Goedenavond,
Ik ben bezig met een horizontaal menu dat uit Div's is opgebouwd. Het geheel wordt uit een database opgebouwd. De divs worden via display: block en float: left naast elkaar geplaatst en verdeeld over meerdere regels indien het menu lang is.
Het probleem is dat in IE7 de div niet op een nieuwe regel begint wanneer deze te lang is, maar verdeeld wordt over 2 regels. In Firefox en Safari gaat dit helemaal goed. Heeft iemand dit ook weleens gehad en een oplossing? (Ik heb het ook al met list-items geprobeerd, maar dat heeft dezelfde uitwerking).
De HTML-code ziet er zo uit.
De CSS-code is als volgt
Het verschil tussen de twee browsers zie je hier.

Heb naar mijn idee alles al geprobeerd, zoals display: inline, list-items. Kan het zijn dat het een 'Bug' is in IE7, heeft iemand dit ook gehad en misschien een oplossing?
Alvast dank..
Ik ben bezig met een horizontaal menu dat uit Div's is opgebouwd. Het geheel wordt uit een database opgebouwd. De divs worden via display: block en float: left naast elkaar geplaatst en verdeeld over meerdere regels indien het menu lang is.
Het probleem is dat in IE7 de div niet op een nieuwe regel begint wanneer deze te lang is, maar verdeeld wordt over 2 regels. In Firefox en Safari gaat dit helemaal goed. Heeft iemand dit ook weleens gehad en een oplossing? (Ik heb het ook al met list-items geprobeerd, maar dat heeft dezelfde uitwerking).
De HTML-code ziet er zo uit.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <div id="submenu"> <div> <a href="/arrangementen/andere-hazes/arena-zeskamp.html">ArenA Zeskamp</a> </div> <div> <a href="/arrangementen/andere-hazes/arena-lasercombat.html">ArenA Lasercombat</a> </div> <div> <a href="/arrangementen/andere-hazes/arena-challenge.html">ArenA Challenge</a> </div> <div> <a href="/arrangementen/andere-hazes/sportieve-1-uur-arrangementen.html">Sportieve 1 uur arrangementen</a> </div> <div> <a href="/arrangementen/andere-hazes/teamsurvival-at-sea.html">Teamsurvival at Sea</a> </div> <div> <a href="/arrangementen/andere-hazes/bush-bush-trophy.html">Bush Bush Trophy</a> </div> </div> |
De CSS-code is als volgt
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| #submenu { width:350px; } #submenu div { height: 20px; display:block; float:left; line-height: 1.5em; margin-top: 3px;; margin-bottom: 2px; background-image: url(../img/menubg.gif); background-repeat: repeat-y; } #submenu div a { color: #999999; padding-right: 8px; text-decoration: none;padding-left: 9px; display: block; } #submenu div.active a { color: #ffffff; } |
Het verschil tussen de twee browsers zie je hier.

Heb naar mijn idee alles al geprobeerd, zoals display: inline, list-items. Kan het zijn dat het een 'Bug' is in IE7, heeft iemand dit ook gehad en misschien een oplossing?
Alvast dank..