[AS 3] String vergelijken

Pagina: 1
Acties:

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 21:27
Beste tweakers,

Ik ben momenteel bezig met een flash file die zijn gegevens en settings uit een XML file haalt. Dat gaat allemaal prima. In deze xml file worden ook images opgegeven. PNG en JPG. Nu wil ik dus controleren of een afbeelding een jpg of een png is. Dus ik dacht ik controleer of er .png of .jpg voorkomt in de string. Maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Ik heb ook niet heel veel ervaring met actionscript, daarmee bedoel ik dat ik niet alle (on)mogelijkheden van AS3 ken. Maar ik vroeg me nu dus af of er een soort van 'sql-achtige' LIKE is in AS.

Dus zoiets als:

if( filename like "%jpg") {
trace(filename +" is een jpg)
} else if (filename like "%png") {
trace(filename +" is een png)
}

Ik heb al gegoogled, maar kon niks vinden (like is ook een nogal veel voorkomend woord).
Ook op fora's als actionscript.org en in de documentatie kon ik niks vinden.

Is er iemand die mij op weg kan helpen?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

Als ik jou was zou ik deze pagina http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/main/00000076.html even gaan lezen.
Dan vooral de gedeelte over "Comparing strings" en "Finding substrings and patterns in strings".

http://xyproblem.info/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien handiger om voortaan ook aan te geven op welke steekwoorden je precies hebt gezocht.

Door je probleem te versimpelen en die vragen te stellen aan Google, krijg ik genoeg hits ;)

[google=actionscript 3 string comparison]
[google=actionscript 3 instring]

Steekwoorden waar de AS help je op weg gaat helpen: indexOf of een regEx maken

Flash ActionScript:
1
myString.indexOf(partstring)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 21:27
Bedankt voor de links. Had het zelf al gevonden, heb het met regex gedaan. Allen bedankt voor de moeite.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Daarbij is het de vraag of je methode een goede manier is om te bepalen met welk bestandstype je van doen hebt. Een valide bestandsnaam kan rustig "naam.png.jpg" zijn (komt zelfs redelijk vaak voor door noobs die extensies uit hebben staan in Windows en bestanden willen converteren). Sterker nog, de extensie is geen garantie voor een type, "naam.png" kan gerust een jpeg zijn.

Ik ben echter niet bekend genoeg met actionscript om te weten of er betere manieren zijn. In de meeste webgerelateerde ontwikkelomgevingen is het wel mogelijk om het mime-type van een bestand te achterhalen aan de header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmja, eigenlijk maakt het niet zoveel uit in flash omdat een JPG, PNG en GIF exact hetzelfde behandeld worden dus als je iets als 'indexOf('jpg') or indexOf('png') or indexOf('gif') > 0 doet dan werkt het al in 99% van de gevallen

Stoer; Marduq

Pagina: 1