Ik zal wel even bij het begin beginnen.
Ik had een serial gedownload van adobe flash illustrator cs3, maar daar zat een trojan horse bij.
Dus ik zette m'n virusscan (symantec) erop die hem oplostte, dacht ik.
Maar toen kreeg me virusscan kuren. Begon bestanden die ik niet kon te quarantainen.
Me PC deed het nog gewoon goed dus ik dacht niks aan het handje. (sloot hem normaal af)
De volgende dag wilde ik hem weer opstarten, en toen begon hij in het windows opstart scherm te scannen.
Daarna dacht ik op die inlogbutton te klikken om mijn bureaubald weer te zien.
Maar ik kreeg alleen me achtergrondafbeelding te zien.
Even later als msn is opgestart (gebeurd automatisch als ik me pc opstart)
staat dat wel gewoon in beeld en alt+ctrl+del deed het toen ook nog.
Voor de rest kan ik niks en staar ik alleen maar naar me achtergrondafbeelding.
want na het wegklikken van msn bleven me pictogrammen en me taakbalk weg.
Na een paar keer re-booten was dat ook over en kreeg ik in beeld dat ik windows xp professional service pack 1 cd erin moest pleuren. Maar tegen die tijd dat ik die cd erin deed reageerde hij niet meer op de cd-rom. Waarschijnlijk omdat ik me PC weer een paar keer gere-boot had, want ik kreeg ook niet meer in beeld dat ik die cd erin moest doen om windows opnieuw te installeren.
Nu ben ik zo ver dat de PC bij het opstarten bij 9 van de 10 keer al voor het inlogscherm stopt.
Ik zie dus alleen nog maar een zwart scherm en me muis. (Me muis zie ik ook als ik wel in kan loggen.)
Bij het opstarten in beveiligde modus krijg ik ook hetzelfde zwarte scherm.
Maar dan met aan de randen dat het in veiligheidsmodus is.
Als ik dus ingelogt ben kan ik verder helemaal niets meer, behalve dan naar me achtergrondafbeelding staren.
Ikzelf denk dat me virusscan bestanden van windows heeft gequarantaint (als dat een woord is) waardoor me PC onbruikbaar is. Me PC een uurtje aan laten staan en gaan wachten heeft ook nog geen nut gehad.
Dus ik zou het graag op prijs stellen dat iemand me hielp.
Ik had een serial gedownload van adobe flash illustrator cs3, maar daar zat een trojan horse bij.
Dus ik zette m'n virusscan (symantec) erop die hem oplostte, dacht ik.
Maar toen kreeg me virusscan kuren. Begon bestanden die ik niet kon te quarantainen.
Me PC deed het nog gewoon goed dus ik dacht niks aan het handje. (sloot hem normaal af)
De volgende dag wilde ik hem weer opstarten, en toen begon hij in het windows opstart scherm te scannen.
Daarna dacht ik op die inlogbutton te klikken om mijn bureaubald weer te zien.
Maar ik kreeg alleen me achtergrondafbeelding te zien.
Even later als msn is opgestart (gebeurd automatisch als ik me pc opstart)
staat dat wel gewoon in beeld en alt+ctrl+del deed het toen ook nog.
Voor de rest kan ik niks en staar ik alleen maar naar me achtergrondafbeelding.
want na het wegklikken van msn bleven me pictogrammen en me taakbalk weg.
Na een paar keer re-booten was dat ook over en kreeg ik in beeld dat ik windows xp professional service pack 1 cd erin moest pleuren. Maar tegen die tijd dat ik die cd erin deed reageerde hij niet meer op de cd-rom. Waarschijnlijk omdat ik me PC weer een paar keer gere-boot had, want ik kreeg ook niet meer in beeld dat ik die cd erin moest doen om windows opnieuw te installeren.
Nu ben ik zo ver dat de PC bij het opstarten bij 9 van de 10 keer al voor het inlogscherm stopt.
Ik zie dus alleen nog maar een zwart scherm en me muis. (Me muis zie ik ook als ik wel in kan loggen.)
Bij het opstarten in beveiligde modus krijg ik ook hetzelfde zwarte scherm.
Maar dan met aan de randen dat het in veiligheidsmodus is.
Als ik dus ingelogt ben kan ik verder helemaal niets meer, behalve dan naar me achtergrondafbeelding staren.
Ikzelf denk dat me virusscan bestanden van windows heeft gequarantaint (als dat een woord is) waardoor me PC onbruikbaar is. Me PC een uurtje aan laten staan en gaan wachten heeft ook nog geen nut gehad.
Dus ik zou het graag op prijs stellen dat iemand me hielp.