Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Bootmgr kopieren*

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik heb een 3e schijf gekocht zodat ik die kan gebruiken voor de lading meuk die ik heb. Mijn eerste 2 schijven zijn C: met XP en D: met vista.

Nu haalde ik dus de C: schijf eruit en replacede die met de nieuwe schijf. Ik start pc op, BOOTMGR is missing.
Logisch, want de C: schijf is weg.

Nu is mijn vraag; hoe zorg ik dat de bootfiles op de D: komen, zonder het gebruik van de Vista disc (heb ik niet, kan er wel een komen maar dat vind ik zonde van de tijd en de tweakskillz gaan niet omhoog) en zonder het kopen van een 3e SATA kabel (buiten regent het)

Heb al wat sites gevonden maar iedereen zegt de disc gebruiken maar dat wil ik dus niet :P Welke mogelijkheden zijn er nog meer vanuit windows? Ghost ofzo?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
*kuch* zoeken *kuch*

Volgens mij kan je met de eerste hit ver genoeg komen..

Je zal de originele disc er dus wel even in moeten zetten (gebruiken?) om te kopieren..

[ Voor 34% gewijzigd door PeterSelie op 20-11-2008 18:20 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
die link en die blogs had ik inderdaad ook al bekeken ;) Heb wel een half bekraste Vista disc waarvan enkele files niet gelezen kunnen worden ( gelukkig zijn de bootfiles wel te lezen) die lijkt me dan ook wel bruikbaar... Ik zal dan toch even klooien

edit: hmm dat valt tegen :P ik mag niet kopieren omdat het bestand in gebruik is 8)7

het is gelukt! Ik heb de DVD brander ingesteld als Master en de Vista disc daarin gelegd (heeft betere laser) en nu start hij wel op van disc. Eventjes de bootsector gerepareerd en klaar!

[ Voor 35% gewijzigd door maarud op 20-11-2008 18:57 ]