Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] crcdisk.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier op m'n laptop vista 32bit home edition. Daarnet ging hij echt sloom, en blokkeerde hij op een bepaald moment. Normaal werkt alles terug na enkele seconden, maar deze keer bleef hij vast zitten en kon ik ook gewoon niks doen. Power-knop inhouden dus maar.
Laptop startte toen normaal op. Opstarten ging ook sloom. Meteen bij de eerste klik, weer vast en bleef ook weer vast. Alweer de power-knop inhouden.

Deze keer bleef hij bij het opstarten vast zitten in het windows laadbalkje. Alweer de power-knop inhouden dus.

Toen kwam er een scherm dat er iets beschadigd was van het opstartproces, kon dus kiezen repareren of windows normaal opstarten. Natuurlijk gekozen voor repareren. Dit repareren lukte, en kon dan opnieuw normaal opstarten.

Kon dus terug in m'n windows, maar na een tijdje werken liep hij weer vast, weer het zelfde verhaal.
Ben dan maar in veilige modus opgestart, hierin loopt hij ook vast, bij crcdisk.sys.
Dan maar terug die reparatie gedaan, meteen hierna in veilige modus opgestart. Hierin blokkeerde hij niet.Systeemherstel gedaan. Hierna werkte hij weer een tijdje goed, daarna het zelfde liedje. En dit vind ik vooral raar, want hij is terug gezet naar 11-11-2008, en ging m'n laptop perfect.

Momenteel blijf ik gewoon in veilige modus werken.

Heb nu heel wat opgezocht rond crcdisk, en dit blijkt een driver probleem te zijn. Daarom ook dat hij in veilige modus wel blijft werken. Maar ik zou niet weten hoe ik het nu verder moet oplossen. Heb op het net geen (voor mij) werkende oplossing gevonden. Zou heel goed kunnen dat het iets met m'n drivers te maken heeft, aangezien ik een windows update heb gedaan gisteren en vanmiddag. Maar wat ik dan weer vreemd vind is dat hij na het systeemherstel nog steeds problemen heeft.

Ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen. Als ik echt geen oplossing vind, dan wordt het een format.

Mvg
Lowie

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

S913

Abusus non tollit usum

Ik vermoed dat er weer wat verkeerd gegaan is met één van Microsofts updates, want vorige jaar had ik hier al een keer last van bij een specifieke update en sinds 2 dagen heb ik er ook weer last van.

Symptomen bij mij:
- Idem aan jou, niet door opstart komen
- in Safe Mode blijven hangen op crcdisk.sys, maar soms wel doorlopen, maar soms ook rebooten
- Crashes heb ik niet.

Geprobeerd/gelukt:
- Soms wil hij dus wel in Safe Mode opstarten en als ik daarna in Normal Mode opstart gaat dat goed
- Repair Windows via Windows DVD: Mislukt volgens de tool ("Can't copy/move duplicate files" o.i.d.)
- System Restore via Windows DVD: Mislukt (maar als ik later wel in Windows kom, zegt ie dat ik wel terug ben op een oud restore point)
- Power even helemaal van de PC (don't ask ... stond als een tip op een site en als je "desperate" bent ...), hielp die keer toevallig (?) wel.
- crcdisk.sys rename, om zo een repair/restore van die file te forceren (ook een tip van een forum). Hij startte toen wel in Safe Mode, maar restored de file niet (dus draaide ik zonder crcdisk.sys ... dus maar weer terug renamed).

@petitlowie: Ik hoop dat je wat hebt aan één van mijn tips. Wat je overigens ook veel leest is zoveel mogelijk randapparatuur loskoppelen voor je reboot.

Voor de rest ben ik ook erg benieuwd of er meer mensen weer van dit probleem last krijgen, want op dit moment lees je alleen veel posts en reacties uit 2007.

Mijn specs:
- Vista Ultimate UK 64-bits
- E8400
- GigaByte X38-DS5
- OCZ ReaperX HPC 4GB (2x2GB), PC2-6400, 800MHz
- Samsung SpinPoint F1 750GB
- Asus EN8800 GT 1GB

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft