Foobar klinkt 'voller' dan WMP

Pagina: 1
Acties:

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Hoi iedereen,

Ik wilde foobar eens uitproberen omdat iedereen daar altijd met lof over spreekt. Nou vind ik het programma ansich niet fantastisch, maar het viel me wel op dat het geluid voller klinkt dan in windows media player. En ik wil WMP blijven gebruiken, maar zou graag wel het vollere geluid willen. Nu is het probleem dat de equalizers op standaard staan. Ik kan dus niet zien waar aan het ligt. Heeft iemand enig idee of oplossing?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt toch ook gewoon met de equalizers spelen totdat het geluid hetzelfde klinkt? of is dat teveel moeite.
En afaik heeft elke mediaspeler zn eigen standaard settings, dus volgens mij kun je daar niet veel aandoen...

Get Airflow, save the world.

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Weet je zeker dat je in WMP niet iets anders aan hebt staan (buiten de EQ). Volgens mij heeft WMP meer mogelijkheden om je geluid aan te passen?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
even kijken welke codecs Foobar gebruikt?

misschien gebruiken wmp en fb2k wel verschillende codecs.

als je eenmaal weet welke codec het 'vollere' geluid geeft, dan kan je deze codec ook elders gaan gebruiken.

maar ja, de kans dat de eq. het doet is aanwezig.

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Hmm, ik heb even gekeken maar er staat volgens mij niks aan in WMP. En spelen met de equalizers is een beetje omslachtig en lastig, maar dat moet dan maar zo inderdaad.

---edit--
van de codec had ik nog niet gelezen (vaker F5'en). Ik ga het nu proberen!

[ Voor 20% gewijzigd door ikkuhqhp op 20-11-2008 16:03 ]