Toon posts:

Complete backup van Vista > Meerdere systemen deployen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Klein vraagje, is het toegestaan om de Complete backup functie van Vista te gebruiken, om een installatie op meerdere systemen te deployen?
Er moeten ongeveer 5 laptops worden geïnstalleerd, met elk dezelfde programma's. Deze laptops bezitten allemaal een losse licentie van élk programma. Maar het kost nogal wat tijd om ze stuk voor stuk te gaan installeren...
Ghost Solutions is nog niet goed geconfigureerd, dus dat kan ik hier niet voor gebruiken.

Iemand die meer weet over dit?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Nee waarschijnlijk niet omdat je serial numbers dan geshared gaan worden over de 5 laptops.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:28
alex3305 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:01:
Nee waarschijnlijk niet omdat je serial numbers dan geshared gaan worden over de 5 laptops.
En als je het toch doet, en achteraf de serials wijzigt in de juiste serial per laptop. Lijkt me niet dat je dan illegaal bezig ben. De licenties zijn immers in bezit....

Je moet er wel rekening mee houden dat de laptops exact identiek moeten zijn om dit geintje uit te kunnen halen!

Verwijderd

Topicstarter
We spreken hier over 5 HP/Compaq 6710b. Dus ze zijn allemaal exact hetzelfde. Ik heb alleen nog de vraag, hóe ga ik naderhand mijn serial wijzigen, en voert Vista niet zo'n hardwarecheck uit? Of is dat pas tijdens het activeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in ieder geval melden dat het niet werkt.. De tool van Vista kan geen image vanaf het netwerk openen.
Bedankt voor jullie reacties! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:14:
We spreken hier over 5 HP/Compaq 6710b. Dus ze zijn allemaal exact hetzelfde. Ik heb alleen nog de vraag, hóe ga ik naderhand mijn serial wijzigen, en voert Vista niet zo'n hardwarecheck uit? Of is dat pas tijdens het activeren?
De hardwarecheck daar kom je niet omheen. Maar waarom gebruik je niet de Audit mode? Dat is de methode om images te maken. De hardware wordt na de Audit mode weer verwijderd zodat je het image op dezelfde of verschillende hardware (met verschillende HAL's) kunt deployen alsof het een default-installatie is. Na deployment wordt zelfs opnieuw om serienummer gevraagd.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:49:
Ik kan in ieder geval melden dat het niet werkt.. De tool van Vista kan geen image vanaf het netwerk openen.
Heb je wel de juiste netwerkdrivers in je WDS bootimage geintegreerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 13:53 ]

Pagina: 1