Dual tuner analoge tv kaart

Pagina: 1
Acties:

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Beste tweakers,

ik ben voor mijn HTPC op zoek naar een nieuwe tv kaart. Momenteel heb ik er een vrij eenvoudige Pinnacle PCTV 50i om wat te expirimenteren. Ik wil graag gaan upgraden naar een kaart met wat meer mogelijkheden. Mijn wensen/eisen:
  • ik wil 1 zender kunnen kijken terwijl ik een andere zender opneem
  • ik wil werken met 1 tv kabel, ik zie kaarten met dual tuner waar je ook echt 2 kabels op aan moet sluiten, daar zit ik niet echt op te wachten
  • er moet teletekst opzitten
  • te gebruiken onder Vista MCE
ik heb gezien dat er kaarten zijn als de hauppauge pvr-500 en de hvr-2200, maar geen van 2 is (nog) fatsoenlijk leverbaar.

Is er iemand die alternatieve heeft? Ik hoor het graag!

Desktop | Server | Laptop

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:20

Theo

moederbord

Ook wel logisch uiteraard dat je de pvr-500 amper kan vinden, deze kaart is al enige jaren oud en is een aantal jaren geleden uit het assortiment verdwenen bij Hauppauge. De enige plaats waar je deze kan krijgen is de tweedehands markt, dus bijv via de V&A, marktplaats of Ebay.

Nu met WP, PV, EV en PC

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
ik wil 1 zender kunnen kijken terwijl ik een andere zender opneem
Dual tuner of twee kaarten dus ;)
ik wil werken met 1 tv kabel, ik zie kaarten met dual tuner waar je ook echt 2 kabels op aan moet sluiten, daar zit ik niet echt op te wachten
Volgens mij moeten op alle dual tuners 2 kabels...? :?
er moet teletekst opzitten
Zit zowat overal standaard op..
te gebruiken onder Vista MCE
Werk je met 32bit of 64bit Windows? 64bit ondersteund namelijk bijvoorbeeld geen Hauppauge PVR-kaarten (bijv de 150 of 500)

Wat is daarnaast je maximale prijs voor de kaart(en)? Wil je een Software MPEG-encoder of Hardwarematige?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Dank voor de reacties

Theodouma,
dat was mij ook al opgevallen, ik noemde die alleen om duidelijk te maken waar ik naar zocht ;-)

alex3305,
ik werk momenteel met vista 32 bits, maar ik weet niet voor hoe lang nog (het is een oem installatie met hetstelcd's, maar omdat het mobo mijn nieuwe processor misschien niet gaat trekken komt er misschien een nieuw mobo. en dan moet je natuurlijk vista opnieuw installeren. maar dat kan dan weer niet met de herstelcd's dus moet ik er misschien toch maar vista ultimate 64 bits op zetten die ik nog heb liggen. maar das een beetje overkill voor een HTPC lijkt me ;-))

niet alle dual tuners hebben volgens mij 2 kabels nodig, de hauppauge pvr-500 bijvoorbeeld (http://www.bc-computers.n...20PVR500%20MCE%20bulk.jpg) lijkt toch echt maar 1 aansluiting te hebben. zelfde geld voor de hvr-2200 volgens mij.

de prijs is niet heel erg relevant opzich, maar is met name afhankelijk van wat ik krijg ;-)

Desktop | Server | Laptop