Toon posts:

[Probleem] Probleem met Acer Aspire 5672AWMLI

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds afgelopen zaterdag met een probleem met mijn laptop. Ik bezit deze laptop inmiddels 2 jaar en draai er sinds een jaar Windows Vista Ultimate op.

Voor ongeveer een maand geleden heb ik mijn laptop nog eens opnieuw geinstalleerd om van de nodige troep die je in een aantal maanden opbouwt af te komen.

Echter sinds afgelopen zaterdag kreeg ik continue blue screens met daarin de melding dat er een hard- of softwarefout is en dan de laptop wordt afgesloten. Als ik dan verder kijk is de enige informatie die ik krijg dat ik mijn gegevens moet back-uppen. Hier schiet ik dus niets mee op.

Dus ik geprobeerd om Windows Vista opnieuw te installeren. Dit lukt echter niet. Tijdens de installatie blijft hij hangen op 100% bestanden uitpakken. Hij komt niet bij de volgende stap.

Ik vervolgens geprobeerd om Windows XP te installeren na het opnieuw formatteren van de partitie. Ook de installatie van WinXP lukt niet. Hij komt in een soort van loop terrecht vanaf het gedeelte waar je de serial invoert tot het eind van het installeren van de apparaten.

Dus om te kijken of er problemen zijn met de HDD of met het RAM geheugen heb ik Drive Fitness test en Memtest86 gedraaid welke beide geen fouten gaven.

Daarna Ubuntu 8.10 geinstalleerd en dit lukt wel.

Iemand enig idee wat de fout zou kunnen zijn??

Verwijderd

Topicstarter
De CD en DVD van XP en Vista werken op andere systemen wel, dus hier ligt het niet aan.

Dus ik zit echt dringend om hulp verlegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien is er niemand die me kan helpen..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Hoe lang heb je Memtest gedraaid? Want deze moet zeker een uur of 12 aanstaan. Probeer anders ook eens of het verschil maakt tussen accu of netstroom.

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:25:
Hoe lang heb je Memtest gedraaid? Want deze moet zeker een uur of 12 aanstaan. Probeer anders ook eens of het verschil maakt tussen accu of netstroom.
Memtest heeft een paar uur gedraaid. Ik kan proberen om deze een keer een dag te laten draaien ofzo/

Er is geen verschil tussen netstroom of accu.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand die me zou kunnen helpen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Je zult eerst dus zelf wat moeten proberen. Ook wordt "schoppen" binnen 24 uur niet gewaardeerd, tweakers komen vanzelf je topic tegen als ze je willen helpen. Als je binnen 24 uur een kleine aanpassing wilt doen dan kun je gebruik maken van de "Edit" knop. Een nieuwe post mag wel binnen 24 uur als je echt een hele lap tekst hebt toe te voegen wat absoluut moet worden gelezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.