Full HD Films kijken via de pc.

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-05 15:19
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een Samsung 32" Full HD tv die ik via een DVI-HDMI kabel heb aangesloten op mijn pc.
Nu wil ik graag Full HD films die ik op mijn pc heb staan via de tv afspelen. Maar als ik een film afspeel op
de tv dan zien deze er slecht uit. Onscherp en een uitgerekt effect. Nu snap ik dat dit normaal is als je
bijv. gewoon de desktop laat zien omdat de tv een stuk groter is als de gemiddelde pc monitor.
Maar is het mogelijk om films toch scherp weer te geven op mijn tv? En dan bedoel ik dezelfde kwaliteit
als bijv. met een blu-ray speler die direct is aangesloten op mijn tv.

de TV is een Samsung 32" Full HD uit de 5 serie.
de PC heeft de volgende specificaties:
Amd Athlon x2 5000+ @ 3.1 ghz
2 GB ddr2 800 mhz GEIL
Ati HD4850 Gainward

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 13:22

Zyppora

155/50 Warlock

Wat is de resolutie van het beeld? Lijkt me dat je het probleem daar moet zoeken.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Kwestie van de resolutie van je tv goed instellen? Bij mij ziet het er op de tv namelijk precies hetzelfde uit als op een gewone monitor maar dan groter. Niet uitgerekt, gewoon scherp en strak. Ziet tekst er wel goed uit?

Welke resolutie stuur je naar je tv? 1920x1080 of lager (of misschien zelfs hoger wat hij dan terug moet schalen?). Ik gok dat je nu 1024x768 uitstuurt, dat gaat er niet uit zien nee.

• VulcanRaven
Resolutie is 1680x1050.

• BertusB404
  • Laatst online: 25-04 15:13
op 1920x1080 zetten.
Weet niet hoe het bij ati zit, maar in de nvidia drivers kun je ook 1080p als output instellen(DVI/hdmi)

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• VulcanRaven
Ik heb gister al eens zitten kijken in het CCC maar ik vond verder geen instellingen voor de tv. Ofja er zijn er wel enkele maar als ik deze instel maken deze geen enkel verschil. Vanavond nog maar eens kijken of ik de resolutie omhoog kan krikken. Moet ik dan mijn TV als enige monitor instellen, want nu heb ik gedeeld beeld.

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 13:22

Zyppora

155/50 Warlock

In CCC kun je volgens mij per beeldscherm (dus eigenlijk per video aansluiting) de instellingen apart instellen. Loop nog eens alle tabjes na en wees niet de zuinig met de 'Advanced' knoppen. En zoals Sick Nick ook aangeeft: zorg ervoor dat je TV niet met het signaal morrelt (van HD naar SD en daarna weer naar HD komt de kwaliteit ook niet ten goede).

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 13:52

KneoK

Not in a million lightyears

Als je je beeld kloont via je drivers dan is het niet raar dat je beeld uitgerekt is, ik neem aan dat 1680x1050 de resolutie van je monitor is (20" of 22"), die resolutie wordt gewoon meegenomen bij het klonen.
Alleen tv aansluiten of het bureaublad uitbreiden (ipv. klonen) en je zou de juiste resolutie moeten kunnen instellen.

• VulcanRaven
Ik heb de TV nu als hoofdmonitor aangesloten en kan een resolutie van 1920x1080 instellen. Maar het ziet er nog steeds slecht uit. Het is welliswaar op te werken maar op mijn gewone monitor ziet het er echt 10x zo scherp uit. Ook een film kijken is redelijk, maar als ik hem dan op de gewone dvd speler afspeel is het beeld echt veel beter. Gamen gaat wel, een beetje wazig maar nog redelijk goede graphics.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 13:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

VulcanRaven schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:28:
Ik heb de TV nu als hoofdmonitor aangesloten en kan een resolutie van 1920x1080 instellen. Maar het ziet er nog steeds slecht uit. Het is welliswaar op te werken maar op mijn gewone monitor ziet het er echt 10x zo scherp uit. Ook een film kijken is redelijk, maar als ik hem dan op de gewone dvd speler afspeel is het beeld echt veel beter. Gamen gaat wel, een beetje wazig maar nog redelijk goede graphics.
Wat voor bekabeling gebruik je?

Via HDMI/VGA moet het beeld haarscherp zijn..

Via VGA/COMPONENT moet de kabel wel een beetje redelijk afgeschermd zijn om geen 'ghosting'/ruis te krijgen.

Als je een COMPOSIETkabeltje gebruikt, gebruik je het verkeerde medium..composiet is voor SD beeld tot ongeveer 756*576 :) Die kun je wel op 1920*1080 zetten, maar zal dan flink blurry zijn :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• VulcanRaven
Ik gebruik een DVI-HDMI kabel. Ik zal vanavond wel een foto posten van de TV en de gewone monitor. Hopenlijk is daar het verschil goed op te zien.

