A8N-SLI Northbridge fan vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06-2025
Helaas laatst mijn chipset fan van m'n northbridge kwijt geraakt en besloten voor een heatsink (Zalman nb32k) te gaan. Moederbord losgemaakt, oude fan verwijderd, ging allemaal prima. Enige probleem waar ik nu tegen aan loop is: moet ik de oude thermal pad (zilverkleurige vierkante sticker om de chip zelf heen) verwijderen en de Zalman er zo op zetten, of gewoon laten zitten (mischien om te voorkomen dat de Zalman de kleine transistortjes(of wat 't ook zijn) aan kan raken) en 'm erop plakken, of heb ik gewoon een nieuwe thermal pad nodig (ivm kleiner oppervlak=minder wa
rmte afvoer) ?

Plaatje ter verduidelijking (sry voor slechte kwaliteit)
Afbeeldingslocatie: http://www.hotlinkfiles.com/files/2070220_yfq8j/DSC_0005.jpg

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de core van de chip moet je koelen :)

heb ze bij mijn A8N-SLI borden waar de chipset fan vervangen is voor een zalman blok gewoon laten zitten.. maar deze was natuurlijk niet zo vervormd als die op je foto..

mischien doet die plakker wel dienst als isolator tussen het koelblok en de componentjes die naast de core zitten?

404 Signature not found

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb bij zowel mijn A8N-e als A8N-SLI die plakker laten zitten toen ik er een zalman blokje op zette. Enige waar je even op moet letten is dat die plakker niet in de weg zit met de core van je NB. Die zat bij mij namelijk op 1 van de bordjes er net een heel klein beetje overheen. Opzij duwen hielp, waardoor het zalmanblokje ook gewoon goed contact kon maken.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06-2025
Heb 'm ondertussen al vervangen en hem er idd gewoon op laten zitten. Hij lijkt op de foto vervormder dan die in werkelijkheid is ivm koelpasta residu en het feit dat die half los zit na het verwijderen van de oude koeler. Ondertussen de heatsink er ook al opgezet en nu al een uurtje of twee aan staan, Moet zeggen dat het koelblokje redelijk koel blijft (nog niet echt met een zware game ofzo gestressd maar goed), waaruit ik eerijk gezegd geen conclusie kan trekken, ofwel de hitte wordt goed weggeleid, of de hitte wordt slecht van de chip naar de heatsink geleid. Maar ik ga maar even uit van het eerste ;). Voor de zekerheid maar even mijn casefan wat meer toeren laten maken voor meer airflow.