Beste Tweakers,
Ik heb vandaag écht een kud-dag achter de rug.
Versterker doorgebrand, prettig virus op mijn beide pc's (LT & DT).
Nougoed, ik fijn AVG laten draaien (lach maar), en nja de virussen zijn nu in ieder geval weg.
Versterker vervangen en ik kon er weer even tegenaan, dacht ik:
Totdat ik mijn oh-zo-fijne draadloze headset weer pakte, en wilde gaan gamen.
.... Geluid in 1 oor! Whatde*peeep*
Ik heb een ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI mobo, er zit een 5.1 "hd" audio kaartje bij op.
Mijn computer heeft al een hoop te leiden gehad sinds hij uit de verpakking komt.
Momenteel is mijn grootste zorg toch echt mijn onboard geluidskaart:
Nou geeft hij sinds gister ineens mijn geluid nog maar in 1 speaker weer.
D.w.z. Ik heb alleen geluid aan de linker kant.
Zet ik mijn balans (volumeregeling) helemaal naar rechts, dan krijg ik heel zacht geluid in het rechter oor.
Ik heb al van alles geprobeerd, vrienden weten geen antwoord, en zelfs mijn docenten (Ben een IT-er), weten er geen logisch antwoord op.
Mijn laatste redding: GoT.
Waar het niet aan kan liggen:
- Mijn doorgebrande versterker, want die is vervangen door een ouder exemplaar wat wel werkt (ook alleen geluid links)
- Mijn draadloze headset (Zelfde verhaal; geluid links)
- De bekabeling.
Nu ben ik dus wel benieuwd waar het wel aan kan liggen..
Ik heb al een uurtje op google rond geneusd, maar ben helaas niets wijzer geworden (Wist ook niet zo goed hoe ik nou precies mijn zoekterm moest beschrijven).
Een bios-reset heeft ook niet geholpen, ik kwam een site tegen waar op werd gezegd dat dat nog wel is zou willen helpen.. leek me een beetje onwaarschijnlijk; maarja een kat in het nauw.....
Ben ik nu de lul, moet ik mijn mobo terug gaan sturen voor reparatie (heb nog garantie als het goed is), of zijn er goede alternatieven te vinden?
ik heb absoluut geen behoefte aan een PCI-geluidskaart, aangezien ik zo veel mogelijk vrij ruimte wil bewaren in mijn kastje.
Hulp iemand?
Bedankt alvast!
Yoram.
Ik heb vandaag écht een kud-dag achter de rug.
Versterker doorgebrand, prettig virus op mijn beide pc's (LT & DT).
Nougoed, ik fijn AVG laten draaien (lach maar), en nja de virussen zijn nu in ieder geval weg.
Versterker vervangen en ik kon er weer even tegenaan, dacht ik:
Totdat ik mijn oh-zo-fijne draadloze headset weer pakte, en wilde gaan gamen.
.... Geluid in 1 oor! Whatde*peeep*
Ik heb een ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI mobo, er zit een 5.1 "hd" audio kaartje bij op.
Mijn computer heeft al een hoop te leiden gehad sinds hij uit de verpakking komt.
Momenteel is mijn grootste zorg toch echt mijn onboard geluidskaart:
Nou geeft hij sinds gister ineens mijn geluid nog maar in 1 speaker weer.
D.w.z. Ik heb alleen geluid aan de linker kant.
Zet ik mijn balans (volumeregeling) helemaal naar rechts, dan krijg ik heel zacht geluid in het rechter oor.
Ik heb al van alles geprobeerd, vrienden weten geen antwoord, en zelfs mijn docenten (Ben een IT-er), weten er geen logisch antwoord op.
Mijn laatste redding: GoT.
Waar het niet aan kan liggen:
- Mijn doorgebrande versterker, want die is vervangen door een ouder exemplaar wat wel werkt (ook alleen geluid links)
- Mijn draadloze headset (Zelfde verhaal; geluid links)
- De bekabeling.
Nu ben ik dus wel benieuwd waar het wel aan kan liggen..
Ik heb al een uurtje op google rond geneusd, maar ben helaas niets wijzer geworden (Wist ook niet zo goed hoe ik nou precies mijn zoekterm moest beschrijven).
Een bios-reset heeft ook niet geholpen, ik kwam een site tegen waar op werd gezegd dat dat nog wel is zou willen helpen.. leek me een beetje onwaarschijnlijk; maarja een kat in het nauw.....
Ben ik nu de lul, moet ik mijn mobo terug gaan sturen voor reparatie (heb nog garantie als het goed is), of zijn er goede alternatieven te vinden?
ik heb absoluut geen behoefte aan een PCI-geluidskaart, aangezien ik zo veel mogelijk vrij ruimte wil bewaren in mijn kastje.
Hulp iemand?
Bedankt alvast!
Yoram.