Hallo,
Ik heb vanmiddag een probleem gekregen met m'n computer.
Als ik 'm opstart dan komt hij niet verder tijdens de check-up van de bios.
Hij stopt om precies te zijn net na het checken van het geheugen. (na het berichte "memory testing : 4193216K OK")
Het probleem is ontstaan nadat ik m'n processor terugklokte. Ik had m'n processor namelijk naar 3,4 ghz overclocked en heb um daar 8 uur op laten testen, zonder problemen. Ik kwam er echter na wat bladeren in het boekje van het moederbord erachter dat er ook een programmatje beschikbaar was om direct vanuit windows te clocken. Anyway, voor mij dus reden om 'm terug te klokken. Alles weer teruggezet zoals hij stond. En vanaf dat punt, toen hij weer ging opstarten kwam hij niet verder met de checks...Ik kom overigens ook niet meer in de bios zelf...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. System specs:
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4x1gigh Kingston HyperX -6400-
Hard Drive: 960 GB Total - 3x 320 Seagates
Video Card: ATI Radeon HD 3870 (Sapphire)
Motherboard:Gigabyte GA-EP35-DS4
Operating System: Windows Vista™ Ultimate
mvg,
D.H.S (Sjoerd) Addink
(Ik kan overigens nog wel een foto maken van het scherm waar ik blijf hangen als het nodig is, lemme know:))
Ik heb vanmiddag een probleem gekregen met m'n computer.
Als ik 'm opstart dan komt hij niet verder tijdens de check-up van de bios.
Hij stopt om precies te zijn net na het checken van het geheugen. (na het berichte "memory testing : 4193216K OK")
Het probleem is ontstaan nadat ik m'n processor terugklokte. Ik had m'n processor namelijk naar 3,4 ghz overclocked en heb um daar 8 uur op laten testen, zonder problemen. Ik kwam er echter na wat bladeren in het boekje van het moederbord erachter dat er ook een programmatje beschikbaar was om direct vanuit windows te clocken. Anyway, voor mij dus reden om 'm terug te klokken. Alles weer teruggezet zoals hij stond. En vanaf dat punt, toen hij weer ging opstarten kwam hij niet verder met de checks...Ik kom overigens ook niet meer in de bios zelf...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. System specs:
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4x1gigh Kingston HyperX -6400-
Hard Drive: 960 GB Total - 3x 320 Seagates
Video Card: ATI Radeon HD 3870 (Sapphire)
Motherboard:Gigabyte GA-EP35-DS4
Operating System: Windows Vista™ Ultimate
mvg,
D.H.S (Sjoerd) Addink
(Ik kan overigens nog wel een foto maken van het scherm waar ik blijf hangen als het nodig is, lemme know:))
[ Voor 4% gewijzigd door dhsaddink op 20-11-2008 18:42 ]