Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Iriver H10 6gb stopt er plotseling mee na 2 jaar en 4 maanden. Dus ... net buiten de garantie. Ik heb inmiddels contact gehad met de importeur hier in Nederland en met de fabriek in Korea. Maar zij blijven staan op een reparatie die me ongeveer 100 EUR moet gaan kosten .... Daar heb ik een nieuwe voor, terwijl de speler het altijd harstikke goed gedaan heeft en ik er bovendien een (bij nader inzien) fors bedrag voor heb betaald.

In ieder geval ... Mijn display was in eens leeg. Als ik de speler aan mijn PC hing stonden de songs er nog wel op. En na twee of drie keren proberen blijft nu ook het display helemaal zwart. Een reset knop heb ik niet kunnen vinden. En nu ... ?! Heeft iemand een goed idee?

Vast bedankt voor het mee denken.

Groet, Wil Zomertijd

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hebben Irivers geen garantie van 1 jaar gewoonlijk?

Zelfs als het 2 jaar is vind ik 2 jaar en 4 maanden nog best lang. Het is volgens mij ook geen product waarvan je kan verwachten dat hij langer dan die tijd goed blijft werken, zoals je bij een tv of wasmachine wel kan.

edit:
http://www.iriver.nl/rma.html?&L=0
-> Verify that your player is in warranty (warranty period is 12 months)
edit2:
Misschien heb je hier wat aan als het niet gaat lukken. Hopelijk is het gewoon een kabeltje wat los zit.
http://www.misticriver.ne...ly-instructions-pics.html

edit3:
Eventueel zou je een firmware upgrade nog kunnen proberen mocht het een softwarematige fout zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Kixtart op 20-11-2008 17:54 ]

☻/
/▌
/ \

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je in de handleiding gekeken? Als er een reset-knop is zou deze toch vermeld moeten staan in de handleiding :)

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:17:
Hebben Irivers geen garantie van 1 jaar gewoonlijk?

Zelfs als het 2 jaar is vind ik 2 jaar en 4 maanden nog best lang. Het is volgens mij ook geen product waarvan je kan verwachten dat hij langer dan die tijd goed blijft werken, zoals je bij een tv of wasmachine wel kan.

edit:
http://www.iriver.nl/rma.html?&L=0

[...]

Ad edit1±
Dit is het eerste Iriver produkt wat ik gekocht heb en volgens Media Markt zat er twee jaar op (dat werd trouwens ook door de importeur en de fabriek bevestigd). Dus gaan we daar maar van uit. Volgens recensies was het een goed apparaat; zelfs beter dan Ipod. Maar ja, je moet geluk hebben met die dingen.

edit2:
Misschien heb je hier wat aan als het niet gaat lukken. Hopelijk is het gewoon een kabeltje wat los zit.
http://www.misticriver.ne...ly-instructions-pics.html

Ad edit 2
Ik durf daar eigenlijk ziet zo goed aan te beginnen. Bovendien heb ik dat hele klijne gereedschap niet.

edit3:
Eventueel zou je een firmware upgrade nog kunnen proberen mocht het een softwarematige fout zijn.
Ad edit 3
Daar hadden ze bij Media Markt ook al aan gedacht. En die updates bestaan ook gewoon. Had zelfs al een handleiding hoe je dat moest doen. Maar toen werd het scherm donker en kreeg het apparaat ook niet meer aan. Uit met de pret ...

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar had je dan al problemen voor de firmware-upgrade?

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:38:
Heb je in de handleiding gekeken? Als er een reset-knop is zou deze toch vermeld moeten staan in de handleiding :)
Kweet er alles van maar de handleiding ben ik kwijt net zoals het software cdtje

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:30:
[...]

Kweet er alles van maar de handleiding ben ik kwijt net zoals het software cdtje
Met wat Googlen kun je de handleiding wel vinden hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:29:
Maar had je dan al problemen voor de firmware-upgrade?
Nee, van het ene op het andere moment was de display leeg. Ik ben er toen een paar dagen later mee naar Media markt gegaan waar zo maar liefst een uur voor me uit hebben getrokken maar niks hielp. Intussen was trouwens het scherm gewoon donker (zoals ie is als tie uit is) geworden en kreeg 'm niet meer aan.
De upgrade ging niet meer. Tis raar maar waar, ik heb nog steeds het gevoel dat het een softwareprobleem is, alleen kan ik er niks mee omdat mijn pc 'm niet meer 'ziet' en ik 'm ook niet meer aan kan zetten.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik moet het toch even vragen, je hebt niet toevallig de batterij volledig leeg laten gaan waardoor het ding niet meer aan zou willen? Dat zou niet mogen gebeuren als het ding "gewoon" uitvalt, maar het kan wel gebeuren als het ding uitvalt en je er nog herhaaldelijk probeert stroom uit te trekken.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:34:
[...]

Met wat Googlen kun je de handleiding wel vinden hoor :)
Ik heb intussen wel gekeken maar een reset-functie kom ik in de handleiding op internet niet tegen. Ik kan het nog wel eens aan de fabriek vragen.. . .

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:38:
Ik moet het toch even vragen, je hebt niet toevallig de batterij volledig leeg laten gaan waardoor het ding niet meer aan zou willen? Dat zou niet mogen gebeuren als het ding "gewoon" uitvalt, maar het kan wel gebeuren als het ding uitvalt en je er nog herhaaldelijk probeert stroom uit te trekken.
Ja . . . . da's ook zoiets raars ... ik kreeg het aparaat dus niet aan en mijn eerste gedachte was dan ook ... de prik is op. Ik stop de lader dus in het stopcontact maar het charge-lampje van de oplader ging niet branden. Ik heb verschillende stopcontacted geprobeerd maar niks hoor. Ik toen dus naar Media markt en het eerste wat mij opviel was dat het charge-lampje bij hem wel brandde ... Snapte er niks van

Maar goed intussen heb ik het apparaat weer thuis en heb hem (met het charge lampje brandend) een nacht in het stopcontact laten zitten, maar nog steeds niks. Ik kan me haast niet voorstellen dat het de HDD zou zijn zoals de fabriek mij vandaag vertelde. Verdomme. Baal als een stekker. Ik heb er indertijd EUR 259 voor betaald bij Media markt.
Pagina: 1