XP Clients, TCP Poort nummer van nieuwe Server pushen.

Pagina: 1
Acties:

• Cage
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09-2025
Binnenkort gaan wij een Server vervangen en ik wil graag het nieuwe poort nummer/servernaam via het netwerk "pushen" naar de XP clients.

Momenteel staat er bij iedere client in het services bestand een regel "Servernaam 150001/tcp #Regelnaam". Het lijkt mij dat het makkelijker kan dan alle clients langs te lopen.

Ons netwerk bestaat uit een Server 2003 Active Directory. DNS en DHCP wordt ook door Server 2003 verzorgt.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

Muggie

8 pm

Een script maken die het bestand overschrijft en dit script in een group policy zetten.

PSN: mug_8pm

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is precies de reden om dit in het services-bestand aan te passen? Kan dit niet in het register ofzo?
Maar een script wat een find en replace doet kan, al is dit wel een erg gevoelige file waar veel kapot mee kan gaan als deze onjuist bewerkt wordt...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Cage
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09-2025
sanfranjake schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:39:
Wat is precies de reden om dit in het services-bestand aan te passen? Kan dit niet in het register ofzo?
Maar een script wat een find en replace doet kan, al is dit wel een erg gevoelige file waar veel kapot mee kan gaan als deze onjuist bewerkt wordt...
Op de nieuwe Server draait Navison Server 3.70. Het gaat er om dat als je op een client Navision opent en als server de servernaam intypt hij meteen weet waar hij naar toe moet.

Ik denk dat het inderdaad via een script zou moeten, maar vroeg me af of dit misschien via DHCP of GP kon.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt het ook wat gestructureerder aanpakken, door op alle clients het dataBasePath voor TCP aan te passen.
( HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\DataBasePath=\\server\share\path).
Maar dan moet je daar ook een hosts file, een lmhosts file, een protocols file en een networks file neerzetten.

Een ander alternatief zou kunnen zijn om #INCLUDE \\server\share\path\services te gebruiken, maar ik weet niet zeker of dat werkt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:39:
Je kunt het ook wat gestructureerder aanpakken, door op alle clients het dataBasePath voor TCP aan te passen.
( HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\DataBasePath=\\server\share\path).
Maar dan moet je daar ook een hosts file, een lmhosts file, een protocols file en een networks file neerzetten.
Weet je zeker dat dit werkt? deze files worden bij opstarten ingelezen en om die nu op een netwerkshare te zetten lijkt mij vragen om problemen.

Lijkt me makkelijker om via gp of inlogscript (ligt aan de gebruikersrechten of dit mogelijk is) de file te vervangen of aan te passen.
Pagina: 1