nieuw systeem, blijft hangen!

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• MartijnvanErp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-03 23:54
beste tweakers,

ik heb zojuist nieuwe onderdelen van mijn nieuwe computer binnengekregen.
Ik heb alles aangesloten, probeer mijn computer op te starten... maar na 2 seconden ... valt de computer uit.
dan gaat hij automatisch weer aan, dan weer uit etc.
ik heb vervolgens alles losgehaalt, processor ingebouwd ( kan maar op 1 manier ) .. koeler erop, geheugen erop, videokaart erop, 620 watt voeding erop..

ik wil hem starten... zelfde probleem!
Soms wil de computer wel starten, maar dan geeft hij aan dat de overclocking failed is ( ik heb helemaal niets overgeclocked :S. ik weet niet eens hoe dat moet! )

hieronder mijn computergegevens, ik ben heel de dag bezig geweest, maar tevergeefs !

processor : Intel Core 2 Quad Q9550,Boxed, Q9550, Socket 775
Koeler op processor : Arctic Freezer 7 pro
Videokaart : EVGA GeForce GTX 260 ,DDR3, PCI Express x16
Moederbord:MSI P35 Diamond,Retail
Voeding : Cooler Master Real Power M620,Retail, 620Watt
Geheugen : 2x OCZ OCZ3G10662G,2048MB, DDR3, PC8500, 1066MHz ( reeds op dual channel )
kast : Sharkoon Rebel9 Value,Zilver, zwart.

Mijn mobo kan DDR 3 aan, staat op de doos dus ik neem aan dat hij dat aankan..

Ik vind het vreemd. ik koop een product, wat al overgeclocked blijkt te zijn? en nu blijft hij in de POST hangen.. ik ben blij dat hij 'SOMS' aan blijft.. maar meestal moet hij iets van 8x rebooten, dan geeft hij misschien 1x beeld en blijft daarbij ook meteen hangen

hopelijk heb ik hierbij voldoende geinformeerd.. ik hoop echt dat iemand de oplossing kan vertellen!

Met vriendelijke groet,

Martijn van Erp, Boxtel.

P.S. Mocht er iemand dichtbij wonen bij mij, dan wil ik gerust betalen voor iemand die mijn probleem ter plekke kan oplossen. Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door en vermeldt precies waar dat het fout gaat.

• MartijnvanErp
Terw_Dan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:45:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door en vermeldt precies waar dat het fout gaat.
Ja mijn excuses.. ik zag net het topic van de vorige persoon die precies! hetzelfde probleem heeft.. ik ga even een kijkje nemen :) bedankt

• MartijnvanErp
Hmm ik denk dat ik mijn bios moet updaten.. ik ga wel gewoon langs een computerwinkel want hierbij word ik niet wijzer van en ben ik nog niet zo thuis in.

toch bedankt,

met vriendelijke groet,

martijn

Verwijderd

Zou de voedingsspanning ook eens nameten als ik jou was, In iedergeval om een te krap bemeten voeding uit te sluiten. ( mijn 550w antec trok mijn e8500 en 4gb ram en hd4870 ook niet. )

Overclock failed zegt hij meestal als de cmos batterij leeg is. dan laad hij de default bios settings, wil ook wel eens voorkomen als de pc te lang zonder spanning staat.

• MartijnvanErp
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:16:
Zou de voedingsspanning ook eens nameten als ik jou was, In iedergeval om een te krap bemeten voeding uit te sluiten. ( mijn 550w antec trok mijn e8500 en 4gb ram en hd4870 ook niet. )

Overclock failed zegt hij meestal als de cmos batterij leeg is. dan laad hij de default bios settings, wil ook wel eens voorkomen als de pc te lang zonder spanning staat.
bedankt voor de info :)
Vandaag ga ik langs een computerwinkel die mij waarschijnlijk ter plekke kan helpen, kost wel iets.. maar dan heb ik ook wat :) tot nu toe.... 1100 euro aan spul, maar nog niets werkend .. >.< komt goed ;)

Bedankt,

Martijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MartijnvanErp schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:13:
Hmm ik denk dat ik mijn bios moet updaten.. ik ga wel gewoon langs een computerwinkel want hierbij word ik niet wijzer van en ben ik nog niet zo thuis in.
Tja, met deze instelling heeft een topic weinig zin. Als je er niet in thuis bent kun je de moeite nemen om je erin te verdiepen en er wat van te leren, dat verwachten we in ieder geval wel als je een topic opent.

Als je je pc naar een pcwinkel wilt brengen is dat natuurlijk prima, maar dan heeft het topic verder niet echt nut meer, dus gaat die op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.