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
staat aspect ratio op enkel scannen?

heb je toevallig de naam van de hdmi ingang in pc gewijzigd?

dit laatste heeft bij mij voor een zeer bizarre fout in de software van mijn tv gezorgd. zelfs bij samsung support hadden ze dit nog nooit meegemaakt. hij bleek de hdmi ingang voor de pc ingang aan te zien met als gevolg een veel slechtere beeldkwaliteit en nog allerlei kwaaltjes van beperktheid in aspect ratio tot spellen die ineens geforceerd in windowed mode openden 8)7

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
het is toevallig niet het model le**a557 :P

• VulcanRaven
Pff geen idd. Dat zal ik vanavond eventjes moeten nakijken. Maar ik heb geen HDMI ingang in de pc zitten ;) Ik gebruik een DVI-HDMI kabel, dus DVI in de pc en HDMI in de tv. Aspect ratio heb ik mee gespeeld maar beeldkwaliteit blijft hetzelfde. Tevens als ik mijn laptop aansluit via D-Sub blijft de beeldkwaliteit ook hetzelfde. Dit zou toch wel merkbaar beter moeten zijn via DVI of niet?

• VulcanRaven
Even een Update. Heb er even niks aan kunnen doen ivm. een verhuizing.

Ik heb eens even gekeken..en het gekke is dat als ik de tv met de pc verbind via een vga kabel het beeld wel haarscherp is. En via DVI-HDMI is het gewoon slecht. Onscherp en korrelig. Dit hoort toch niet te kunnen? Resoluties staan gewoon goed enz.

Dit is wel erg hinderlijk aangezien ik FULL HD films wil streamen vanaf mijn pc...maar met slecht beeld heb ik er nog niks aan.

• VulcanRaven
Is er dan niemand die de oplossing heeft voor mijn probleem?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 22:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

VulcanRaven schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:29:
Even een Update. Heb er even niks aan kunnen doen ivm. een verhuizing.

Ik heb eens even gekeken..en het gekke is dat als ik de tv met de pc verbind via een vga kabel het beeld wel haarscherp is. En via DVI-HDMI is het gewoon slecht. Onscherp en korrelig. Dit hoort toch niet te kunnen? Resoluties staan gewoon goed enz.

Dit is wel erg hinderlijk aangezien ik FULL HD films wil streamen vanaf mijn pc...maar met slecht beeld heb ik er nog niks aan.
dus bij aansluiting van een VGA-kabel is het beeld gewoon scherp. Ik zie dat jouw videokaart 2x DVI-out heeft. Dus je gebruikt een DVI-VGA converter en daar sluit je een VGA kabel op aan? En vervolgens bij de TV direct in een VGA-input?

Ik neem even aan dat jouw tv een VGA-input heeft en dat je die gebruikt wanneer je scherp beeld hebt. Even alles op een rijtje te zetten:
- uitgang PC is gewoon goed (met VGA kabel immers scherp beeld)
- fout zit dus in kabel of tv.

Er schijnen diverse standaarden in HDMI te zijn. Is er een mogelijkheid dat je checkt welke versie je TV is en welke versie je kabel is? Het zou allemaal compatible moeten zijn maar het komt voor dat dat niet altijd het geval is. Daarnaast: hoeveel kostte jouw HDMI-kabel? Ze schijnen er van 5 Euro te zijn en van 50 Euro. 5 Euro lijkt me wel erg goedkoop terwijl 50 Euro weer erg duur is...

Jouw tv heeft DVI-in toevallig? Probeer eens een DVI-kabel op de kop te tikken ( <+:) ).

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-05 10:03

JBX

Als je TV een DVI in aansluiting heeft, probeer deze dan.
De prijs van de HDMI kabel maakt trouwens weinig uit. Bovendien zou dit 'blurry' beeld niet door een defect in de kabel kunnen onstaan, aangezien het een digitaal signaal is. Als het analoog zou zijn moet je hier inderdaad wel naar kijken.

Update je TV en/of je GraKa eens!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 22:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

JBX schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:07:
Als je TV een DVI in aansluiting heeft, probeer deze dan.
De prijs van de HDMI kabel maakt trouwens weinig uit. Bovendien zou dit 'blurry' beeld niet door een defect in de kabel kunnen onstaan, aangezien het een digitaal signaal is.
Niet helemaal mee eens... Als je echt een baggerkabel hebt, kan de foutcorrectie bij de ontvanger er ook niet veel meer aan doen met als gevolg kwaliteitsverlies...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Hallo aangezien ik nieuw ben op dit forum, alvast excuses als ik dit op de verkeerde plek post of als het een dubbele post wordt.

Ik ben van plan om de Iomega 500GB HD USB 2.0/AV Multimedia Drive aan te schaffen.
Nu is mijn vraag of ik dan ook een andere grafische kaart moet aanschaffen (met een hogere resolutiemogelijkheid) of dat de Nvidea geforce 8600 Gt genoeg capaciteit heeft om via de externe HDD de Hd-films naar de LCD-tv te zenden. Ik wil dus echt de HD kwaliteit van de films ook zo op de tv zien.

Mijn huidige PC gebruik ik ook om te gamen (WoW) en daarvoor moet de grafische kaart dus ook krachtig genoeg blijven. Als iemand andere opties heeft om via mijn PC HD-beelden op mijn Tv te krijgen dan hoor ik die ook graag.. Wel in normaal NL aangezien ik wel weet hoe mijn PC aan en uit te krijgen(meestal) maar dat daarna mijn kennis ook al snel ophoudt.

Alvast bedankt.

Boy.
Boyke1980 is nu online Kwalijk bericht rapporteren Bericht wijzigen/verwijderen
Pagina: 1