AVG Free update, maar database toch verouderd?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 32279

Topicstarter
Veel problemen afgelopen week met AVG FREE, aan mij voorbijgegaan omdat ik ziek op bed lag. Maar nu wil mijn AVG FREE niet meer updaten. Althans, dat zegt hij met een rood uitroepteken in de taakbalk. Als ik de console open krijg ik te zien dat mijn database verouderd is (zowel virus als spam).

Vreemd genoeg geeft hij links in het menu wel aan dat de laatste update om 20:40 vandaag was. Toen heb ik opnieuw de AVG FREE gedownload en geinstalleerd, maar updaten wil nog steeds niet.

Is dit vanwege de problemen van de week of mis ik nu wat? ?Kunnen jullie nog wel updaten?

Met de betaalversie heb ik trouwens geen problemen, maarja, die staat alleen op mijn laptop.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:18

Eijkb

Zo.

Wellicht staat je systeemtijd verkeert, dan werkt de update niet om de een of andere reden.

.

Topicstarter
Nee, dat is niet zo. Zit daar eigenlijk nooit aan, staat zo als windows xp home nl standaard is geinstalleerd (met alle updates e.d. erop). Datum klopt ook.

Mijn laatste virus database version is trouwens 270.6.20/1673

Daarnaast geeft hij aan dat de connection met de update servers steeds niet lukt omdat ik misschien geen internettoegang heb. Heb dit 1 keer eerder gehad en toen was het na een uurtje of 2 met de pc aan opeens opgelost, maar speelt nu al 2 tot 3 dagen bij mij.

Ben er pas zondag weer om verder te testen, dus tot die tijd helaas geen reply's meer van mijn kant. Maar mocht iemand een tip hebben...

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-11-2008 22:32 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niet echt een tip, mar viel mij ook al paar dagen op dat AVG erg vaag/traag update.
Wat soms helpt is handmatig via de User interface een update afdwingen, maar dan nog.
Ik heb nu de alerts van de updatemanager maar uitgezet via diezelfde User interface
(als het te erg wordt, gaat Windows' security center wel waarschuwen dat database verouderd is :P).

Begin AVG steeds meer een soort van gratis NortonAV te vinden: het vertraagt de boel (vnl. bij opstarten/afsluiten), heeft soms false postives (gelukkig niet allemaal met even erge gevolgen :X), en sinds kort dus regelmatig hoop gemekker over niet kunnen updaten.

Avira Personal & Avast ook geprobeerd, en die liggen me absoluut niet (meer gebaseerd op gevoel/indrukken dan op keiharde feiten).
Misschien moet ik maar weer eens een niet-gratis variant proberen zoals Kaspersky...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:41
Ik heb hetzelfde probleem met AVG de laatste week.... ik ben bang dat het einde van deze prachige gratis emailscanner in zicht is.... ;(
Helaas zijn er naar mijn weten niet echt goede gratis alternatieven.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:52
Welke versie is dit, 7.5 of 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Exar schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:12:
Ik heb hetzelfde probleem met AVG de laatste week.... ik ben bang dat het einde van deze prachige gratis emailscanner in zicht is.... ;(
Helaas zijn er naar mijn weten niet echt goede gratis alternatieven.
Ik heb hier helaas ook vaak foutmeldingen dat het updaten mislukt is. Maar na een paar keer gaat het gelukkig wel goed. Ook ben ik op zoek naar een alternatief. Zeker nadat versie 8 in mijn ogen een mislukkig is, veel trager dan versie 7. Als er iemand is die iets heeft gevonden, laat het dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Ik heb zelf de 8 versie, en krijg ook meldingen dat ie niet kan updaten omdat hij niet kan connceten met de update server. Zal wel een storing van hun kant zijn.

Edit: Net even op het forum van AVG Free gekeken. Het blijkt inderdaad dat er veel problemen zijn met de updateservers. Al sinds het begin van de maand. De oplossing zou zijn om even handmatig te updaten (en als dit niet lukt later nog een keer te proberen), je kan ook handmatig de update files downloaden en installeren.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 120596 op 21-11-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 16:07

AzzKickah

06-CENSORED

Ik gebruik AVG Free op alle PC's in huis en ik moet zeggen ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Niet die fuck-up van laatst en ook geen update problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik kom de update problemen ook steeds vaker tegen helaas, hoop nog steeds dat dit van tijdelijke aard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Beekforel schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:35:
Ik kom de update problemen ook steeds vaker tegen helaas, hoop nog steeds dat dit van tijdelijke aard is...
Tsja... wat is tijdelijk. Op het forum van AVG te zien zien duurt tijdelijk vrij lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij doet het hier in iedergeval weer opeens? Vreemd, maar het is gratis. Dus we mogen niet teveel klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ik krijg nog steeds connection failures, ook als ik de update handmatig start. Weet iemand op welke url ik de virusdatabase handmatig kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:39
Hier ook issues met avg8free: continu een grijs vierkantje met rood uitroepteken erin. Als ik manueel update gaat het meestal wel goed. Wat blijkt nu: in de gui van avg staat auto-update uit! Zet ik die aan, sluit ik het window en open ik de gui dan staat auto-update weer uit.

Ik ben al een ander systeem een maand over naar Avira Antivir Personal (Free) en die bevalt uitstekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52
Dit heb je ook met AVG 7 en 8 betaald. Updaten, updaten, updaten. Net zolang totdat hij aangeeft dat er geen updates meer zijn. Waarom? Geen idee, maar op de zaak gebruik ik 7 en 8, en met beide hetzelfde probleem.

DiedX supports the Rolandâ„¢, Sound Blasterâ„¢ and Ad Libâ„¢ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ik heb het probleem nu opgelost. Er bleken obscure dns settings in het TCP protocol van mijn netwerkkaart te staan. Nadat ik die verwijderd had liep de update probleemloos. Overigens vind ik wel dat AVG een flinke vertraging op mijn systeem veroorzaakt. Iemand een tip voor een pakket dat minder zwaar drukt op de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52
Ik zweer zelf bij Freeav.de (Avira), werkt goed. Of Kaspersky. Het nadeel: ze vertragen (per definitie) allemaal...

DiedX supports the Rolandâ„¢, Sound Blasterâ„¢ and Ad Libâ„¢ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

ESET NOD32, werkt schitterend, update zeer frequent (soms verschillende keren per dag), en is héél licht om te draaien. Hij is wel niet gratis.

[ Voor 14% gewijzigd door flux_w42 op 07-12-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
flux_w42 schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:53:
ESET NOD32, werkt schitterend, update zeer frequent (soms verschillende keren per dag), en is héél licht om te draaien. Hij is wel niet gratis.
En als Nederlander wil ik het graag gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 17:02
Probeer eens Comodo Internet Security. Het is gratis, heeft een AV en een zeer robuuste firewall met zeer uitgebreid Host Intrusion Prevention System. Het is zeer licht in gebruik. CIS is lichter dan de Comodo Firewall met Antivir die ik hiervoor gebruikte.

De AV mist op het moment nog vooral definities van oude virussen en een heuristiek engine. De laatste komt nog voor het einde van het jaar. In de loop van 2009 wordt ook antispyare toegevoegd (Boclean).

Het feit dat het licht en gratis is en een dijk van een firewall heeft maakt dat ik er graag mee werk. De wat verminderde virusbescherming zou voldoende moeten worden gecompenseerd door de HIPS (hoop ik).
Pagina: 1