• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Voor school heb ik een swap harddisk (zo'n HDD die in een behuizing zit, die in een bay kan in de pc).
Op deze HDD staat XP pro.

Nu wil ik thuis ook gebruik maken van hetzelfde OS.

Is dit mogelijk te realiseren met Hardware profielen? Of zijn hier andere oplossingen voor?

Ben nu op Virtualbox een test aan t doen. WinXP geinstalleerd met PIIX4 IDE controller, toen veranderd naar een PIIX3 IDE controller.

Bij het booten krijg ik daarbij een bluescreen, 0x0000007b a.k.a. kan HDD niet benaderen, logisch.
Nu denk ik simpel; Safemode booten, dan laad 'ie geen drivers in :)
Maar helaas, 0x0000007b.

Waar ligt het probleem? HAL?

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou een dualboot kunnen proberen en gewoon de boot.ini (laten) aanpassen om vervolgens vanaf de juiste partitie te kunnen booten om zo hardwareconflicten te voorkomen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Siebz0r
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:10:
Je zou een dualboot kunnen proberen en gewoon de boot.ini (laten) aanpassen om vervolgens vanaf de juiste partitie te kunnen booten om zo hardwareconflicten te voorkomen.
Heb daar al aan gedacht, maar dan krijg ik 2 installaties, en een lul dat ik ben.. ik wil toch maar 1 installatie.
(anders heb ik straks allemaal dubbele programma's, dubbele profielen etc. dat wil ik juist voorkomen).

Dan kan ik wel windows aanpassen dat hij hetzelfde register gebruikt, zelfde profiles etc. maar dat is 1; een hele klus, en 2; ik geloof dat windows dan gaat zeuren over SID's, Permissions, etc.