3c's, ze zitten een stuk fijner (standaarddopjes) en gaan nu al een stuk langer mee. Het is alleen dat ik een beetje zure smaak aan de garantieafhandeling heb overgehouden.

Met 'ze' bedoel ik trouwens de winkel waar ik de dopjes heb gekocht, geen idee of ik direct via Shure aardiger mensen aan de lijn gehad zou hebben. Het kan dus best zijn dat ze bij die winkel geen zin in mij hadden.
Waarschijnlijk had je nieuwe dopjes gekregen als je bij de fabrikant had geklaagd ipv bij de winkel. Ze zijn namelijk verplicht om garantie te geven op de reparatie. Uiteraard kost dit heel veel tijd en moeite. Volgens de wet sta je in je recht maar de winkels willen je anders doen geloven vanwege het feit dat ze een minimale marge hebben.

Mocht het nog een keer voorkomen probeer dan eerst garantie te claimen via de fabrikant. En als het niet lukt via de verkoper. Meestal gaat het sneller.
De verkoper moet ook via de fabrikant garantie claimen terwijl je dit ook zelf kunt doen wat altijd sneller is (muv de fabrieksgarantie).

Gezocht!
Router

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik heb de dopjes ondertussen toch maar geopend, dat ging redelijk snel langs dat randje.
Het lijkt goed te doen dat solderen, zijn maar twee draadjes...

Nu enkel nog uitvogelen of ik de oude draad ga gebruiken en inkorten of een nieuwe...
De krimpkous methode zou prima kunnen werken maar dan zit het net op je oor..

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 16:57

VDM

Je kunt ze ook naar de importeur (TM Audio) sturen, die zijn wel relaxt qua reparaties etc!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:31
Ook als je ze niet via hun gekocht hebt?

Die van mij komen van Ebay... Kan ik dan rechtstreeks garantie claimen bij Shure?
Ik heb Se210's met kabelbreuk...

grrr

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
Ook na de garantie maken ze vaak je oordoppen bij mij was dat ook zo.

TM audio is de distributeur

• Tomino
Ook als je ze daar niet gekocht hebt?

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hmpf, iets ging er niet helemaal goed en nu is er een dopje dood... :(

Dan maar een vers setje kopen :)

Op kieskeurig.nl na, weet iemand een beetje leuk geprijsde e2C's ergens?

• LED-Maniak
  • Nu online
Volgensmij heb ik nog een nieuw setje e2c en e4c liggen(in sealbox). Noem maar een prijs(via dm) :)

• Tomino
Voor mij overigens ook een les geweest
Oortjes destijds op ebay gehaald uit Amerika..

Tsja, en nu zijn ze stuk dmv kabelbreuk..

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
e2c? Balen, heb er net per ongeluk 2 gekocht op eBay.
Mijn Auction sniper fuckte up en poef.. nu heb ik 2 setjes :S

e4c is wellicht wel leuk... heb ik er 3 ;) noem maar een prijs, dan kijk ik wel of ik er om kan lachen...

Pagina: 1