Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inverter probleem, scherm defect *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een Hp Pavilion dv2116.
Mijn scherm is defect. ik denk dat het de inverter is.
want als ik mijn inverter aanraak, wrijf dat doet mijn scherm het prima. alles doet het prima. het voelt dan wel warm aan.
maar als ik mijn vinger er vanaf haal dat doet ie het niet meer.
mijn inverter is van de merk DARFON.

die heb ik hier in nederland niet kunnen vinden en ik heb een inverter besteld van laptopinverter.nl
maar dat was gewoon zo'n imitatie compatible inverter. Met die inverter deed ie het ook niet.

Graag wil ik weten of het wel of niet aan mijn inverter ligt. of heeft iemand dit ook al eerder meegemaakt.
want dan ga ik gewoon een Darfon inverter bestellen uit het buitenland van pchub.nl bijvoorbeeld.

PS en mijn touchpad en mijn multimediatoetsten ook touchpad doen het ook niet. kan dit ook te maken hebben met de inverter.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen via deze weg.

met vriendelijke groet,

MARIO

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:30

wontcachme

You catch me? No you wont

Heb je geen garantie meer? Hou oud is de pc? Misschien nog andere specificaties even posten

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Welkom op GoT MARIO :w

Waarschijnlijk is het eerder je moederbord als je touchpad het oa ook niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie,

Nee, ik had maar 1 jaar garantie ik ben nu 3 maanden te laat.
mijn laptop is anderhalf jaar oud.

het gaat om deze inverter Darfon 4H.V1892.071/A LCD Inverter.

Kan het ook zijn dat mijn laptop geen imitatie inverters accepteert.

Verder doet mijn laptop het prima hij start op ik sluit m aan op een andere monitor en alles doet het prima.

Ik denk/hoop dat het aan de inverter ligt. want als ik mijn vinger op de inverter leg doet ie het wel.
Ik denk dat ik dan een soort koortsluiting maak en mijn vinger gebruik als een bruggetje voor de stroom want die stroom voel ik ook een beetje in mijn vinger en dan doet de scherm het Prima.

Wat denkt de rest !!!!!???

Alvast bedankt allemaal

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 22:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Mario_01: het verzoek om in het vervolg een duidelijke topictitel te kiezen. Dat je HELP HELP HELP nodig hebt geldt voor bijna alle topic.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

Volgens de wet moet jij minimaal twee jaar garantie hebben op de laptop (of misschien wel langer) Je kan het beste even hier wat over uitzoeken (is hier op het forum veel over te vinden) en hiermee eens HP of je verkoper confronteren

7400 Wp op het dak

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
theodouma schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:59:
Volgens de wet moet jij minimaal twee jaar garantie hebben op de laptop (of misschien wel langer) Je kan het beste even hier wat over uitzoeken (is hier op het forum veel over te vinden) en hiermee eens HP of je verkoper confronteren
Dat is niet helemaal juist. De Europese richtlijn voor garantie is 2 jaar, maar deze is niet overgenomen in Nederland. Echter is het wel zo dat een laptop een economische levensduur heeft van 3 jaar. Je zou hier dus de verkoper om een compensatie kunnen vragen, mocht de laptop in deze periode stuk gaan. Echter is het wel zo dat de verkoper hier bijna nooit aan toegeeft en hier dus een juridische procedure aan te pas moet komen, maar dat is weer niet interessant bij 100 euro oid....

Daarnaast heeft Mario zijn laptop al opengeschroeft, ik weet niet of er ergens garantie stickers opzaten, maar ik denk dat dit niet bevorderlijk zou zijn voor zijn zaak hierin.

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb vandaag de originele lcd inverter ontvangen van Darfon, die heb ik erop gezet en helaas doe mijn scherm het nog steeds niet. Als ik de inverter met me vinger aanraak dat doet alles het wel goed.
Ik hoop dat er hier leden zijn, die mij hierover meer info over kunnen geven.
Als ik mijn laptop aansluit op een externe monitor doet alles het ook goed.
Kan het misschien liggen aan het kabeltje.
Of aan het moederbord.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
NIEMAND ??????? 8)7

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

waar leg je je vinger dan precies op die inverter? misschien dat het dan werkt als je n weerstand met n zeer hoge weerstand erop soldeert? (in de categorie megaohm)..
Pagina: 1