AMD Athlon 64 X2 6000+ 2 graden??

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:52

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag mijn AMD Athlon 64 X2 6000+ ontvangen, incl stock koeler:

http://cobolhacker.com/images/content/amd_core.jpg
Nouja stock, best een koelblok voor een stock ding

Nu heb ik allerlei verhalen gehoord over dat deze zo enorm warm werden, dus ik was enigszins verbaasd toen hij bij mij een temperatuur van 2 graden aangaf.

Uitleg;

In idle toestand zegt Everest ultimate dat alle 2 de cores zo tussen de 1 en 10 graden liggen, de cpu zelf zit rond de 35.

Nu denk iedereen natuurlijk dat dat een meetfout is, nou ik dus ook, maar ga ik stresstesten, dan krijg ik dit:

Alle 2 de cores op 40, en de cpu zelf is 55.
En in idle toestand zit het razendsnel weer onder de 10.

Ik heb even gevoeld aan het koelblok, deze is echt niet warmer dan dat everest aangeeft, zo rond de 40/50.
Kamertemperatuur is 15 graden, lekker koud :p

Nu heb ik wel eens meegemaakt dat er een core onder de kamertemperatuur kwam, maar dit is wel heel erg extreem.

Iemand een verklaring?

Mijn SNES verzameling!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
De uitlezing van de cores is gewoon slecht bij deze processoren. De uitlezing van de CPU zelf is wel redelijk aanvaardbaar. Hier heb ik precies hetzelfde verhaal met een 5000+

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:52

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat hij het onder load wel goed doet, of zullen die 20 graden te koud aangeven?

Mijn SNES verzameling!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 17:20
Blijft een ding bij Brisbane cpu's. Zit hier zelf ook met zo'n 5000+ die idle een retourtje vrieskast koopt en mij doodleuk meld 8 graden te wezen. Niets om je zorgen over te maken. Stress klopen de temps hier ook aardig, is gewoon de sensor in de cpu die idle zich niet helemaal lekker voelt ofzo ;)

één is geen, twee is één