[HD] Verdwijnen bij reset

Pagina: 1
Acties:

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-01 10:59
hallo.

ik heb 2 harde schijven in mijn computer. eentje is nog aangesloten met een ide kabel en de andere met sata. die met de ide kabel wordt trouwens gebruikt om te booten.

maar het probleem is dat wanneer ik de computer herstart (dus via start-> opnieuw opstarten) dan verdwijnen mjin 2 partities van de sata schijf. wanneer ik de computer uitzet en opstart vind die die terug.

ik heb zitten googlen maar ik vond alleen maar manieren om een harde schijf te resetten ofzoeits en dat is dus niet helemaal van mijn belang. ik heb alle kabels al gecheckt enzo maar die zitten gewoon goed..

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 08:58
je bedoelt dat als je je pc opnieuw opstart, en hij opnieuw is opgestart je de SATA schijf niet vind, maar als je dan helemaal afsluit en de pc terug aanzet je de partitie wel vind?

1) Je gebruikt wrs een onboard sata controller, zijn de drivers geinstalleerd?
2) Als je de partitie niet ziet, staat de harde schijf wel bij apparaten beheer? en staat er een melding bij?
3) Welk moederbord heb je? zijn er functies om je SATA poorten als AHCI, Raid of IDE te gebruiken?
4) Tijdens het herstarten, zie je dan bij de POST (dus voor windows start) de SATA schijf vermeld?

[ Voor 9% gewijzigd door timofp op 20-11-2008 18:34 ]