Toon posts:

Scaleo Li 2609

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames en heren Tweakers.

Ten eerste, ik weet dat jullie geen support forum zijn.
Ten tweede ik heb geprobeerd een antwoord op mijn vraag te vinden via de search button. De eerste 7 pagina's geven voor mij geen resultaat :D

Ik heb recentelijk een Fujitsu siemens Scaleo Li 2609 gekocht.
Hierop krijg ik een Vista Preinstall.
Deze wil ik graag terugzetten naar Windows XP om 2 redenen:
1. Ik heb alleen een recovery disk, bij een recovery zet hij ook de ge-preinstalleerde partities terug en ben ik dus veel meer kwijt dan nodig.
2. Ik vind Vista niet lekker werken en erg traag.

Bij installatie van XP SP2, krijg ik van allerlei foutmeldingen mbt de harde schijf.
Googlen leert mij dat ik waarschijnlijk de SATA drivers in XP SP2 moet integreren omdat deze er klaarblijkelijk niet zijn. Dit kan ik doen via Nlite.

Zover is mij alles duidelijk, maar ik kan op de site van fujitsu siemens deze drivers niet vinden.
Waarschijnlijk omdat ze XP niet supporten.

Ik zou natuurlijk kunnen kijken op sites van onderdelen in de PC (mobo, harde schijf, chipset en zo)
Alleen welke drivers moet ik dan hebben om de SATA te kunnen aansturen?

Ik ben me ervan bewust dat dit waarschijnlijk een erg noobische vraag voor jullie is, maar ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
Helemaal geen noob vraag :)

Kun je in de BIOS toevallig ook wat instellen bij de SATA controller?

Vaak kun je dat op verschillende instellingen zetten.

Zoek naar iets als "Native", of "XP" ofzo.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Nja of AHCI of IDE compatible (oid)

Daarnaast zou je ook kunnen nazoeken welke chipset je hebt (via apparaatbeheer of de Fujitsu Siemens driver lijst) en deze driver integreren via je XP installatie of via een USB stick :)

Maar aangezien het zoeken je niet verkeerd afgaat, vertrouw ik erop dat je dit zelf ook kunt vinden :D

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas.
Onder het kopje integrated peripherals staat wel onchip SATA controller . Deze staat op enabled. Enige andere optie is disabled

Verder staat daar ook een optie raid mode en die staat op IDE andere optie is RAID

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 22:40 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:15
In de Li2609 zit een Intel controller. Met Nlite kun je de drivers van Intel integreren in de Windows installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Oknog een klein laatste vraagje dan:

Mad-dog geeft aan dat ik een intell controller moet hebben.
Alex3305 zegt de chipset drivers.

Mijn chipset is Nforce 630i das bij mijn weten geen intell. dus welke drivers moet ik nu hebben hehe.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 07:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een antwoord?

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp.

XP draait als een zonnetje
Pagina: 1