[NIEUWSYSTEEM] Groot probleem bij aanzetten PC

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 23:37
Heb zojuist een nieuwe PCtje in elkaar gezet

Intel CD2 E8400
4GB Geil geheugen
MSI P35 NEO-F mobo (AMI bios)
650watt voeding...

Ik had zojuist alles aangesloten, maar zodra ik de PC aanzet hoor ik 1 hele korte zachte piep, en de PC blijft
hangen op het MSI/intel bootscreen..

Na wat restarts krijg ik zo nu en dan de POST met de volgende melding:
WARNING !!! The Previous Performance of Overclocking is failed and the system is restored to the defaults setting, press any key except "DEL" to enter Setup (tevens wordt mijn processor, het geheugen herkent in de post voor zover ik zie)

Wanneer ik op een key druk vraagt hij of ik de instellingen wil resetten naar default, als ik hier voor ja kies blijft hij vervolgens hangen op " entering setup", dit doet hij ook als ik voor nee kies.

Ik heb voor de zerkeheid alle onbelangrijke componenten losgehaald, alleen de videokaart, het geheugen en de processor zijn in principe nog aangesloten.. Precies hetzelfde tafereel doet zich echter voor..
Ik zelf heb geen idee wat ik hieraan kan doen, ik kan er ook vrij weinig aan doen gezien het feit ik niet eens in de bios kan komen...

Weet iemand wat dit is?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, en het kan zijn dat je moederbord je processor nog niet perfect herkent door een oude(re) bios-versie. Ook zou je geheugen (dat je niet vermeld hebt) incompatible kunnen zijn en wel kunnen gaan werken door een nieuwere bios-versie, dus pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij en de QVL van je moederbord en post waar je vastloopt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem deze eens door om te kijken waar dat het systeem blijft hangen. Daarnaast is het ook handig als je volledige specs vermeldt :)

• Dannydekr
Sorry, zit even in mijn haast te posten omdat ik ermee zit te priegelen..

Het gaat om ddr-800 geheugen, dat kan het moederbord prima aan..
Dat het mobo de processor niet aankan, lijkt me sterk, maar als ik al helemaal niet in de bios kan komen en wanneer de PC blijft hangen zelfs voor de POST en onregelmatig zelden de POST weergeeft en de andere keer niet, dan kan dit toch niet aan de processor liggen? Sowieso blijft hij hangen op "entering setup" als ik uberhaupt al in de post kom...

De ene keer dat hij de POST wel laat zien herkent die overigens wel de processor..

SPECS:

Product : Core™ 2 Duo E8400 (2x 3000 MHz) HPHI47

Product : WD3200AAKS (320 GB) A9BW36

Product : 4 GB DDR2-800 Kit (4096 MB) ICIE83

Product : P35 Neo-F (Intel® P35) GPEM44

Product : HD3650 Passive Heatpipe (Radeon HD3650) JBXUR2

Product : Floppydrive (34Pin Floppy) BFF#04

Product : EarthWatts (650 Watt) TN6AX3

Product : Centurion 5 (5 x) TQXM24

Product : SH-D163A (16 / 48 speed) CDBU01

[ Voor 29% gewijzigd door Dannydekr op 20-11-2008 22:07 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Dannydekr
Ik zelf begin steeds meer te ' geloven ' dat het moederbord gaar is..
Want hij geeft een korte zachte piep wat er meestal op wijst dat het mobo geen defecten of problemen constateert. Sowieso is het ook nog eens zo dat de processor er letterlijk maar op 1 manier in kan. Ongeacht hoe bijv. de koeler geplaatst is, zal die alsnog moeten werken zolang hij goed in de socket zit.

Ik draai nu momenteel alleen mobo, cpu, videokaart en 1 geheugenstrip, blijft dezelfde problemen geven. Heb ook al dat extra stukje van de voeding erbij geprikt, dit maakt geen verschil.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

We stellen het niet erg op prijs als je binnen 24 uur je topic omhoog kickt.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door en post hier de exacte resultaten. Zonder deze heeft een topic weinig zin en gaat het op slot.
Pagina: 1