Toon posts:

Compacte externe hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

Verwijderd

Topicstarter
Ha tweakers,

Mijn laptop heeft niet veel opslagruimte. Vooral omdat ik veel met Raw-foto's werk is uitbreiding van geheugen dus noodzakelijk. Ik heb al wat rondgekeken op dit forum maar zie een beetje door de bomen het bos niet meer, kan iemand mij van to the point advies voorzien?

Wat ik zoek is:
-Behoorlijk compact
-Geen externe voeding nodig
-Snel genoeg om applicaties van te draaien
-±320-500 gig
-Budget: tussen de 100 en 150 dollar (Ja ik woon in Amerika nu).

Ik zat te denken aan de 'WD My passport', maar na wat rond te snuffelen hier op tweakers las ik dat hij kampt met hitte problemen. Maar voor zo ver ik weet (I might be naive..) is er niet zo gek veel aanbod dat overeenkomt met mijn eisen.

Wat denken jullie van de volgende harde schijven:
-Freecom XXS
-wd my passport
-Of een andere, minder compacte, externe hdd die ik nu over het hoofd zie.

Is het de moeite om een iets grotere hdd aan te schaffen, en bestaan die ook zonder externe voeding? Dank voor de moeite!

Tim.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 17:32 ]

Verwijderd

dus je zoekt een 2.5" externe hdd?
daar kan je toch ook zelf naar op zoek gaan???

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou zeggen, koop een 2,5" harddisk die aan je eisen voldoet, en koop daarbij de kleinste externe behuizing die je kunt vinden. Vaak goedkoper dan een kant-en-klare externe harddisk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35
Waarom een externe schijf? Als je hem in je laptop zelf bouwt is hij net weer ietsje sneller, aangezien USB ook z'n beperking kent.

En 250GB - 320GB schijfjes zijn er zeker wel voor laptops.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties!

Allereerst ben ik een leek op het gebied van hardware. Ik ben dus bereid een beetje extra te betalen voor de garantie dat het goed in elkaar zit. Verder (ben ik in de illusie?)/denk ik dat een kant-en-klare externe hdd sowieso beter in elkaar steekt, omdat de behuizing afgestemd is op het geheugen dat er in draait, en waarschijnlijk zal de fabrikant de hdd ook getest hebben op oververhitting etc.

Waarom ik niet een nieuwe hdd in mijn laptop wil bouwen, is omdat ik regelmatig mijn desktop gebruik, en ik zodoende op beide computers mijn foto's bij me heb. Ook lijkt het me handig dit te gebruiken voor mijn studie (waar ik ook veel doe met fotografie).

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 08:58
heeft je Laptop E-Sata, dan kan je best uikijken naar een externe schijf of behuizing met E-Sata, dit komt de prestaties zeker ten goede.

Verwijderd

Ik zou even bij Iomega kijken, heeft hele mooie kleine externe schijven, in de gewenste prijsklasse, en online te bestellen (www.iomega.com).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat we verwachten dat een tweaker zelf z'n hardware kan uitzoeken gaat dit topic op slot. Je eisen heb je duidelijk, zoek specs op van hdds en streep weg welke niet aan je eisen voldoen.
Kijk vervolgens welke het beste is wat binnen het budget past en koop die.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.