• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-05 17:52

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik heb momenteel een MacBook Pro met daarin een P8400 Core 2 Duo. Deze draait, geloof ik, op het Centrino 2 platform. Nu heb ik nog een T9300 liggen, welke het zeer waarschijnlijk nog doet (komt uit overleden Dell M1530). Nu is eigenlijk de vraag kan dit? De socket is voor zover ik het heb kunnen vinden gelijk, namelijk socket P, maar in hoeverre geeft dit conflicten of werkt het perfect?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
Je moet erachter komen wat voor moederbord er in je MBP zit. Aan de hand van de fabrikant en het type nummer zou je aan een cpu support list moeten komen. Aangezien het een macbook betrefd zou het nog wel is moeilijk kunnen worden om aan zo'n lijst te komen.

Uiteraard kun je dit ook gewoon prima uitproberen, als je uitgevogeld(gegoogeld) hebt hoe je je MBP opentrekt. Als de socket hetzelfde is past het toch sowieso. 1 druk op de knop en kijken of je kunt werken ja of nee. Echter wel een beetje op de koeling letten (T serie eet zo'n 10 watt meer, dus meer warmte).

Echter zou ik persoonlijk nog eens goed kijken of er zoveel prestatie winst achter zit. Je accu zal door de 10 watt meer verbruik iets korter meegaan, en de koeling zal waarschijnlijk eerder aanslaan, maar als je er echt een smak prestatie voor terug krijgt kun je het altijd doen/proberen :)

één is geen, twee is één