• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 20:45
Hallo,

Ik wist niet precies waar ik dit zou plaatsen aangezien het wel met websites te maken heeft maar niet met programmeren.

Ik heb een website die ik aan iemand wil verkopen. We zijn de prijs etc wel overeengekomen maar we willen er nog een documentje aan hangen zodat het allemaal netjes is. Ik dacht dat er op internet wel een simpel website contract voorbeeld te vinden zou zijn maar dit blijkt moeilijker dan ik dacht.

Tijdens een al urenlang durende google zoektocht vind ik overal contract software wat je kan kopen voor "slechts" $120 etc. Aangezien het ook niet om een miljoenenverkoop gaat is zo'n uitgave niet echt rendabel, laat staan een echte advocaat..

Heeft iemand een tip over waar ik een website verkoop contract voorbeeldje kan vinden? Nederlands of engels is beiden prima.

Alle hulp welkom!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Euh, schrijf een offerte / overeenkomst waarbij je alle wensen / eisen / afspraken afstemt?
Zo moeilijk kan dat niet zijn? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Willem op 20-11-2008 11:35 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Schrijf in detail op wat je gaat maken. Zet daarbij dat je slechts dat doet wat beschreven is en dat je alle andere werkzaamheden als meerwerk beschouwd. Dat heb je al een groot gedeelte gedekt :)

• kramer65
Ik ben inderdaad net begonnen met een eigen tekstje. Ik had het idee dat er allemaal lange wetteksten en officiële regels en referenties naar wetten aan te pas moesten komen. Misschien zijn dingen idd niet zo moeilijk als ik soms denk.. :)

Ook die zin van Mithras kan idd nog wel van pas komen.

Dank jullie wel en sorry voor de vraag.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
De vraag is niet erg :P alleen kom je met het gebruiken van je gezonde verstand vaak al een heel eind ;)
Kijk objectief naar het product en probeer inderdaad af te kaderen wat de werkzaamheden zijn zodat er achteraf nooit onduidelijkheid is over wat je zou gaan opleveren.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Lijkt me meer iets voor WI
De plaats waar je alle vragen kwijt kunt die gaan over de grote boze wereld van financien en arbeid, van beleggen en ondernemen tot de belastingzaken rondom je uitkering of bijbaantje.
WEB >> WI

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
In principe wil je dus gewoon een overeenkomst op papier waarin staat dat jij de rechten over die website levert aan de ander.

Je mag dit gewoon zo opschrijven, een krabbeltje eronder en dan ben je klaar. Mochten er later onenigheden komen dan wordt uitgegaan van het 'Haviltex'-criterium (wat bedoelden partijen redelijkerwijs met de overeengekomen punten).

Grote contracten met veel poespas is handig, maar niet noodzakelijk.

Het is wel zo dat als je op bepaalde gebieden wil afwijken van normale regelgeving dat je dat expliciet moet aangeven (forumkeuze-beding, garantiebepaling ofzo).

Star Citizen Referral Code

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat misschien handig is om te vermelden is het auteursrecht. Neemt de klant eigenlijk een licentie af van het werk dat jij levert of krijgt de klant het hele pakket inclusief eigendom? Dat laatste geeft meer vrijheid aan de klant, maar dat wel tegen een hogere prijs.

Als er problemen komen is dat vaak door gewijzigde specificaties (zie mijn eerste post) of problemen met het eigendomsrecht. Zoek daar wat informatie op en samen met je functioneel ontwerp vormt het een zeer eenvoudige, maar toch redelijk solide, basis :)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05 12:21
Een voorbeeldcontract heb je niet nodig, straks haal je je allerlei poespas op de hals waarvan je zelf de strekking nauwelijks doorhebt. Gewoon logisch nadenken wat er allemaal voor problemen zouden kunnen ontstaan op basis daarvan alle verantwoordelijkheden en voorwaarden op papier zetten en beide partijen dat laten ondertekenen. Denk aan zaken als:

- Hoe wordt de site aangeleverd
- Wie installeert de boel
- Welke contracten met derden zijn relevant en/of moeten worden overgenomen en wie is daarvoor verantwoordelijk (bv. domeinnaam, statistiekenpakket)
- Voor welke randvoorwaarden dient de andere partij te zorgen (bv hostingomgeving, mailserver etc)
- Hoe geschiedt de betaling
- Vermeld dat je niet aansprakelijk gehouden kunt worden voor een teruggang in bezoekersaantallen
- Neem bv op dat eventuele reclames alleen binnen een maand na overdracht gemaakt kunnen worden (zodat je niet na 9 maanden opeens de klacht krijgt dat bepaalde dingen niet werken).

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• kramer65
Top! Dat zijn allemaal erg bruikbare tips!

Ik ben druk aan het schrijven en zal ze er allemaal in verwerken. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het iemand is die ik ken (via via, maar toch) en dat het allemaal redelijk amicaal gaat. Ik verwacht dan ook geen problemen, maar we wilden er allebei wel iets over op papier hebben. Zodoende dat ik er vandaag mee aan de slag ben gegaan. :)

Dank jullie wel voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik weet niet in hoeverre je al begonnen bent of misschien al klaar bent met je project ;)
Maar anders zou ik gewoon eens wat gaan verdiepen in Prince2.
Nou weet ik zelf ook wel dat dit voor grotere projecten bedoeld is maar het onderdeel PID zou je goed als contract kunnen gebruiken. (je hebt er niet alles uit nodig natuurlijk).
In zo'n document kun van te voren goed wensen en de verwachtingen vastleggen. En zo is het dus ook van te voren duidelijk wat er gemaakt wordt en hoe het eruit komt te zien.

Bij meer materialistische zaken is een offerte vaak voldoende, maar ben niet tastbare producten kun je veel mening verschillen hebben.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:35
Standaard contract:

- partijen
- overwegingen
- object van verkoop of opdracht
- voorwaarden, waaronder prijs, garantiebepalingen, betalingsvoorwaarden et cetera
- ondertekening

Ingewikkelder hoeft het niet te zijn. Verwijzingen naar wetteksten zin volledig overbodig. Zolang je contract maar niet strijdig is met de wet, maar dat zal niet snel het geval zijn mits het allemaal een beetje redelijk en billijk is.

[ Voor 42% gewijzigd door argro op 23-11-2008 20:32 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1