Toon posts:

[ASP.NET - C#] Foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds er nieuwe berichten zijn toegevoegd in mijn database krijg ik bij het uitvoeren van bepaalde events een error op mijn ASP.NET pagina.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Ongeldig argument voor terugposten of retouraanroep. Gebeurtenisvalidatie wordt ingeschakeld door <pages enableEventValidation="true"/> te gebruiken in de configuratie of <%@ Page EnableEventValidation="true" %> te gebruiken in een pagina. Uit het oogpunt van beveiliging verifieert deze functie of argumenten bij gebeurtenissen voor terugposten of retouraanroepen afkomstig zijn van het serverbesturingselement waarmee ze oorspronkelijk zijn gemaakt. Als de gegevens geldig en verwacht zijn, gebruikt u de methode ClientScriptManager.RegisterForEventValidation om de gegevens voor terugposten of retouraanroepen te registreren voor validatie. 
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code. 

Details van uitzondering: System.ArgumentException: Ongeldig argument voor terugposten of retouraanroep. Gebeurtenisvalidatie wordt ingeschakeld door <pages enableEventValidation="true"/> te gebruiken in de configuratie of <%@ Page EnableEventValidation="true" %> te gebruiken in een pagina. Uit het oogpunt van beveiliging verifieert deze functie of argumenten bij gebeurtenissen voor terugposten of retouraanroepen afkomstig zijn van het serverbesturingselement waarmee ze oorspronkelijk zijn gemaakt. Als de gegevens geldig en verwacht zijn, gebruikt u de methode ClientScriptManager.RegisterForEventValidation om de gegevens voor terugposten of retouraanroepen te registreren voor validatie.

Fout in bron: 

Er is een onverwerkte uitzondering gegenereerd tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Aan de hand van de onderstaande tracering van de uitzonderingsstack kunt u meer informatie verkrijgen over de oorsprong en de locatie van de uitzondering.  

Stacktracering: 

[ArgumentException: Ongeldig argument voor terugposten of retouraanroep. Gebeurtenisvalidatie wordt ingeschakeld door <pages enableEventValidation="true"/> te gebruiken in de configuratie of <%@ Page EnableEventValidation="true" %> te gebruiken in een pagina. Uit het oogpunt van beveiliging verifieert deze functie of argumenten bij gebeurtenissen voor terugposten of retouraanroepen afkomstig zijn van het serverbesturingselement waarmee ze oorspronkelijk zijn gemaakt. Als de gegevens geldig en verwacht zijn, gebruikt u de methode ClientScriptManager.RegisterForEventValidation om de gegevens voor terugposten of retouraanroepen te registreren voor validatie.]
   System.Web.UI.ClientScriptManager.ValidateEvent(String uniqueId, String argument) +2132776
   System.Web.UI.Control.ValidateEvent(String uniqueID, String eventArgument) +108
   System.Web.UI.WebControls.Button.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +32
   System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +7
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +11
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1746

Ik heb die EnableEventValidation="true" al eens op false gezet, en ook ValidateRequest="false" heb ik eens toegepast maar ik blijf met deze merkwaardige error zitten.

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 08:54

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Niet direct een oplossing voor je probleem, maar ik ontwikkel het liefst op een geheel engelstalig systeem. Foutmeldingen in het nederlands zijn vaak slecht terug te zoeken met google, terwijl heel vaak dezelfde foutmelding in het engels uitgebreid beschreven staan op allerlei fora en tech sites.

Wat vraag je op? Welke data verwacht je? Welke data zit er werkelijk in de DB? Wat is de query die je gebruikt? Kan je achterhalen welke data in de DB de fout genereerd?

Are you following me, Are you following me?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het kan een groot aantal oorzaken hebben. Het zit in elk geval in de data die tussen de webserver en browser heen en weer gaat. Gelukkig is er ook heel veel over geschreven :)

Zie ook [google=invalid postback or callback argument].

En ja, zorg ervoor dat je foutmeldingen in het engels krijgt, dat zoekt een stuk makkelijker.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb dus een gridview met allemaal titels van artikels in, op elke lijn in die gridview heb ik ook 2 knoppen (view en edit). Wanneer ik op een van die twee knoppen druk wordt het volledige artikel weergegeven, tot gisteren ging dit allemaal perfect.

Nu kan ik wel alle titels enzo zien in de gridview, maar wanneer ik view of edit klik krijg ik die fout, en dit is voor elk artikel, dus ook voor diegene die ik nog kon openen voor de nieuwe input.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de foutmelding in het engels:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Invalid postback or callback argument.  Event validation is enabled using <pages enableEventValidation="true"/> in configuration or <%@ Page EnableEventValidation="true" %> in a page.  For security purposes, this feature verifies that arguments to postback or callback events originate from the server control that originally rendered them.  If the data is valid and expected, use the ClientScriptManager.RegisterForEventValidation method in order to register the postback or callback data for validation. 
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. 

Exception Details: System.ArgumentException: Invalid postback or callback argument.  Event validation is enabled using <pages enableEventValidation="true"/> in configuration or <%@ Page EnableEventValidation="true" %> in a page.  For security purposes, this feature verifies that arguments to postback or callback events originate from the server control that originally rendered them.  If the data is valid and expected, use the ClientScriptManager.RegisterForEventValidation method in order to register the postback or callback data for validation.

Source Error: 

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.  

Stack Trace: 

[ArgumentException: Invalid postback or callback argument.  Event validation is enabled using <pages enableEventValidation="true"/> in configuration or <%@ Page EnableEventValidation="true" %> in a page.  For security purposes, this feature verifies that arguments to postback or callback events originate from the server control that originally rendered them.  If the data is valid and expected, use the ClientScriptManager.RegisterForEventValidation method in order to register the postback or callback data for validation.]
   System.Web.UI.ClientScriptManager.ValidateEvent(String uniqueId, String argument) +2132728
   System.Web.UI.Control.ValidateEvent(String uniqueID, String eventArgument) +108
   System.Web.UI.WebControls.Button.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +32
   System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +7
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +11
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1746

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Maar herken je je ook in één van de situaties die beschreven worden bij die zoekresultaten van mij? Er wordt daar ook gesproken over deze foutmelding i.c.m. met GridViews namelijk. Of gebruik je bijvoorbeeld ergens speciale karakters zoals '<' of '>'? Dat soort karakters willen in bepaalde gevallen deze foutmelding ook wel eens veroorzaken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben via daar toch tot bij de oplossing gekomen, er stond nog in mijne pageload event een databind naar de gridview, met deze weg te nemen was het probleem opgelost;
Pagina: 1