Hoi,
Ik heb een lijst met padnamen die naar een bestand leiden.
Nu wil ik met een macro mijn lijst (Cell A1:A49563) doorlopen en als het bestaat in de Cell erlangs komt te staat "Bestaat".
Als dit niet bestaat moet er komen te staan "Bestaat Niet"
Nu heb i kverschillende voorbeeldjes gevonden want internet barst er vol van! Maar ik ben zelf geen professionele programmeur, en ik kan hier niets meer van maken als het al is.
Nu is mijn vraag of er iemand is die mij kan vertellen hoe ik als het bestand wel/niet bestaat dit in de kolom erlangs krijg.
Want mijn er word wel geschreven in mijn B kolom, maar iedere keer in cell B1 en hij telt niet door zeg maar?
Dit is de code waar ik het mee zou willen doen. (gevonden op internet hoor)
Ik heb een lijst met padnamen die naar een bestand leiden.
Nu wil ik met een macro mijn lijst (Cell A1:A49563) doorlopen en als het bestaat in de Cell erlangs komt te staat "Bestaat".
Als dit niet bestaat moet er komen te staan "Bestaat Niet"
Nu heb i kverschillende voorbeeldjes gevonden want internet barst er vol van! Maar ik ben zelf geen professionele programmeur, en ik kan hier niets meer van maken als het al is.
Nu is mijn vraag of er iemand is die mij kan vertellen hoe ik als het bestand wel/niet bestaat dit in de kolom erlangs krijg.
Want mijn er word wel geschreven in mijn B kolom, maar iedere keer in cell B1 en hij telt niet door zeg maar?
Dit is de code waar ik het mee zou willen doen. (gevonden op internet hoor)
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Sub IfFileInFolder() Dim rRange As Range Dim rRange2 As Range Dim rCell As Range Dim strPath As String strPath = "N:\" Set rRange = Range("A1", Range("A49563").End(xlUp)) Set rRange = Range("B1", Range("B49563").End(xlUp)) For Each rCell In rRange If Dir(strPath & rCell) = vbNullString Then rRange2 = "Bestaat niet!" Else rRange2 = "Bestaat" End If Next rCell End Sub |