Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan plots niet meer op router/modempagina komen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
192.168.1.1 is mijn router/modempagina. Hier log ik wekelijks op in om instellingen te veranderen of mac-adressen toe te voegen van mensen die langs komen met hun laptop zodat ze op mijn netwerk kunnen.

Plots kan ik niet meer op deze pagina, hij blijft eindeloos laden en timet out. Terwijl het wireless netwerk het verder prima doet. Wel heb ik net een Time Capsule er op aangesloten, maar die wordt ook nog niet herkend voorlopig. Maar dat is een ander probleem.

Weet iemand misschien of Tele2 dit 192.168.1.1-adres veranderd heeft of zo?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uit en aangezet ?

je modem is in princiepe hetzelfde adres als je default gateway .. doe eens een ipconfig om te checken

[ Voor 75% gewijzigd door Fish op 20-11-2008 21:21 ]

Iperf

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:13

GVR

tele2 zal je interne ipadres niet veranderen lijkt me, zit je niet perongeluk op een ander draadloos netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:20:
uit en aangezet ?

je modem is in princiepe hetzelfde adres als je default gateway .. doe eens een ipconfig om te checken
zit nog op mijn eigen netwerk,maar als ik ifconfig doe in terminal, krijg ik een heleboel output, maar niet mijn routeradres.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:13

GVR

ipconfig en niet je routeradres zien bij gateway? Welk adres zie je daar dan staan en wat kan je op dat adres bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Freaky Gabbur schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:36:
ipconfig en niet je routeradres zien bij gateway? Welk adres zie je daar dan staan en wat kan je op dat adres bereiken?
nee, ifconfig. Ipconfig werkt niet bij Mac OS x

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Router al opnieuw opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan ben ik bang dat ik mijn verbinding kwijt ben. Is normaal niet erg, want dan kan ik het snel goed zetten op die pagina, maar nu ik niet in die pagina kom...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je stopt er weinig moeite in he

niet rebooten imho het eerste wat je doet als je je router niet kan bereiken
"een heleboel output" hebben we natuurlijk helemaal niks aan

een beetje miepen over ipconfig/ifconfig kan wel

Iperf

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:43:
Nee, dan ben ik bang dat ik mijn verbinding kwijt ben. Is normaal niet erg, want dan kan ik het snel goed zetten op die pagina, maar nu ik niet in die pagina kom...
Als de router nog niet defect is zal deze een stroomonderbreking gewoon weer opkomen.
Alle instellingen staan er nog in. Zolang jij niet op de resetknop drukt is er niets veranderd.

Het eerste wat je dus doet is de stroom van het ding af.

En daarnaast als de instellingen wel gewist blijken te worden.. dan is het een kleine moeite (2 minuten werk) om je verbinding weer terug te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 20-11-2008 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:59:
je stopt er weinig moeite in he

niet rebooten imho het eerste wat je doet als je je router niet kan bereiken
"een heleboel output" hebben we natuurlijk helemaal niks aan

een beetje miepen over ipconfig/ifconfig kan wel
niet zo raar doen he, gekkie. Je weet niet wat ik er allemaal aan doe en verder ga ik niet op je provocatie in.

Ik durfde gewoon niet te rebooten want in het verleden had ik vervolgens een dag geen internet als ik dat deed. Zoiets doe ik liever als de helpdesk van mijn provider open is. Maar ik heb inmiddels al ontdekt waar het aan ligt: Firefox... want in Safari opent de pagina wel gewoon. Dus het probleem is voor Firefox nog niet opgelost, tenzij het een bekende bug is, maar ik kan wel verder dankzij Safari.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:20:
[...]

niet zo raar doen he, gekkie. Je weet niet wat ik er allemaal aan doe en verder ga ik niet op je provocatie in.
en dat is nou net het probleem .. als jij niet verteld wat je doet maar wel het probleem hier neerlegd. beetje raar niet ? ook vragen niet beantwoorden ...
Dit is geen provocatie, maar een constatering op basis van bovenstaande. en gebrek aan additionele info

goed ontopic, heb je niet perongeluk een proxy ingesteld ?

Iperf

Pagina: 1