allereerst het gaat over de volgende lens zodat iedereen weet waar ik het over heb.

Nikon 70-210mm f4.0, bouwjaar '96
ik heb mijn lens dit jaar gekocht voor 150,- euro, helaas is hij uit mijn tas gevallen in barcelona. via de Postbank heb ik 60,- euro terug gekregen (meer terug krijgen heb ik geprobeerd maar is niet mogelijk). door deze val focust de lens niet meer.
de reparatiekosten zijn als volgt: € 152,32
uit te voeren werkzaamheden zijn:
afstellen instelling plus schaal te vervangen. lens te justeren. controleren.
46,- euro voor materiaal overige kosten voor uurloon e.d. (excl. btw)
de volgende opties zijn:
* lens laten repareren voor € 152,32, terwijl ik er € 150,- voor heb betaald, en voor die prijs kan je ze nog vinden online.
* lens niet laten en € 36,- excl. btw betalen voor onderzoekskosten. vervolgens de lens proberen te verkopen als kapotte lens.
* afstand nemen van lens, geen extra kosten en geen zorg meer. hoe groot is de kans dat ik een kapotte lens verkoop?
* evt laatste optie, eerst lens als kapot proberen te verkopen op MP, wanneer dit gelukt is pas optie 2 doen.
wat zouden jullie doen? ik twijfel voornamelijk tussen de laatste 2 opties..

Nikon 70-210mm f4.0, bouwjaar '96
ik heb mijn lens dit jaar gekocht voor 150,- euro, helaas is hij uit mijn tas gevallen in barcelona. via de Postbank heb ik 60,- euro terug gekregen (meer terug krijgen heb ik geprobeerd maar is niet mogelijk). door deze val focust de lens niet meer.
de reparatiekosten zijn als volgt: € 152,32
uit te voeren werkzaamheden zijn:
afstellen instelling plus schaal te vervangen. lens te justeren. controleren.
46,- euro voor materiaal overige kosten voor uurloon e.d. (excl. btw)
de volgende opties zijn:
* lens laten repareren voor € 152,32, terwijl ik er € 150,- voor heb betaald, en voor die prijs kan je ze nog vinden online.
* lens niet laten en € 36,- excl. btw betalen voor onderzoekskosten. vervolgens de lens proberen te verkopen als kapotte lens.
* afstand nemen van lens, geen extra kosten en geen zorg meer. hoe groot is de kans dat ik een kapotte lens verkoop?
* evt laatste optie, eerst lens als kapot proberen te verkopen op MP, wanneer dit gelukt is pas optie 2 doen.
wat zouden jullie doen? ik twijfel voornamelijk tussen de laatste 2 opties..
[ Voor 4% gewijzigd door ReseTTim op 19-11-2008 21:21 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..