Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

dir openen met

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Raar probleempje... Heb hier een computer van een kennis staan welke zijn dochter aardig vol heeft weten te stampen met spyware/adware... Dit is er allemaal (voor zover ik kan zien) vanaf.

Nu is het zo bij elke folder die ik probeer te openen (bijvoorbeeld. start > documenten > mijn afbeeldingen)

Het scherm opent "openen met" (met allerlei programma's)... Dit is met alle folders dus ook op bv. c > windows

Iemand enig idee? Of reinstall maar doen?

"google weet het ook niet"

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Reinstall klinkt als een heel goed idee ja ;)
In principe zou je explorer.exe in kunnen voeren en dan dat vinkje (altijd openen met.. ) aanzetten.

Wat je ook kunt doen, maak eens een nieuwe user aan en kijk of het daar zo is, zo nee: bestanden backuppen en users verwijderen / opnieuw aanmaken.. hoogstwaarschijnlijk gewoon het register waar een hoop rare dingen in staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Mental op 20-11-2008 17:12 ]

Verwijderd

Een format is de beste antivirus die er bestaat inderdaad.. :)

Maar niet per defenitie noodzakelijk bij elke kleine besmetting.Wat is je eerste optie boven aan het snelmenu als je een map met rechts klikt? Als daar geen Openen staat dan is die associatie waarschijnlijk uit je register verwijderd. Dit kun je repareren via Mapopties - Bestandstypen - bestandsmap en Map en daar openen weer toe te voegen met de juiste parameters.

:)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook kan/wil je met regedit kijken wat er onder HKEY_CLASSES_ROOT staat bij folder / map. En dat repareren.

Over welk OS hebben we het eigenlijk? Het maakt namelijk nogal uit of je Linux, Windows 95 of Windows Vista gebruikt ;) Zie ook Windows Clients - Beleid resp. alle andere topictitels in WOS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)