samsung lcd, problemen met game mode/entertainment mode

Pagina: 1
Acties:

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Hoi

heb een maand terug een samsung le40a557 aangeschaft, voornamelijk voor op te gamen en af en toe een blu ray te bekijken.

Reeds van de eerste dag had ik vrij veel problemen met het toestel, dan voornamelijk bij het opnieuw instellen van al de grafische instellingen voor mijn games. Soms bleef het toestel minuten lang verspringen van resolutie zonder een beeld weer te geven, het maakte niet uit of ik hem op scan, 16:9 of een andere instelling zette, zéér storend..

Na een hele dag stressen had ik bijna alles goed, maar toen merkte ik al dat het knopje 'entertainment mode' soms niet werkte. Wanneer ik van tv overschakelde naar mijn hdmi ingang (pc) kreeg ik soms de eerste minuten de melding 'niet beschikbaar' wanneer ik op entertainment mode drukte.

Nu, daar kon ik nog mee leven, ik wist al uit ervaring dat het meestal enkele minuten later wel ging (zonder andere instellingen te veranderen), dus heb ik nooit proberen uitzoeken hoe dit kwam.

Sinds gisteren werkt het knopje ineens niet meer, en ik het echt geen idee waaraan het kan liggen :'(
Ik heb reeds alle instellingen proberen wijzigen (filmmodus, dynamisch, ...), maar niks geeft resultaat.
Dit is alleen bij mijn hdmi ingang, bij tv gaat het bv wel.
Ook met picture size scheelt er iets, ik kan alleen 16:9 en 4:3 kiezen terwijl ik heel zeker ben dat ik vroeger alles kon kiezen voor mijn hdmi ingang (scannen, zoom, breedbeeldzoom).

Moest iemand mij kunnen verder helpen zou ik dit ten zeerste appreciëren, ik voel mij echt ziek van dit hele gedoe. Telkens ik achter de pc kruip voor een uurtje ontspanning verpest dit mijn hele dag.

Ik denk dat mijn levensduur al met 5 jaar verkort is sinds ik dit toestel gekocht heb.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12
Misschien even fabrieksinstellingen terugzetten en kijken wat dan de opties zijn?

• freekdl
net geprobeerd, zonder resultaat.. toch bedankt voor de snelle reactie!

dit was ook de oplossing van de 'tv expert' bij van den borre..
hij wist me te vertellen dat bij een samsung tv je vele functies verliest wanneer je hem op pc aansluit.
komaan zeg, je gaat me toch niet wijsmaken dat er een game modus op dit toestel zit voor pc & console gamers, maar dat dit wegvalt wanneer je hem op pc aansluit :?
trouwens, het werkte eergisteren wel nog..

ik heb echt al aan alle mogelijkheden zitten denken. een pc probleem kan het volgens mij niet zijn, en buiten mijn resolutie een paar veranderd te hebben is er aan die pc niks gebeurd.

Ik vrees dat ik gewoon brute pech heb en een toestel heb met een firmwarefout ofzo, maar dan zal ik eerst nog mijn gelijk moeten krijgen in de winkel, zucht..

• freekdl
we zijn er dan toch uitgeraakt..

na eerst nogmaals vruchteloos een samsung medewerker aan de lijn gehad te hebben, heb ik even mijn handleiding erbij genomen en het viel me op dat bij het pc gedeelte duidelijk vermeld stond dat men enkel 16:9 en 4:3 kon selecteren bij aspect ratio, iets dat bij mij het geval was hoewel ik mijn pc via de hdmi-ingang en niet de pc ingang heb aangesloten (en ik wist gewoon dat ik vroeger wel andere mogelijkheden had).

MAAR, er is nog een optie in het samsung menu waar men een ingang een andere NAAM kan geven.

:)

een maand geleden toen ik de tv gekocht had, heb ik die ingang als naam 'pc' gegeven. als ik hem selecteer staat er nog steeds hdmi2, maar er staat wel pc onder. ik heb er weken geen problemen mee gehad, tot ik eerder deze week ineens de entertainment functie niet meer kon gebruiken. het was me ook opgevallen dat het beeld ineens anders was. moeilijk te omschrijven, niet echt doffer maar toch kleurlozer, er zat een bepaalde grijstint in die het beeld verziekte.

nu, ik hierjuist dus in een laatste wanhoopspoging naar dat menu, ik wijzig de naam en

TADA

het beeld flikkert even, en daar zijn weer mijn fantastische kleuren én ik heb weer entertainment mode :)

volgens mij een of andere bizarre fout, misschien verwarde mijn tv de hdmi ingang met de pc ingang..
alleszins, ik denk niet dat mijn tv anders hoort te presteren wanneer ik de naam van een ingang wijzig lol