ClarkConnect - probleem kopieren grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-01 09:22
Als ik hele grote bestanden kopieer van een Windows XP machine naar een ClarkConnect systeem wordt de verbinding tijdens het kopieren na verloop van tijd verbroken.

Eerst dacht ik dat het een Samba issue was maar bij het kopieren van het bestand met ftp en scp gebeurt dit ook. Het gaat om bijvoorbeeld bestanden van 30 GB. groot. Bestanden van enkele GBs gaat goed.

Iets zegt mij dat het iets kleins en onbenulligs is maar kan op het web nog niks vinden. Weet iemand waarom de verbinding tijdens het kopieren steeds wordt verbroken?

Overige informatie:

- verbreken van verbinding lijkt gevoelsmatig steeds op hetzelfde moment te gebeuren. Kan dit niet precies zeggen omdat ik niet kan zien hoeveel er daadwerkelijk wordt gekopieerd.
- Ik draai ClarkConnect zonder firewall mode met 1 netwerk kaart op een lokaal netwerk.
- Naast Twonky en Ninan draaien er geen andere applicaties die niet standaard door ClarkConnect worden aangeboden.

Verwijderd

Zou je een 'tail -f /var/log/messages' op de client en de server kunnen doen tijdens het kopieren.

• LordSpud
Hmmm. Laatste log regels nadat het fout gaat:

/var/log/system
Nov 19 22:00:17 entity raid: RAID (LSI) check failed ioctl: No such device
Nov 19 22:30:02 entity raid: RAID (LSI) check failed ioctl: No such device

/var/log/messages

Nov 19 22:00:16 entity kernel: Fusion MPT base driver 3.04.05
Nov 19 22:00:16 entity kernel: Copyright (c) 1999-2007 LSI Corporation
Nov 19 22:00:16 entity kernel: Fusion MPT misc device (ioctl) driver 3.04.05
Nov 19 22:00:16 entity kernel: mptctl: Registered with Fusion MPT base driver
Nov 19 22:00:16 entity kernel: mptctl: /dev/mptctl @ (major,minor=10,220)

RAID meldingen zijn eigenlijk niet relevant (heb geen RAID opstelling). Rest van de meldingen zien er wat mij betreft niet raar uit. Ik krijg overigens in Windows de melding "The specified network name is no longer available" maar dat is alleen als ik het bestand kopieer naar een Samba share van de ClarkConnect box. Vermoeden is nu de Intrusion Prevention van ClarkConnect. Morgen maar even verder kijken.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Eerste google hit was dit.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• LordSpud
Misschien eerst de probleemstelling lezen?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Wat ik bedoelde was of je al geprobeerd heb om het cc-raid pakket te removen, zoals aangedragen in dat forum.
Ik denk niet dat het je probleem oplost, maar het valt te proberen.

[ Voor 41% gewijzigd door gertvdijk op 20-11-2008 12:12 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• LordSpud
Ik heb hem voor de zekerheid inderdaad even verwijderd maar dat hielp nog niet. De intrusion prevention heb ik zodanig aangepast dat de host waar vandaan het grote bestand wordt gekopieerd in de "exempt" lijst zit. Helaas wilde dit ook nog niet helpen. Toch verdenk ik de intrusion prevention. Vanavond maar eens even verder proberen.
Pagina: 1