[ATi]Geheugen verdubbeling door crossfire?

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi iedereen.
Ik heb een klein vraagje. Ik heb nu een HD4870 met 512 mb. Mocht ik ooit toch vinden dat ik te weinig geheugen heb, kan ik dat probleem oplossen door een crossfire aan te leggen, dus stel dat ik een keer dezelfde kaart koop, met hetzelfde geheugen, wordt dan gewoon op beide kaarten het geheugen volgeladen met precies dezelfde gegevens, of kan ik gewoon zeggen: ik heb 1GB videogeheugen?

(natuurlijk heb ik wel door dat het crossfire ook je rekenkracht kan verhogen)

Verwijderd

Het antwoord is nee, het blijft gewoon 512mb(in beide moet het zelfde). Waarom denkje je dat je te weinig video geheugen zou hebben?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 19:14 ]

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:13:
Het antwoord is nee, het blijft gewoon 512mb(in beide moet het zelfde). Waarom denkje je dat je te weinig video geheugen zou hebben?
Voorlopig zal ik zat hebben, maar ik was toch wel even nieuwsgierig.
Gewoon dingen willen weten over technologie, zoals een tweaker het betaamt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 19-11-2008 19:16 ]

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 10:42
Bij SLI wordt het geheugen gemirrord, je hebt dus alleen profijt van een extra gpu. Ik weet niet of dat hetzelfde is bij Crossfire.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:24
Je kunt een snelle ( hoger geklokt, en met 1GB) en een langzame ( lager geklokt, en met 512mb) In crossfire zetten, helaas worden dan beide kaarten aangepast aan de langzaamste kaart van het stel, dacht ik.

Zucht...

Verwijderd

Nauw het is "tegen die tijd" waarschijnlijk perfromance wise slim om een nieuwe serie te kopen, dan een ouwe in crossfire bij te zetten.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:19:
Nauw het is "tegen die tijd" waarschijnlijk perfromance wise slim om een nieuwe serie te kopen, dan een ouwe in crossfire bij te zetten.
Mwoah, als hij "tegen die tijd" voor een paar tientjes een extra 4870 kan bijplaatsen is het best de moeite waard.

En gamen op 1920x1200 met 4xAA, 16xAF met ingame instellingen op maximaal is geen enkel probleem voor twee 4870's met 512MB, dus daar hoeft de TS zich geen zorgen om te maken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

marco.meijer schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:15:
[...]

Gewoon dingen willen weten over technologie, zoals een tweaker het betaamt :P
Een Tweaker betaamt het ook om voordat hij een topic opent zelf op zoek te gaan naar antwoorden en dan in z'n topicstart te melden waar hij al gezocht heeft, wat hij gevonden heeft, en hoe hij verder zocht als dat niet duidelijk was... :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

KneoK schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:26:
[...]

Mwoah, als hij "tegen die tijd" voor een paar tientjes een extra 4870 kan bijplaatsen is het best de moeite waard.

En gamen op 1920x1200 met 4xAA, 16xAF met ingame instellingen op maximaal is geen enkel probleem voor twee 4870's met 512MB, dus daar hoeft de TS zich geen zorgen om te maken.
Tegen die tijd = over een jaar of ander half, is de aankondiging van de 2e nieuwe serie sinds de 4 serie(als in straks refresh en dan een nieuwe serie). Ga eens praten met de mensen die een 3870 hebben gekocht. Die waren nog al treurig gezien de prestatie van de 4 serie. Nee, het klopt gewoon dat als je lang wacht je beter een nieuwe serie kan kopen.
Pagina: 1